ik vind het allebei leuke namen! hou ook van namen met één lettergreep! Bent vind ik net iets origineler. (nog nooit gehoord). Bij ons staat Jorn en Mas op het lijstje. succes met kiezen!
Mats! Omdat Bent heel raar klinkt als hij zegt Ik ben Bent. Ik vind het lijken op Ben maar dan met een t te veel of op Brent waarbij je de r bent vergeten. Of inderdaad Bente waar je dan een e bent vergeten, maar dat is een meisjesnaam.
Mats is super, Bent is ook gaaf, maar klinkt inderdaad alsof je niet kon kiezen tussen Ben of Brent! Mats hoor je hier in Brabant nu trouwens wel heel erg veel.
OK, ik heb té lang in Engeland gewoond, maar 'Bent' doet me denken aan het Engelse gezegde 'Bent as a nine bob note' (even Googlen voor de betekenis). Mats vind ik wél leuk.
Klopt....ons zoontje heet ook zo wij hadden de naam nog nooit gehoord hier vantevoren...wilde ook een naam die niet vaak voor komt.....worden er nu ineens allemaal Mats-en geboren maar ben zo blij met onze keuze en we krijgen alleen maar leuke reacties