Nu wij weten dat we hoogst waarschijnlijk een jongen krijgen, zijn mijn vriend en ik verder aan het zoeken naar namen. We hadden er al 1, maar konden toch niet laten om er meer te zoeken Dit is het rijtje dat we nu hebben: Tijmen Quinten Quin Merijn Tobe Tobin Nu wil ik graag van jullie weten wat jullie leuk vinden en of jullie toevoegingen hebben die in het rijtje passen! We zoeken wel een naam die op z'n minst niet in de top 20 staat. Het mag best wel origineel/apart zijn.
Tobias vind ik inderdaad ook erg leuk maar mijn vriend vindt het niets! Omdat het een bijbelse naam is Hihi, ik heb een docent gehad die Karsten heet
T(h)ijmen (wel met een h) en Quinten stonden ook op mijn lijstje, helaas heb ik 'm vriend er niet van kunnen overtuigen, want ik blijf het erg mooie namen vinden! De rest van de namen vind ik wat minder...
Oke ik heb wat nieuwe namen aan mijn lijstje toegevoegd (hij wordt wel wat lang hihi): Nathen (als in Neten, zeg maar) Rubin (stiekem gejat van een forummer hier, maar ik vind hem wel heel erg leuk ) Thom (bedankt Simba ) Vooral Rubin en Nathen komen het afgelopen jaar maar heel weinig voor dus dat is een pluspunt Thom komt ook niet heel vaak voor!
Leukste namen: Tijmen Merijn Suggesties: Pepijn Sid / Syd Ruben Kean / Kian Merlijn Daan Ian Luc / Luuk Sjoerd
Bij Nathan denk ik zelf direct aan 'Natan'. Dat heb ik veel minder bij Nathen Mijn man heeft nog 2 toevoegingen: Jerrick Jerren Beide komen het afgelopen jaar 0 keer voor Volgens de babynamen website van AEGON tenminste..
Ik zou zelf niet kiezen voor Nathen of Nathan als je het als Neten uitspreekt (wat heel veel mensen doen ook al is het een engelse slisklank). Want neten zijn luizen eitjes... en daar moet ik dan meteen aan denken.
Hahaha daar had ik echt nog helemaal niet aan gedacht We hebben nu deze naam boven aan het lijstje staan: Mik
Mik vind ik wel leuk, alleen er rijmt wel iets op ... Over namen die veel voorkomen: ik heb op de website van de SVB de lijst met alle kinderen geboren in 2007 gedownload en daar kan je ook op zien hoeveel kinderen er met die naam zijn geboren. Mijn vriend vindt Quinten bijvoorbeeld leuk (ik niet zo) omdat het lekker apart zou zijn, maar dat valt dus wel mee volgens die lijst: 303 jongens met die naam zijn er geboren in 2007... Mats heb ik daarom maar afgeschreven: 256 Matsen geboren in 2007; dat is mij iets te veel. Maar ja, ik heet dan ook Linda. En ik vond het zelf als kind niet zo leuk dat de Linda's mij om de oren vlogen... Succes!
Pepijn Olivier Floris Jasper Jelte Jonas Joep Joran (al kun je dan wel de associatie krijgen met 'meneer' vd Sloot) Luca(s) Xander
Ja ik heb een website van AEGON waar je dat ook op kan checken, alhoewel Quinten daarop iets minder vaak wordt genoemd. Maar ik check inderdaad iedere naam Overigens rijmt mijn naam daar ook op: Niki met een grote pikkie. Dat is ook wel eens gezegd, maar ik vond dat nooit zo'n ramp. Ga een naam daarom ook niet laten dus. @ marriedgirl: hihi, mijn vriend heet Jelte! Jonas vind ik ook een leuke naam!