welke muziek wil jij op je eigen begrafenis/crematie?

Discussie in 'De lounge' gestart door klingel, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Angie van The Stones...

en de andere 2 weet ik nog niet,
    ik denk dat ik dat voor mijn nabestaanden nalaat.. 1tje mag mijn dochtertje (+ misschien nog volgende kindjes) kiezen, en 1 mijn man..

2. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
  3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
  4. FairyLaughs

voor mij zou deze keuze heel gemakklijk zijn..
    je zegt dat 'jouw familie in turkije begraven ligt''

maar zijn jou man en je kinderen niet jouw familie nu??
    dan gaan hun toch voor,. om het zo even te zeggen..

voor mij zou de keus heel gemakkelijk zijn
    me laten begraven bij mijn man en kinderen...

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Ik heb serieus getwijfeld om die er tussen te zetten... prachtig nummer. Was je er bij vorige week maandag?

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mooi he...
    Maar...wat was er dan vorige week maandag?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Ja zowiezo is muziek normaal gezien "haram" dus bij een begrafenis word het helemaal niet gedaan.

Maar moet bekennen vind alles rondom de dood heel erg akelig:(:)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik wil ook niet in turkije begraven worden mijn man wel.
    Maar wat is voor ons het probleem net zoals voor krokus een beetje wij mogen niet zomer begraven worden op een katholieke begraafplaats.
    Ten 1e moet je met je hoofd richting mekka begraven worden, niet in een kist enkel in een witte doek, en er moet zeker iemand zijn die el fatiha voor je moet kunnen bidden.
    Dit is heel erg belangrijk voor moslims als ze overleden zijn , dit is ook het gebed , wat we bij elke namaz( gebed) meerdere malen zeggen.
    Beetje moeilijk en zwaar misschien maar dit zijn wel hele belangrijke dingen.
    Ik zou dus op een islamitische begraafplaats begraven willen worden, en eigenlijk het liefst met mijn man.
    Wil mijn kinderen net zoals krokus niet verplichten naar turkije te komen en de rest komt er nooit iemand;)

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hmmm... eens denken (gezellig onderwerp trouwens ;)).

Ik denk:

'Oker' van Clouseau
    YouTube - Oker

'Door de wind' van Stef Bos
    YouTube - Stef Bos - Door de wind

'Fields of Gold' van Eva Cassidy
    YouTube - Eva Cassidy - Fields of Gold

'Draw me close' van Michael W. Smith
    YouTube - Draw me close to You - Michael W Smith

'Offering' van Kees Kraayenoord
    YouTube - Kees Kraayenoord - Offering

'Old and wise' van The Alan Parsons Project
    YouTube - The Alan Parsons Project - Old And Wise

'Samen staan we sterk' van Stef Bos
    YouTube - Stef Bos - Samen Staan We Sterk

Beetje muziekfreak hier... denk dat muziek altijd meer zegt dan honderden woorden. Ik zou dus wel een kerkdienst willen hebben rondom muziek.

Liefs,
    Josien

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    horen ik hoor het niet meer hoor!

12. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

when I die van no mercy

13. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    #113 Bowen, 7 dec 2009
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bij ons ook geen muziek. Maar bij mij komen de tranen ook over mijn wangen als ik sommige nummers van Marco borsato hoor. Luisterden we haat elke dag als mijn moeder mij naar school bracht.

Oer het begraven worden ik wert ook nog steeds niet wat wij nou willen hier of in Turkije. Mijn vader is begraven in Turkije (ging op dokters advies voor het laatst naar zijn eigen land en famillie opzoeken, maar kwam niet meer terug.........) mijn moeder is hier in Nederland op een islamitische begraafplaats begraven "toen" 12 jaar terug nu zeiden ze dat ze niet naar Turkije gebracht kon worden omdat ze geen Turks nationaliteit had weet niet of dat ook echt waar was. (die eerst niets had net na dat mijn vader was overlijden naar het zh geweest niets aan de hand werd er gezegt, en precies 4maanden na mijn vader overleed zij ook. Ze waren te laat door de ernstige stress verdriet van mijn vader was het heel snel uitgezaaid...) maar ben heel blij dat ik mijn moeder hier kan "bezoeken" en super trots als ik er met batuhan heen ga. Lijkt wel net als of we echt met hem bij mijn moeder op bezoek komen...

Trouwens mijn moeder heeft een huur graf ofzoiets weet niet hoe het precies zit. Maar omdat mijn vader voor mijn moeder overleed en er niemand was die het kon betalen (beter gezegt mijn moeder niemand had) heeft ze dus een huur graf en daar mag ze dan 15 jaar pff hoe zegt ik dat... In liggen/verblijven dus nu nog 3 jaar en dan wordt ze "opgeruimd" wat een naar woord of je moet zelf een heel bedrag betalen om haar op te laten graven opnieuw begraven plek kopen. Maar heb dat geld niet. Weten jullie hoe dat werkt. Kan dat in termijnen? Of uitgesteld worden dat we desnoods een lening aanvragen als ik dan ook kan werken?

Klingel sorry meid. Nu ik het heb getypt denk ik ineens dat ik je topic verpest

15. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

1. Peter koelewijn met de sprong in het duister
    Luister maar naar de tekst! gewoon prachtig
    2. Paul de leeuw vleugels van mijn vlucht
    ja nummer van mij en mn vent.
    3. Marco borsato - afscheid nemen bestaat niet
    Omdat ik daar ook gewoon achter sta..

16. FairyLaughs

ow ok, daar had ik niet zo overnagedacht?

maar zijn hier geen mogelijkheden voor in nederland??

17. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Mijn moeder is begraven in een 'eeuwig' graf. Een koopgraf. Dat graf blijft in principe altijd, maar uiteindelijk kan familie wel bepalen of het weg gehaald gaat worden... Ik zou als ik jou was eens informeren bij een begraafplaats of een uitvaartonderneming. Volgens mij heeft mijn moeder het op die manier toen geregeld. Ik weet alleen niet of het achteraf nog mogelijk is...

Om even op het topic terug te komen... dat is een hele goede vraag. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, misschien toch eens doen...

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jawel hoor meid, het zijn er nog niet veel maar er zijn islamitische begraafplaatsen, net zoals de moeder van mamavanbatuhan:(.

Het is idd wel altijd moeilijk dat bv krokus misschien daar word begraven en haar man en kinderen op een katholieke.
    Best een zware gedachte:(

19. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
  20. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Poeh heb er eigenlijk nog nooit echt over nagedacht, maar op dit moment staat het er zo voor denk ik :

Metallica - Nothing Else Matters
    My immortal van Evanescence
    Abraca me/Omhels me - Fernando Lameirinhas & Blof

Dit zou op het moment toch wel de nummer die voor mij op de eerste plaats zouden staan voor op me begrafenis.
    Verder zou ik het echt niet weten. Ik hou niet echt van muziek waarvan het op mij zou moeten slaan ofzo .... zou gewoon muziek uitkiezen waarvan ik het altijd goede nummer heb gevonden zou als deze 2. En tegen die tijd dat het zover is is kijken we wel weer verder, als ik daar natuurlijk je mogelijkheid voor heb, anders kiest me vriend.

Deel Deze Pagina