Tja, rare smaak misschien, maar wij vinden de naam Welmoed erg mooi. Chique, vrouwelijk, Niet als roepnaam maar als doopnaam. Het zou dan zoiets worden als: Vera Welmoed Kan dit of....?
Ik vind het een hele mooie naam. Ik ken maar 1 Welmoed en dat is een verschrikkelijke tuttebel, maar het blijft toch mooi klinken. Zelfs als voornaam, vind ik!
O, ik dacht aan een jongensnaam. Ik hou erg van kaknamen, maar dit is zelfs voor mij té. Vera vind ik wel prachtig!
Ik vind het prachtig! Maar wel heel gedurfd. Ik heb een geboortekaartje in mijn verzameling van een kindje dat Welmoed Duifje heet. Dat kaartje bewaar ik extra zorgvuldig, zo'n mooie naam waar ik zelf nooit dapper genoeg voor zou zijn om te kiezen...
Ik vind het niet mooi maar als het om een doopnaam gaat zie ik het probleem niet. Dat gebruik je toch bijna niet en Vera vind ik wel leuk.
Hmmm dacht ik eerst en heb dus even gezocht op de betekenis. Betekend wilskracht , streven Denk dat dit mooie betekenissen zijn om aan je kind mee te geven.
Ik dacht ook meteen aan een jongen... Als tweede naam overigens prima!! Zou het als roepnaam echt niet doen. Dan vind ik het echt té
Ik dacht eerlijk gezegd ook aan een jongensnaam en vind de naam vreselijk, MAAR als doopnaam/2e naam: waarom niet? Gebruik je toch eigenlijk nooit
Willen en streven + moed (geest, gemoedsbeweging), dus niet alleen ergens naar streven maar daar ook de moed voor hebben Zie NVB - verklaring voornaam Welmoed Zo mooi! Ik kende een hele vrolijke stoere Welmoed op de basisschool. Grappig dat veel mensen het als jongensnaam zien. Er zijn in Nederland minder dan 5 mannen/jongens die zo heten, terwijl er 539 meisjes/vrouwen met die naam rondlopen.
Vind het weinig vrouwelijks hebben hihi, vandaar. Maar mijn eerst associatie was 'wijn' Dacht dat iemand iets over wijn ging vragen haha, totdat ik zag dat het in de categorie zwanger zijn en babynamen stond
Geweldig naam ! Één van mijn top-favorieten. Ik heb op de middelbare school in een schakelklas gezeten met een Welmoed. Sindsdien heeft die naam me niet meer losgelaten.
Als doopnaam mooi ik persoonlijk zou het als eerste naam niet geven gewoonweg omdat het mijn keus niet zal zijn
Ik moet ook gelijk aan goedkope Afrikaanse wijn denken. Misschien dat de naam ooit categorie Adelheid was, maar wat mij betreft nu niet meer
Echt heel eerlijk: Ver-schrik-ke-lijk! Vind het ook een jongensnaam. Maar als jullie het fantastisch vinden, zeg ik: doen.
Ik vind het zelf absoluut niet mooi. Sommige ouderwetse namen kan ik wel waarderen, maar Welmoed vind ik een woord, geen naam Zelfs als doopnaam zou ik er zelf nooit voor kiezen, maar als jullie het prachtig vinden, gewoon lekker doen
Als tweede naam kan eigenlijk alles wel! Word toch meestal niet gebruikt. Ik vind het ook wel mooi achter Vera.