Ik heb verkeerd gestemd haha. Wij zijn nog niet getrouwd maar ik neem mijn man zijn naam plus eigen naam. Ik had alleen gestemd op mans naam maar wil ook mijn eigen naam houden , vind gek om nooit meer die achternaam te hebben anders haha.
Ik heb eerst de naam van mijn man en daarachter mijn eigen naam. Ik wilde heel graag mijn eigen naam behouden, ben er trots op, en daarbij zou de naam anders wel helemaal gelijk 'ophouden' *mijn ouders hebben 2 dochters*. Liefs,
officieel mans naam-eigen naam, maar in het gewone verkeer gebruik ik alleen mijn mans naam. overigens had ik niet echt een stem in deze beslissing. Wij gingen trouwen en mijn man wilde dat ik zijn naam aannam. Zo ouderwets en conservatief issie nu een beetje Het stoort hem bv. nog enorm dat op officiële papieren ik nog altijd met mijn meisjesnaam wordt aangesproken (zoals wettelijk is bepaald, dus daar verander je niets aan) en ik pest hem daar eeuwig mee
Hier ben ik het nou helemaal mee eens! Ik heb ook mn eigen naam gehouden. Het boeit me totaal niet dat Dafne niet dezelfde achternaam heeft als ik.
Ik heb mijn mansnaam - eigen naam. Maar in de praktijk gebruik ik alleen maar mijn mansnaam. Persoonlijk vind ik het fijn dat wij als gezin dezelfde achternaam hebben.
Ik heb zijn naam en dan mijn eigen naam want wilde niet mijn naam volledig kwijt. Maar eigenlijk gebruik ik nu alleen zijn naam want zon dubbele naam is op werk super onhandig...
Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden. Ik heb het altijd onzin gevonden om mijn naam te gaan veranderen omdat ik getrouwd ben. Ik zie de meerwaarde niet!
Wij hebben allemaal MIJN naam. In jullie situatie zou ik dus kiezen voor je mans naam, zodat jullie allemaal hetzelfde heten .
Zijn naam - mijn naam. Ik was erg trots dat ik mijn man zijn naam eindelijk mocht dragen, maar mijn eigen naam is een niet veel voorkomende in deze omgeving en die wilde ik ook aanhouden. Vandaar.
Zijn naam en dan mijn achternaam. Ouderwets, nieuwerwets, who cares, mensen weten wie ik ben en dat is het belangrijkste. Ik ben wel de enigste van onze Engelse vrienden die dit heeft, want het is hier niet echt de norm. Dus moet altijd uitleggen waarom ik dus twee heb en hij eentje etc.
Wij gaan ook in september trouwen en ik neem de achternaam van mijn vriend aan. Maar ook behoudt ik mijn eigen achternaam. Het wordt dus mans naam en dan eigen naam.
Ik heb mijn eigen naam gehouden. Toen daarna de kinderen geboren werden hebben we besloten om ze mijn naam te geven. Mijn man heeft het er soms wel eens over om mijn naam aan te nemen.
Eerst mijn eigen naam, dan mijn mans naam. Had er vooral mee te maken dat het anders wat raar klonk. Gebruik overigens zelden mn officiele naam, eigenlijk altijd nog steeds gewoon alleen mijn eigen naam.
Ik heet naam man - meisjesnaam. Ik wilde heel graag de zelfde naam, voelt voor mij meer verbonden. Mijn eigen naam erachter omdat ik altijd mezelf blijf. Als ik mij ergens voorstel gebruik ik de naam van mijn man.
Hetzelfde als Logan (reactie hierboven). Voelt meer als 1 familie zo Alleen vergis ik me nog wel eens bij te voorstellen/telefoon aannemen