hai meiden, m'n man en ik kwamen de naam Caítlin tegen (Caítlin/Caitlin is de originele spelling). Maar worden het (weer) niet eens over de spelling. Dit keer iets meer variaties alleen dan bij onze dochter. Via wikipedia kwam ik nog tíg meer variaties tegen dan die we zelf al bedacht hadden. 19 om precies te zijn. Ik kan er hier maar 10 neerzetten. Reden van discussie overigens: Eén van beiden heeft niet zo prettige associaties door een minder leuk persoon met de naam. Echter andere spelling, zou veel verschil maken. De ander echter vind veel andere spellingen niet mooi, of verwarrend qua uitspraak. Vandaar dus bij jullie de vraag, welke vinden jullie het leukst?
Als je geen fijne asociaties bij die naam hebt, dan zou ik er sowieso niet voor gaan, wat voor spelling dan ook. Verder gewoon, keep it simple . Is verder voor het kind ook wel zo handig. Dus in antwoord op je vraag: Caitlin
Tja - de naam is verder prachtig (en dit is na 3 weken de enige naam die we beiden mooi vinden )... en op de één of andere manier, blijkt spelling dus wel veel uit te maken voor de beeldvorming...
Ik heb gekozen voor Caithlyn, dat was de spelling die ik in mijn hoofd had voordat ik alle opties had gezien, en wat ik het meest logische (en volgens mij samen met Caithlin het meest gebruikt) vind en ook het mooist vind. Kate Lynn vind ik een heel andere naam, dat zijn 2 losse, verschillende namen samen (Zoals bijv. Marie-Jose) en volgens mij redelijk 'modern' gespeld. Dus het ligt eraan waar je voor gaat. Als je oorspronkelijk voor de naam "Caithlyn" (in alle variaties) ging, zou ik zeker niet voor Kate Lynn gaan, omdat het een heel andere naam is. (Zoals bijv. Marjan of Marie-Anne) P.s. Grappig overigens wat voor verschillen er zijn wat iedereen een 'logische' spelling vindt.
Ik zat enorm te twijfelen tussen Caithlyn en Kate Lynn. Vind beide variaties erg mooi, heb nu toch gekozen voor Caithlyn (zo wilde ik Yosyp noemen als het een meisje was geweest).
ja , dat vond ik ook al... De variant met de 'h' erin, is overigens -denk ik- wat nederlandser, want op engelse fora waar ik keek en op wikipedia - stond die er niet tussen. En juist dáár is de variant Kaitlin / Kaitlyn - vrij populair, terwijl je je dat hier -denk ik- niet voor kunt stellen.
Ik vind Katelyn(n) het mooist, dus wel aan elkaar geschreven.. Ik vind zelf de naam Katen erg mooi.. Ken een Canadees meisje die zo heet, maar hier is dat een erg rare spelling.. Je spreekt het net uit als Kate, maar dan meer de klemtoon op de t.. en dan ten..
Ik ga voor Caitlin.. Misschien nog met een H ertussen. maar dit is voor mij de meest logische spelling. Die losse namen vind ik toch wat anders. Met een K aan het begin ook minder mooi, een y vind ik ook niet echt kloppen. De H zou nog kunnen, maar zonder vind ik het meer puur.. En ook zonder friemel op de 2e i. Dat is onhandig met spellen
Klopt -ik moest een keuze maken omdat ik er maar 10 aan de poll mocht toevoegen -maar er zijn er dus 18 en dat is zónder de versies met een H erin.. dus écht veel bizar eigenlijk.
Ik ken een meisje dat zo heet en je schrijft Caitlin, daarom kies is voor die variant. Het blijft een naam die je in het begin moet spellen. Ik zou voor de variant kiezen die jullie het mooist vinden en waar jullie het beste gevoel bij hebben. Ik ben juf en als ik voor mijzelf spreek wen je snel aan een schrijfwijze.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n mooie naam.. Tot ik de spelling Kate Lynn zag. Dat vind ik juist erg mooi. De andere spellingen (vooral die met een C) vind ik zo.. ehm.. ja, geweest zeg maar..
helemaal mee eens! wat iemand anders ook eerder zei, dat het een andere naam is (net als marjan, marie-anne), vind ik de caitlin (etc...) variant dus niks, maar Kate Lynn vind ik wel erg mooi.
Nouja ik schreef in het begin over verschil van mening m'n man gaat voor de originele vorm. Ik dus voor de Katelyn variant - simpelweg omdat het op die manier gespeld, voor mij dus ook een heel andere naam is. We willen het wél aan elkaar houden. Een 2e naam is er namelijk al. Maarja, we zijn helaas een week verder en we zijn het nog steeds niet eens *zucht* en kunnen ook geen andere naam vinden