Hoi Meiden, Even jullie mening vragen: Onze dochter heet Isis Dominique. Nou krijgen we weer een dochter en we hebben twee namen. Ik weet alleen niet welke als eerste te plaatsen. Het gaat dus om: Phaedra Kristel of Kristel Phaedra Phaedra (lees Feedra) Ik vind zelf Phaedra beter bij Isis passen, maar ik vraag me af wat jullie vinden Xxx Treintje
Ik vind Phaedra wel een mooie naam en zou deze dus als eerste plaatsen. Ik zou er wel Feedra van maken, want ik denk wel dat veel mensen dit verkeerd uit gaan spreken. Mijn naam spreken ze ook altijd verkeerd uit en dat is zo irritant!
Hoi hoi! Leuk dat we mee mogen denken. Super namen hebben jullie gekozen zeg. Ik wist nu hoe je Phaedra moest uitspreken, maar daarvoor zei ik het dus fout. Ik maakte er Pheddra van. Ik vind het zelf wel belangrijk dat men goed een naam uit kan spreken. De naam schrijven is ook een alstige hihi. Ik moest dus even terug scrollen. Ik denk dat als zij zegt dat ze Feedra heet, dat het regelmatig gespeld moet worden. De naam kristel vind ik helemaal leuk, dus ik stem op eenvoudige namen, dus kristel!
Bedankt voor jullie input. Jenny, Phaedra is idd echt heel lastig te spellen. Ik heb het ook al een paar keer fout gedaan. Mijn man is dyslectisch dus eigenlijk is het gewoon gemeen Jullie reacties helpen enorm want we vinden de keuze heel erg moeilijk
oh jij bent echt gemeen ja haha (ik heb ook dyslexie dus die namen zijn voor mij echt een ramp. Net als chayenne enzo) ben benieuwd naar pippo haar reactie
Ik ga voor Kristel Phaedra al vind ik Phaedra een erg mooie naam. Ik sluit me bij Jenny aan! Succes met kiezen treintje! Liefs Liesje
Welke naam wil je als roepnaam gaan gebruiken? Ik zou namelijk de naam die ook de roepnaam is als eerste zetten. Ik vind het persoonlijk een beetje raar als je ervoor kiest om je dochter in het dagelijks leven Kristel te noemen dat haar volledige naam dan Pheadra Kristel is. Dan zou ik dus voor Kristel Phaedra gaan...
Ik vind Phaedra erg mooi bij Isis passen. Alleen dat meisje zal haar hele leven haar naam moeten spellen.. Dat zou voor mij een reden zijn om het toch niet te doen.
Dat hebben ze bij mijn schoonzusje ook gedaan (roepnaam was 2e naam op paspoort). Dat gaf best herrie bij het vliegveld, ze had haar roepnaam doorgegeven, en op haar ticket stond haar achternaam met de 1e letter van de roepnaam. En heeft voor haar wel vaker problemen opgeleverd..
Dan wordt het dus Isis en Kristel of Isis en Phaedra Ik vind Isis en Phaedra veel mooier klinken. Mooie combinatie. Je kunt van Phaedra ook als schrijfwijze Fédra maken. Dan lijkt me de uitspraak ook wel duidelijk. (Hmmm, ik vind de naam Phaedra of anders geschreven zo mooi (niet veel voorkomend) dat ik hem ook op mijn lijstje zet voor als ik ooit zwanger mag worden.....)
Phaedra pas mooi bij Isis, allebei apart. Alleen Phaedra is best moeilijk te spellen en ik wist toen ik het las niet hoe ik het uit moest spreken. Daarom zou ik in dit geval kiezen voor Kristel Phaedra, ipv andersom.
hier sluit ik me bij aan.. de combi is echt mooier, maar de naam zo ingewikkeld. Eigenlijk door de 2 punten, de PH + de AE (die wij zelf dan ook wel hebben bij onze dochter ) en dat dan nog achter elkaar..
Dus ik ben 1 van de weinigen die wel weet hoe je Phaedra uit moet spreken. Ik vind het een veel mooiere en uniekere naam als Kristel. En spellen moet je zoveel namen. Of uitleggen hoe je de naam uitspreekt. Zoals bij Kenji bijvoorbeeld.
Feedra vind ik erg mooi bij isis passen...maar ik struikel ook over de spelling zoals jullie hem hebben... Vind het beide mooie namen.
Ik vind Phaedra het mooiste bij Isis passen, Vind Isis en Kristel niet zo leuk bij elkaar. Ik zou er dan ook een andere schrijfwijze van maken; Fedra (met het streepje op de e)
Wow Treintje, ik ben het ook eens met de anderen. Past mooi samen, ook wel een bijzondere naam, maar is wel een hele moeilijke naam. Arm kind als ze haar naam gaat leren schrijven. Wij vinden het zelf wel fijn als een naam over de hele wereld meteen goed uitgesproken gaat worden. Bij Kristel is dat denk ik wel het geval.