We hebben de naam faye op ons lijstje staan nu vroegen we ons af welke schrijfwjize het mooiste is maar ook het duidelijkste we hebben gelezen dat mensen die fay(e) heten altijd naamproblemen hebben dat ze faju worden genoemd etc wat zouden jullie kiezen en waarom... alvast bedankt
Misschien gewoon Fee? Ik ken een meisje dat zo heet en het is in elk geval duidelijk hoe je het uitspreekt
bedankt voor de reacties, het is wel echt de bedoeling dat het faye met een e aan het einde gaat worden dus niet de enkelvoud toch bedankt voor het meedenken
Tja, mijn mening is wel duidelijk denk ik Fae is dus. Maar mijn man en ik hadden in eerste instantie dus een discussie om de spelling. Hij wilde Faye , ik wilde Fay . Ik wilde Faye inderdaad niet, omdat er dan naar mijn idee ook Faye wordt gezegd en ik vond het simpelweg niet mooi staan . Fee viel voor ons beiden af; ondanks dat de uitspraak niet veranderd, leek de naam dan ineens in de categorie: Bloem, Vlinder etc te vallen en dat wilde we niet. Dus toen werd het Fae . Ik heb zelf wel wat met keltische namen en in deze spelling zie je dat ook wel een beetje terug. Als ik moest kiezen tussen Faye en Feye zou ik kiezen voor Faye . Omdat ik anders zou denken dat het Fij-juh zou zijn...
Ik zou gaan voor Faye. Een nichtje van mijn man heet zo en ik heb het altijd een erg mooie naam gevonden.
Ik vind het mooi als Fay geschreven. Vond het zelf ook een leuk meisje, was alleen bang dat het bij ons in de buurt als Vee zou worden uitgesproken (hoorde mijn oma al roepen: 'VEE eten!')
Ik heb Faye ook op mijn lijstje staan en vind deze schrijwijze het mooist. Op de school waar ik werk zitten twee leerlingen die Faye heten, en ik zelf wist meteen hoe ik het moest uitspreken..