Wij kunnen niet kiezen. Onze dochter heet Noa en onze achternaam bestaat uit 3 lettergrepen. Achternaam is trouwens echt hollands.
Luuk! Stoer en lief tegelijk. Ik vind Lucas een beetje te netjes. Grappig, lees net op het andere topic dat je Mara een leuke naam vindt. Als zij een jongetje was geweest, had ze Luuk geheten.
Luuk vind ik leuker bij Noa, Lucas vind ik daar niet zo bij passen. Dus ik ga voor Luuk, hoewel Lucas op zich ook een hele leuke naam is.
Luuk past veel beter bij Noa vind ik, beide wat modernere namen, terwijl Lucas klassieker is. Vind Luuk ook een leukere, hippere naam, en Lucas wat saai.
Luuk!! Super leuke naam Vooral als je achternaam uit 3 lettergrepen bestaat kan je best zo kort mogelijke voornaam kiezen.
Lucas! Klinkt mooier bij Noa (allebei 2 lettergrepen) en naar mijn mening ook beter bij een 3-lettergreperige achternaam.
Ik zou voor Lucas gaan. De roepnaam kan je dan eventueel Luuk/Luc maken. Alhoewel ik Lucas mooier bij Noa vind klinken dan Luuk. Ik ken een broertje en zusje die Lukas en Noa heten trouwens .
Lucas! Vind ik veel mooier, veel meer 'af'. En dan eventueel in het dagelijks leven Luuk gebruiken als je wilt, maar ik vind de schrijfwijze van Luuk zo hard.
Ik vind Lucas beter passen bij Noa dan Luuk. Lucas en Noa klinken niet oer-hollands en Luuk wel. Zie dat het gelijk op gaat bij de poll.
Ik ben normaal heel erg van.. 1-lettergreep-naam en 1-lettergreep-naam. Bijv. Luuk en Mees. Of 2-lettergrepen-naam en een 2-lettergrepen-naam. Zoals Noa en Ise. Máár.. Ik vind in dit geval Luuk en Noa beter klinken! Ennn.. Luuk vind ik wat hipper en stoerder dan Lucas.
He wat grappig! Mijn dochter heet hetzelfde als jouw dochter. En drie keer raden hoe mijn zoon heet! Wel de twee lettergreep versie en dan met een k. Maar in de praktijk korten we het meestal af naar Luuk.
Mee eens. Ik ben sowieso voor namen met 2 lettergrepen. Dat is vaak makkelijker/ mooier af te korten. Van een naam met 1 lettergreep maak je algauw iets met bijv. -je of -ie erachter, dat valt mij op.