Welke naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Danique83, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danique83

Danique83 Lid

11 jan 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou graag zelf wat kleertjes willen gaan maken. Je kan zulke leuke stoffen kopen tegenwoordig.
    Maar welke instap machine zou ik het beste kunnen kopen? Wel graag een goed aangeschreven merk. Er hoeft niet al te veel poes pas op te zitten, maar wel een ruime basis om verschillende soorten kleertjes te maken.
    Hoor graag jullie adviezen en ervaringen.

2. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Dan zou ik voor een singer gaan. Die hebben hele degelijke simpele machines. Evt een tweedehands.ik heb zelf een bernina, bevalt zeer goed. Maar die zijn al snel heel duur, misschien ook tweedehands.
    Succes!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou naar een dealer gaan en kijken voor een goede tweedehandse. Bijv. een Pfaff. Ik heb ook een Bernina en daar ben ik erg blij mee, maar die heb ik wel pas gekocht nadat ik eerst veel had gemaakt op een tweedehandse machine en ik dus zeker wist dat ik het leuk vond.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Wil je met katoen werken of ook met tricot? In het laatste geval zou ik voor een naaimachine met dubbel transport gaan, al heb ik geen idee hoe duur die zijn. Ik heb een 'gewone' en hij trekt echt teveel om tricot mooi te kunnen naaien (rechttoe rechtaan dingen kan nog wel, maar als je meer naait wordt het toch wel storend, vind ik, ik heb inmiddels ook een lockmachine, dus is het probleem deels opgelost). En als je het puur wil uitproberen, dan zou ik een wat goedkopere kopen en als blijkt dat je het echt leuk vindt ed, dan voor een echt goede gaan kijken. Ik heb bv. een Toyota en die doet het prima voor katoen en ook tricot kan je er in het begin prima mee verwerken.

Zou gewoon eens langs een dealer gaan en je laten adviseren.

Deel Deze Pagina