Best een beetje trots..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ondanks dat ik er niets voor doe, ben ik toch wel trots dat ik nu nog niets ben aangekomen maar juist ben afgevallen! Ik drink heel veel en verlies nu heel veel vocht en ben een maat kleiner geworden! En toch ben ik bijna 14 weken zwanger!

Bij mijn eerste zwangerschap was ik bij 16 weken al 10 kilo aangekomen (ik was bij 12 weken al 7 kilo aangekomen)

Dus ik ben wel ff happy. Ik hoop dat het zo blijft gaan, want ik wil echt geen 35 kg aankomen al in de 1ste zwangerschap!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    You lucky woman! ;)

Bij mij is het tegendeel waar, ik ben me rot geschrokken op de weegschaal bij de verloskundige en dat terwijl ik niet eens veel meer eet ofzo (naar mijn idee juist minder, door die misselijkheid steeds).

Maar goed, ben dan ook gestopt met roken wat ook al snel voor de extra kilootjes zorgt!

Ik hoop voor je dat het zo blijft :D

3. Niet meer actief

jah.. dat stoppen met roken was voor mij ook wel de nekslag denk ik hoor. Nu heb ik dat niet, omdat ik niet opnieuw ben gaan roken!

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben nu 26 weken zwanger en nog steeds 2 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Mijn buik is wel enorm gegroeid.
    Ben benieuwd hoe dit de rest van de zwangerschap zal gaan.

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dat is wel fijn, dat je nu nog geen extra kilo's erbij hebt ... Ik ben nu 13 kilo aangekomen en merk dat het heel zwaar begint te worden voor mijn knieën en rug ... mede daardoor hoop ik dat onze kleine snel geboren zal worden !

Groetjes,
    Nikki F

6. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Netjes zeg! :D
    Ik hoop dat je de rest van de zwangerschap ook niet te veel ankomt!

7. Niet meer actief

Ik denk dat als jij echt echt eehct niet meer kan, de kleine zal komen. Dat was bij mij althans. Ik was helemaal kapot. Had een paar voeten, daar was een olifant nog jaloers op. Op mijn reet was ie dat ook vast geweest. Ik waggelde als een .. nou een eend of gans zou zo ellendig niet meer lopen. Ik woog 92 kg (ipv de 55 waar ik mee begon) en kon gewoon niet meer. De dag ervoor nog bij de GYN geweest en die riep dat er niets over te zeggen viel. Toen zei ik nog dat ik zo echt niet veel langer meer door kon! Nou, astrid luisterde kennelijk mee, want de volgende dag was ze er hoor...

8. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ben ook nog steeds 2a3kilo lichter. en dat is te merken ook met de zwangerschapsbroeken. Ze flubberen om mn kont en benen. Terwijl ik gewoon maat 38 heb gekocht terwijl ik maat 38/40 heb.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    wow kijken julie wel uit met afvallen, k snap dat je niet teveel wilt aankomen maar afvallen tijdens de zwangerschap is ook niet goed he!!

10. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik ben ook 1 van de gelukkigen die niet veel is aangekomen +- 4kilo .
    Bij vorige zwangerschappen was dat bijna 15\20 kilo .
    dus ik ben nu supertrots op mn zelf.

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben tot nu toe ook nog maar 4 kilo aangekomen verder schommel ik een beetje dan weer wat lichter en dan weer wat zwaarder maar nooit boven de 4 kilo :)
    kan nog komen natuurlijk :rolleyes:

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Ik viel tijdens de zwangerschap ook alleen maar af (nee ik deed niet aan de lijn het ging gewoon van zelf).
    Was wel lachen tijdens de gym de andere dames maar klagen, ik ben al 12 kilo aangekomen enz. en ik was toen nog steeds 4 kilo onder mijn begin gewicht.
    Alleen de laatste paar weken begon ik aan te komen, maar toen was er ook een hittegolf en hield ik veel vocht vast.
    En nu ben ik ongeveer 20 kilo lichter dan het topgewicht dat ik in de zwangerschap heb bereikt. Betekend ook dat ik nu ongeveer 8 kilo lichter ben dan dat ik voor mijn zwangerschap was.

