Ik twijfel al heel lang om een naaimachine te kopen. Het lijkt me leuk om spulletjes voor mijn kids te maken en wat te kunnen verstellen. Wat voor naaimachine kan ik dan kopen? Ik heb een klein budget.
Als het niet voor heel zware stoffen is (4lagen jeans op elkaar of zware gordijn stoffen) dan kan je kijken naar de naaimachines bij lidl of aldi. Goede prijs kwaliteit voor het lichte werk of op marktplaats /plaatselijke naaimachinewinkel kijken voor een goed onderhouden 2dehandsje. Ben zelf naaister en heb de schoonzussen al meer aan een naaimachine geholpen.
⥠Husqvarna Optima 150 naaimachine - Naaimachines en Toebehoren - Marktplaats.nl ⥠Naaimachine Hursqvarna Viking 300 - Naaimachines en Toebehoren - Marktplaats.nl Zou zoiets wat zijn?
Ziet er een degelijke naaimachine uit en is vaan een vrij goed merk. Ik zou in jou plaats wel vragen of je eventueel kan testen voor je koopt. Kijken of alles naar behoren werkt.
Merk maakt niet zoveel uit, maar let erop dat er een overlocksteek (zigzag met rand) op zit. Die zit niet op alle naaimachines en als je hem niet hebt, ga je die zeker missen. Ik heb zelf een goedkope AEG van rond de 100euro, maar hij werkt prima. Mijn moeder heeft een ruim 30jaar oude Husqvarna die het nog steeds prima doet, maar die zijn wel wat duurder.
Neem dan iemand mee om hem te testen! Ik had een hele goede gekregen van een tante van mij. Echt goed merk, waar ik nu natuurlijk even niet opkom. Moest hem wel even een beurtje laten geven zei ze. Bij de naaimachine-boer bleken de tandwielen (kunststof) allemaal gescheurd. Dit bleek niet de schuld van m'n tante, maar dit gebeurt na een jaar of 20 vanzelf. Reparatie kostte 300 euro. Het leuke was: mn tante had een nieuwe gekocht, een Bernina in luxe uitvoering, maar ze kon er niet aan wennen. Of ze haar oude terug mocht. Ik had nog nooit van het merk bernina gehoord, dus ik sprak m'n twijfel uit op het werk. 'jij twijfelt tussen een oude machine van meer dan 20 jaar oud en een nieuwe Bernina????!!!' M'n collega heeft me heel hard uitgelachen.
Mijn zusje heeft een naaimachine van de Ikea . Klein, compact dingetje maar ik vind hem heel fijn werken. Van mijn moeder heb ik toen ik uit huis ging een naaimachine gehad maar ik kan even niet meer op de naam komen. Belangrijk is dat ze goed onderhouden worden.