Welke naam(en) vind jij gek/lelijk te bizar voor woorden

Discussie in 'Babynamen' gestart door babyjoolz, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ken een Djoyce.;)

Julie? Als Juulie (ik houd m'n poot stijf!:D).

En als tweede Djuulie(Engels), niet Sjoelie (Frans).

Als ouder weet je dat daar moeilijkheden van kunnen komen en daarom moet je er ook niet over zeuren als mensen je (kinds) naam verkeerd uitspreken!

Ik word echt moe van al die Engelse namerij! Wat is er mis met onze eigen taal, onze eigen namen?

2. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Eens maar om nou het half-fonetisch te maken door er een 'd' voor te plakken......Djoyce? WTF :$

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarom zou je kinderen hun namen expres verkeerd uitspreken uit principe? Dat vind ik dan weer nergens op slaan. Accepteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde mooi vind en hou elkaar in z'n waarde. Ik spreek een naam gewoon uit hoe het me gevraagd wordt.

4. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Uiteraard!

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Helemaal niks.
    Ik hou zelf niet van Nederlandse namen, wel van Engelse namen.
    Mijn dochter heeft een Griekse naam :D

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is niet perse iets mis mee, maar blijkbaar houdt lang niet iedereen daar van. Gelukkig maar dat we allemaal een andere smaak hebben toch? Vind de variatie in namen zelf juist wel leuk (ok niet alle namen een even groot succes, maar je kan nooit iedereen tevreden stemmen; en moet je dat überhaupt wel willen ;)).

7. zogelukkig

Uiteraard: zoals je het hoort spreek je het uit.

Maar je herinnert je vast wel het begin van het schooljaar waarbij de leraar de namen opnoemt? Juist. En zo zullen er wel meer gevallen zijn.
    verder is hoe je het hoort niet altijd hoe je het schrijft, ook dat is heeeeel irritant! Ik zou er echt niet opkomen om Joyce als Djoyce te spellen!

En Djaydeelaynoo, daar kom ik ik ook niet op.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben ook heel erg van de hollandse namen, maar ja met een friese achternaam hebben mijn kindjes ook weinig keuze:)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Julie? Zsjûlie (op z'n Frans.. maar ja, dat krijg je als je jeugd in Frankrijk hebt doorgebracht)

Hoewel Epke natuurlijk heel leuk is (behalve zijn naam) doe mij toch maar Wopke... zeer vergelijkbaar lichaam maar wel 20 cm langer! :)

Ik vind Dieudonnée een prachtige naam maar toch zou ik raar opkijken als iemand in mijn omgeving er voor zou kiezen om die naam te geven...

10. zogelukkig

Tuurlijk spreek ik geen namen expres verkeerd uit uit principe, ho zeg!

Mar als ik een naam oplees (stel ik ben docent!) kan ik toch niet weten hoe je alles uitspreekt. Zelfde geldt voor hoe je het schrijft: als iemand zijn naam moet opnoemen en iemand moet dat noteren. Lijkt me heel onhandig als je steeds je naam moet spellen!

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je hebt je naam niet voor het uitkiezen en wat ik ook vind is dat de persoon de naam maakt. Dus als ik je zou kennen zou ik er misschien heel anders over denken :).

12. Coortje

Coortje Niet meer actief

nou ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe iets uitgesproken word. Al zijn er altijd wel uitzonderingen! Zo heb ik de vraag weleens gehad hoe L.ynn uitgesproken moet worden, die dacht als lijn??? nou sorry maar dat weet toch iedereen. En R.ose word gewoon als R.oos uitgesproken niks mis mee.

En idd als je een naam zoals J.oyce uitspreekt dan zeg je het als djoyce maar dat weet iedereen dus hoef je er toch geen d voor te zetten. Vind ik hetzelfde met jayden etc! En zo heel engels zijn de meeste namen niet eens. De meeste kun je gewoon op zijn nederlands uitspreken!

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Al hoor ik de naam Jim wel voorbij komen als Djim en echt Jim.

14. zogelukkig

Juist! Jim Bakkum en Jamai Loman, beiden willen zij geen D ervoor!

15. babyjoolz

babyjoolz Lid

19 mrt 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb hier nog nooit de vraag gehad hoe onze dochter haar naam uitgesproken moest worden (L.ynn) vind het nou niet een uber overdreven Engelse naam. Vaak als iemand weet hoe het uitgesproken moet worden is het ook klaar. zie het probleem niet zo. maar Dj vind en blijf ik raar vinden als geschreven naam. Net of die D daar maar wat staat te staan

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dat je je naam moet spellen of een paar keer herhalen is echt zo erg niet hoor.
    En ik spreek uit ervaring, ik moet er al zo'n 26 jaar mee dealen.
    En ik heb 'gewoon' een friese naam (woon in brabant dus niemand kent het hier).
    Dusja altijd spellen en uitleggen hoe het uitgesproken moet worden, niks mis mee.

Ikzelf hou ook absoluut niet van (d)jayden, dylano, dat soort namen

17. zogelukkig

Ik vond het zo erg dat ik mijn naam heb veranderd.

18. babyjoolz

babyjoolz Lid

19 mrt 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou die Friesen kunnen er wat van met namen vind ik! in ieder geval mijn vriend is een Fries en jemig wat word dat nog veel vernoemd. Ik hoor namen voorbij komen waarvan ik denk jeej wat doe je je kind aan! Lolkje , Pietsje , Wipke , Oege. In Friesland heel normaal, maar als je gaat verhuizen buiten het land :p rare namen.

zogelukkig: jeej das wel wat zeg hoe heette je dan nu word ik nieuwschierig of wil je dat liever niet zeggen?

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Serieus?
    Mag ik vragen wat je naam was dan? Mag ook in pb hoor.
    Ik heet F.ardau, en hier kent echt niemand dat. Fardoe, Fardo, Ferdo, mensen maken er vanalles van. Maar verbeter het gewoon en maak er geen probleem van. Je hebt altijd direct een praatje met mensen want daarna komt standaard de vraag 'waar komt dat vandaan?'

20. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik hou absoluut niet van gepuzzelde namen , zeker niet als je het nog anders uit moet spreken dan hoe je het leest :)

Deel Deze Pagina