Lieve allemaal, We zijn af en toe al aan het dagdromen... Stel dat de tweede een meisje zou zijn dan willen we haar graag met haar tweede naam vernoemen naar mijn moeder die Carla heet. Haar eerste naam zal Philou worden. Iemand ideeën? Carla opzich vinden we niks, te oudbollig. Dank alvast!
Cara vind ik een mooie optie! Even gelezen en Carla is afkomstig van Charles. Misschien Charlie een optie? Erg stoer naast Philou. Tips: Caroline (klassiek!), Carlie/Carly, Carlotta.
Als 2e naam vind ik Carla prima kunnen als je toch vernoemd .. Carlisa Carley Carice Carlena Carlene Carlot Carlyn Carlie/Carli Carola
Willen vernoemen, maar de naam niks vinden... Ik zal het nooit begrijpen, echt niet. Vernoemen is een eerbetoon aan iemand, met de naam van die persoon dus! Wat boeit het als tweede of derde naam? Iedereen snapt toch dat dat een vernoeming is. Zo heet ik Geertrui. Echt geen mooie naam voor een éérste naam, maar bij mij is het mn derde naam en de naam van mijn oma. Ik ben er trots op!
wij hebben onze dochter met haar 2e naam ook vernoemd naar oma, maar die heeft ook geen mooie naam.....dus hebben we de betekenis opgezocht en een mooie naam met diezelfde betekenis als vernoeming naar oma gebruikt......zo kan het ook.
Naja, dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Wij vinden het namelijk nog steeds vernoemen, maar dan anders...... En iedereen die ik het uitleg begrijpt de link en vind het mooi...... Maar goed hier bestaat geen goed of fout, iedereen heeft hier zijn mening en welke dat is maakt niet zoveel uit, als het voor diegene maar de juiste is toch?
Dit!! Mijn doopnaam vind ik ook niet mooi, maar ik ben vernoemd naar mijn oma. En dat vind ik nog steeds leuk. Al onze kinderen zijn Letterlijk! vernoemd. En uit de doopnaam hebben we een leuke roepnaam gepuzzeld. Zo goed mogelijk passend. Zo heet 0nze jongste H e n d r i k en als roep naam Rick. Zijn oom loopt met een krul in zijn neus!