Persoonlijk denk ik ook dat het aan je 'start' gewicht kan liggen, ik ben namelijk dik dus mijn lichaam hoefde geen reserves op te slaan tijdens de zwangerschap .

Groetjes Anita

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben nu vier kilo aangekomen. Volgens mij is dat precies je extra bloed + vruchtwater + placenta + baby. Ik ben zelf niks gegroeid, alleen mijn buik dan he. En ik eet gewoon als ik honger heb en ik eet ook lekkere dingen, jammie. Misschien heb ik mazzel.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het is niet zo dat ik er mijn best voor doe om niet bij te komen of zelfs af te vallen. In tegendeel juist....nu ik af ben gevallen heb ik voor mijzelf het gevoel dat ik best wel eens wat kan snoepen :oops: .
    Verder eet ik normale portie's, genoeg groente en fruit en heb ik in mijn hele zwangerschap niet hoeven spugen.
    Ik heb dit ook met de VK besproken en zij zegt dat het op zich niet zo heel veel kwaad kan. Zolang ik maar genoeg en gezond eet, is het niet erg.

15. simalex

simalex Bekend lid

Je draagt natuurlijk ook 2 wondertjes in je dus dat aankomen is natuurlijk helemaal niet zo gek.

Groetjes Simone

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben ook gestopt met roken, maar pas de laatste drie-vier weken aangekomen. Ik heb er nu drie kilo bij.

Ik mag ook best een beetje aankomen hoor, en als er wat blijft hangen na de zwagerschap is het ook niet heel erg, want ik ben voor de zwangerschap extreem afgevallen door stress, was een broekmaat gekrompen :(

We zullen zien... :)

Marian

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Kan me voorstellen dat dit beter voor je voelt als je vorige zwangerschap.
    Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen, vind ik al een beetje netjes. Aangezien ik altijd erg oplette wat ik at, dat doe ik nu stukken minder. Ik hoop alleen maar dat ik "gewoon" 12 kilo aankom en niet meer... :(

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Gupsie,

Dat klinkt goed zeg, jouw verhaal ! En ik ben inderdaad ook begonnen met 55 kg, heb nooit van mijn leven meer gewogen dan dat, dus ik denk dat mijn spieren en gewrichten het daarom een beetje extra zwaar hebben nu. Ik hoop dat het hier ook zo zal gaan, dat die kleine zal komen als het echt niet meer gaat ... vrijdag weer naar de VK, misschien heeft zij ook nog wel tips ...

Groetjes,
    Nikki F

19. Niet meer actief

Haha.. ja precies. ik heb ook nooit meer gewogen dan 55 kg en je kunt je misschien wel voorstellen dat het dan een hele schok voor me was toen iedereen riep, ach het gaat er allemaal weer af, en dit niet gebeurde! Van maat 32/34 naar 42/44 vind ik echt heel moeilijk in het begin! Nu zit ik ineens op 40 en dan nog is mijn positiebroek te groot! (voor de heupen dan hè)

Ik vind het dus inderdaad heel zwaar worden en zeker omdat er maar geen eind aan leek te komen.. Ik beviel met 38.6 wkn!

20. Niet meer actief

O, en voor diegene die denken dat ik bewust afval. NIET DUS! Het gaat vanzelf en ik doe er niets voor. Ja, goed drinken! Ik let wel op wat ik eet en vooral hoeveel.

Mijn eerste zwangerschap zag mijn menu er ongeveer zo uit!

1 ltr chocomelk
    1 liter ABC drank (bordevol suiker)
    ietwat dubbelfriss
    halfje brood
    zak chips (kleintje)
    Tussendoor andere snack
    1 á 2 borden maaltijd

hihi.. nu is het

half halfje brood
    1,5 ltr cristal clear
    veel rooibos thee
    een beschaafde maaltijd (als ik eet totdat ik vol zit, dan ben ik de hele avond onder de panne wbt misselijkheid)
    Tussendoor Nootjes of salade
    Fruit.

Deel Deze Pagina