Inderdaad je moet ook zien dat de naam past bij de achternaam. Zo ken ik mensen doe Nicky of Vicky Mous noemen, heel droevig vind ik dat of Peter Selie , of Piet Uitdebroeck. zo van die dingen vind ik echt zielig... Verder heb ik inderdaad ook eens een gewoon belgische koppel gekent (blank) dat hun kindje Ching Wang (ofzoiets) noemde
Terwijl juist namen als Mensje en Keesje heel ouderwets zijn, dus zo gezocht zijn ze dan ook weer niet. Want waarom zou Saar wel mogen, maar Mensje of Zus niet....? Ik vind dit ook niet zo'n tof topic, eigenlijk. Komen allemaal namen voorbij die misschien wel voor iemand DE naam zijn, en dan wordt dat hier ff helemaal belachelijk gemaakt. Rare namen vind ik inderdaad ook namen als Google of Facebook of X. Namen die je geen namen zou moeten kunnen noemen imo. De rest is allemaal een kwestie van smaak.
Helemaal eens met MvS. Mensje, Keesje, Zus en Faas zijn heel gewone, beetje ouderwetse namen. Net zoals Zwaantje en Trui; die heb ik hier nog niet zien langskomen maar waren ook niet gek in de generatie van mijn oma. Andere namen zijn heel gewoon in andere delen van de wereld. Dat kun je wel gekke namen vinden, maar waarom zou je die namen belachelijk maken? Want zo komen sommige reacties in dit topic op mij over.
Waarom heb je dan gelijk weer mensen dee mee komen delen dat dit geen leuk topic is?! Als je dit topic gaat lezen, weet je dus dat je misschien wel jouw droomnaam tegen gaat komen. Moet overal bij gezet worden "op eigen risico lezen"? Je geeft gewoon je mening en dat dit niet ieders mening is, so be it. On topic nu: Mensje, bloempje, storm, spijker en dat soort namen vind ik echt vreselijk. namen met de meest rare schrijfmogelijkheden vind ik ook niks. sommige kids zijn zowat 12 voordat ze hun eigen naam kunnen schrijven.
En mijn mening is dat dit onderwerp gauw reacties uitlokt die ik echt niet leuk en onnodig kwetsend vind. Ik geef gewoon mijn mening, en dat dit niet ieders mening is, so be it.
Wat is daar nou zo raar aan? Dit is een oud Hollandse naam afgeleid van Cornelis. Het kan zijn dat het niet je smaak is maar verder Smaken verschillen.
Welke namen ik niet mooi vind (lelijk zou ik nooit in de mond nemen) tja dat zijn er zoveel; van bepaalde modenamen, klassiekere namen, zelfbedachte namen tot automerk/bloemen/planten/dieren-namen, maar daar zitten ook weer genoeg namen tussen die ik wel ok vind of zelfs leuk. Dus om er nu even een paar uit te gooien.. Nee. Maar ieder zijn eigen smaak toch? Gelukkig maar, want anders zouden bijna alle jongetjes bijv Piet heten
yep het is toch fijn om de namen van andere mensen hun kinderen af te zeiken...zegt een hoop over je als persoon
Wat vinden jullie dan van kinderen die naar een merk genoemd zijn? Hier in de buurt is laatst een Mexx geboren en ook een meisje Dior
ik denk dat heel veel mensen hier geen namen aan het afzeiken zijn hoor, maar gewoon hun mening geven over wat ze wel en niet mooi vinden. in mijn ogen is daar niet zoveel mis mee. precies hetzelfde gebeurt toch ook in andere topics? Tja sommigen reageren iets heftiger dan anderen, maar als je op zo'n forum zit dan moet je ook niet raar opkijken als er een "vervelende" mening tussen zit. Er zijn ook genoeg mensen die de naam van mijn dochter niet mooi vinden en die dat ook wel laten weten. Ja jammer voor hun, Wij vinden het wel mooi.
Inderdaad, er zijn vast ook mensen die de naam van onze zonen niet mooi of zelfs oerlelijk vinden. Kan ik goed mee leven hoor. Ik kan me niet voorstellen dat ze bizar gevonden worden want het zijn heel normale (maar niet geëikte) namen, maar als iemand ze wel bizar vind kan ik daar alleen maar om lachen. Ik heb ook gewoon mijn mening gegeven, zoals gevraagd.. Misschien zegt bovenstaande wel wat over mij ja. Dat ik me niet druk kan maken over zoiets simpels als een mening van iemand die ik niet ken maar het wel leuk vind om het te lezen.
Wat een gezeur zeg. Lees je t toch niet?! Ik vind namen als mensje ook afschuwelijk en niet meer van deze tijd. Vind t ook gewoon echt zielig als je je kind zo noemt. Voorwerp namen en te bedachte namen vind ik ook vreselijk. Wij hebben zelf 2 top 20 namen voor onze dochters en dat zal ook niet iedereen leuk/origineel vinden maar dat interesseert me werkelijk niks. Gaat er toch om wat je zelf mooi vindt?!
Andere vragen in topic´s hoe andere mensen de naam XYZ vinden en dan komen daar reacties van: Zou ik niet nemen want dan denk ik aan dit of sus of zo ... vind ik lelijk ... en ga zo maar door ... En een iemand opent een topic om te vragen welke namen men echt helemaal niks vind en dan komen er dames die dit "afkeuren" ... Ieder toch zijn eigen mening of niet? Heb met mijn reactie niemand beledigt en wat maakt het nou uit of ik de naam niet leuk vind? Er zullen heus ook wel andere mensen zijn die de namen van mijn kinderen niet leuk zullen vinden, nou en? Als je zelf vind dat het een leuke/goede/mooie naam is, dan sta er gewoon achter en voel je niet aangegrepen. Smaken verschillen nu eenmaal
Een topic openen met de vraag of een naam leuk is ja of nee en dan toelichting geven is iets heeeeeel anders zeker????? Wat een zeikerds zeg! Ik heb iets tegen exotische namen bij een blondje haren blauwe ogen kindje. Beginnen ook vaak met Dj.. Namen trends vind ik ook niks. Zo wonen er bij ons in de buurt 9 hailey's allemaal tussen de 0 en 1 jaar en heel veel jongetjes die keano of kenji heten Voorwerp namen is niet mijn smaak. Of bloem mensje mercedes chanel Dakota Van die houterige oer ouden namen lydia ella pim johan Vage kennis heeft haar dochter Chicky-Zola genoemd?? Hoe dan?! Ach ik kan nog wel ff doorgaan.ik ben een zeikerd qua namen. Daarom ook een kindje met een naam die je nooit hoort en waar de meningen lekker flink over verdeelt zijn!
Mexx vind ik eigenlijk wel leuk! Klinkt wel stoer! Niets voor ons want mijn zoontje is Mexz model dus dat is weer een beetje raar haha! Dior vind ik dan weer niks net als chanel
Vriendin van mij vertelde dat er een kind bij haar zoontje op de creche zit en dat MEISJE heet Bikkel.