Wat vinden jullie van de naam Dilan (uitspraak Dielan) voor een jongen? Vinden jullie het bij Mika passen?
Met die uitspraak vind ik het een Turkse (meisjes-)naam. Ik zou dat dus niet doen. Vind de klank ook te vrouwelijk voor een jongen en vind die 'die' klank nooit zo mooi in een naam.. Is Kian dan misschien een idee? Of Dinand? Of: Finnan, Finnian, (Jilan), Kiran / Kieran, Kilian, Rinan, Silvan, Silvian, Tian, Xian..? Boan, Bodan, Bowan, Boyan, Corban, Doan, Donovan, Doran, Dorian, Jonan, Jonathan, Joran, Jorian, Logan, Loran, Louran, Noan, Nolan, Roan, Ronan, Tobian..? Jari, Tobe, Tias, Silven, Tobin, Joren, Jori, Noam..?
Maar Milan spreek je ook uit als Mielan en dat is ook een echt jongensnaam, maar aangezien ik niet weer een naam met een M wil dacht ik Dilan...
Met 'ie' uitspraak vind ik het niets Meer gangbare uitspraak met Di vind ik ok.. Vind het ook wel een andere naam als dat Mika is en zou zelf inderdaad eerder voor Kian, Fin(n) of een andere korte en wat stoerdere naam gaan. Maar als jullie Dilan de naam vinden moet je daar uiteraard voor gaan!
We weten het absoluut nog niet.... Bij de eerste ging het zo makkelijk, maar nu..... Kian staat trouwens wel op ons (kleine) lijstje.
dilan laat me aan een buitenlandds jongetje denken een turks kindje bij ons in de straat heet zo Dylan vind ik leuker Milan Kyan Liam
Ik ken een kindje met deze naam maar die word uitgesproken als dillen en dus geschreven als Dilan. De uitspraak Dielan zal ik even wennen vinden maar ik vind het zeker een leuke maam!
Dat klopt, maar Milan is geen naam die in het buitenland een meisjesnaam is. Vind de klank daarvan ook best vrouwelijk. Dilan als Engelse jongensnaam wordt gewoon uitgesproken als Dillun, lijkt me. Maar goed
Ik vind het een leuke naam en ik vind hem ook bij Mika passen en wat betreft Turkse meisjesnaam, ik vraag me af hoeveel mensen dat echt weten
Mie-ka en Die-lan... 2x dezelfde klank. Sorry, vind het niet zo leuk bij elkaar passen. En als het inderdaad een turkse meisjes naam is zou ik het al helemaal niet doen. Kan wel zijn dat niet veel mensen het weten (ik wist het ook niet), maar we leven tegenwoordig zo 'internationaal', dat de kans groot is dat hij er later mee geconfronteerd word, op welke wijze dan ook (werk, vrienden/partner, vakantie...).
Leuke naam maar zo heet het zoontje van vrienden van ons al! We hebben tot nog toe op ons lijstje staan: Noud (Vind ik het leukst, maar manlief niet! Laat hem er op staan misschien word hij 'vanzelf' wel leuk!) Jesse (zo heet een zoontje van een collega, weet niet of dat wel zo leuk is?) Liam (breek ik mn mond een beetje over, lie.am of lie.em?) Luc (leuk maar?) Luca (vind manlief leuk maar ik vind het veel op Mika (onze "grote" zoon) lijken, wat vinden jullie?) Dilan (valt af! Aysen GTST heet zo! Een meisjesnaam dus!)