Hier een keer van iemand een kaartje gezien met Valens Calistus.... Ik kan hier echt niets mee, ieder z'n smaak hoor maar dit is wel de meest apparte die ik ben tegengekomen....
Chardonnay, Desteny (en nee, ik verzin die spelling niet), Youandi (als in jij en ik), en al dat soort namen die eigenlijk alleen maar geschikt zijn voor gouden naamkettinkjes en kinderen in pleeghuizen... Ook niet mooi: namen die rijmen op achternamen, of het nu alliteratie is of binnenrijm. Franceline Frans. Beertje van Beers. Thijmen Montijn. Dan denk ik: joh, je kind is geen sinterklaasgedicht. En wat unisexnamen betreft: rene en sanne en floor enzo vind ik niet zo mooi. Ik ben dan weer wel groot voorstander voor echte mannennamen bij vrouwen. Joop, Pim, Daan. Ongeacht of een vrouw slim of niet wordt, knap of lelijk, geeft het haar een krachtige eigenwijze uitstraling, vind ik. Leuker dan sofie voor een manwijf. Of esmee voor een enorm pittig ding. Of mies voor een fijntjes gebouwd meisje. M'n vriend ook en we krijgen een meisje. Ben dus heel benieuwd wat het gaat worden.
hahaha, ik lach me rot hier, hoe meer ik teruglees, hoe beter. Bedacht me net dat ik alle namen van mensen die naar pizzeria's genoemd zijn ook niet mooi vind: Ricardo Angelo fernando Giovanni Lorenzo Patrizio
Sommige namen genieten niet mijn voorkeur, mijn stiefzusje is laatst bevallen. Mijn moeder belde me op om het te vertellen dus ik vroeg naar de naam zegt ze: "ja dat weet ik niet hoor dat kan ik niet uitspreken." Djiomairo. Ik vind het zelf wel fijn als mijn kindje later haar naam zelf kan uitspreken en leren schrijven. Nu krijgen wij een echt Hollands kindje dus past zo een naam ook niet.
las laatst ook in een blad dat iemand haar dochter popke had genoemd, in mijn ogen gewoon een koosnaampje maar toch geen naam voor een volwassen vrouw haha.
Dévon, Diablo en Damon... brrr wat een nare namen en nog in een gezin ook gegeven Alsof de duivel er mee speelt
Je kind Frenk noemen terwijl je Stein met je achternaam heet. Of Mario als je met je achternaam Nette heet..... Voornamen als Priscilla, Sharonneke, Dethlef of Wesley vind ik echt ver-schrik-ke-lijk. Té ordinair....
Meisje verderop in de straat heet: Disney. Hahaha Disney kom je eten? Zie telkens minnie en mickey mouse voor me.
Erg makkelijke bevalling geweest? Floep! Zieligste naam die ik ooit gehoord heb (al heb ik er hier ook wel wat langs horen komen): Senillia...
Wat ik tegenwoordig vooral bizar vind, zijn namen die heel anders worden uitgesproken dan de bedoeling is. Zo ken ik een Liam, een super mooie Ierse naam, dat dacht ik tenminste, want je spreekt het in dit geval dus uit als Li -am. Zet dat een streepje op de A, want dit is echt super verwarrend! Zo lijkt het ook een trend te zijn om namen anders te spellen, wat er meestal juist dom uitziet dan speciaal of creatief!
Hoorde pas van iemand de naam Boet zo heette het kindje ik dacht echt van wat is dit nou weer voor een naam dacht meteen aan het engelse woord van schoen