Inderdaad wel consequent, vind het dan ook wel mooi. Ken ook een gezin met Adelaida, Filomena en nog een broer: Arie
In Ned zijn in totaal, vanaf 1967 tot 2010, 320 vrouwen/meiden met dezelfde voornaam als mijn dochter. En 579 jongens die dezelfde voornaam hebben als mijn zoon. En 2183 vrouwen hebben dezelfde voornaam als wat ik zelf heb Wij hebben wel de zogenaamde 'lelijke/aparte/verschrikkelijke namen' zoals vele het noemt. Nee, er word niet begonnen met Dj. Bij beide zit er een Y in.
Ik ging dus even naar de voornamen bank. Ik kan gewoon niet geloven dat 5 mannen mijn naam dragen? OMG!!! En de vrouwen: als eerste naam: 5789 als volgnaam:1097
Mijn buurvrouw vroeger heette Ali. Zij vond het ook heel raar dat er mannen rondliepen met haar naam en dat zijn er volgens mij heel wat meer dan 5!
Haha ja ik had ook een buurvrouw die zo heette. Komt toch best vaak voor onder wat oudere vrouwen merk ik zo.
Hoorde ooit eens Dethleff. Je vernoemd je kind toch niet naar een caravan? dan heb je volgens mij echt een steekje los.. maar oke..
Hmmm mijn eigen naam is zeldzaam, oud hollandse meisjes naam. In Finland is het een jongens naam en nu zijn er volgens de namen bank meer jongetjes dan meisjes met mijn naam! Mijn dochters naam is 520 keer gebruikt, maar ik denk anders geschreven wel vaker. Over rare nemen... Ken een gezin met vlam en storm. Verder vindt k dat je vooral ook naar de betekenis moet kijken... Zo vind ik Yoni zo'n bizarre naam
Woow mijn dochter haar naam is 106x gegeven en 63x als volgnaam.... Vele zouden haar naam misschien ook wel niks vinden maar ach Ff ontopic wat komen er hier toch aparte namen voorbij
Namen als Storm, Kick, Vlinder, etc. Onbegrijpelijk! En namen als Jayden, Dylano, etc vind ik echte kampernamen. Heb dan ook altijd n beeld van een Tokkiefamilie. Mijn ervaring althans. No offense, maar ik vind ze echt vreselijk. Ook gekunstelde kijk-ons-eens-origineel-zijn-namen vind ik niks. Extra ss-en aan t eind of n vreemde, onlogische spelling. Edit: en Yoni... handige site trouwens, waar je kunt zien hoe vaak een naam gegeven is. Goeie tip!
Yoni is niet eens zo'n nieuwe modieuze naam Ik heb op het werk een collega gehad die Yoni heette en die was toch al eind dertig, met overigens een bijpassende achternaam beginnende met Y-. Ik ben stiekem een beetje bang hoe de door ons gekozen naam gaat zijn voor autochtone Nederlanders. We krijgen een jongetje en willen hem graag Azad noemen.