Welke naam(en) vind jij gek/lelijk te bizar voor woorden

Discussie in 'Babynamen' gestart door babyjoolz, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

De naam Peer vind ik ook echt wel heel afschuwelijk.

Of idd die acteurs en zo die hun kinderen 30 namen geven met de meest gekke spellingen.

Sorry voor koninklijk huis mensen: (De namen op zich vind ik wel gaan, maar geef er geen 10 aan een kind!!)
    Prins Bernhard: Bernhard Leopold Frederik Everhart Julius Coert Karel Godfried Pieter van Lippe-Biesterfeld.
    Nog eentje: Willem Alexander: Willem-Alexander Claus George Ferdinand.
    Voor geïnteresseerden:
    Claus Casimir: Claus-Casimir Bernhard Marius Max

Oké, dit is misschien wel meteen het andere uiterste, maar dan nog. Eerst een rij namen waar van je denkt... uit welk tijdperk komen die?? En dan als slot: Max.
    Sorry hoor maar dat vind ik echt geniaal:D:D

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

peer ?! nieeettt dat vind ik ook erg
    en een beetje zielig

verder sta ik best open voor een heleboel dingen

3. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Peer :).. Erg sneu idd.. Ben ook best openminded wat namen betreft hoor, maar deze komt toch echt op mijn lijstje no go te staan ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Peer is ook een oud Hollandse naam. Toevallig ook een stukje fruit...

Het vernoemen is gebruikelijk in gegoede families (en kerkelijk) en dat doen ze naar ouders en peetouders... Tja en die heten nou eenmaal geen Jayden of Priscilla :)

5. Meara

Meara Niet meer actief

Ken een jongetje die heet Daaf, nu heb hèb je hier een school en dat is de Daaf geluk school. Was voor slecht lerende kinderen. Niet dat dat erg is maar de link is minder leuk.

Kwam eens Amalia tegen. Dat het mag. Ook naturelle pfffff.

Ik hou niet van namen die met een o eindigen zoals delano. Klinkt zo plat. Ook namen die iets zijn, zoals bloem of beer heb ik niks mee.

Ieder voorzich. Zijn vast ook mensen die de namen van mijn kinderen niks vinden,

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Nee Peer vind ik ook wel vreemd!

Keek net op een andere site en die persoon had haar kinderen genoemd: Djaylano
    Djalisa

K weet niet vind ik persoonlijk gewoon raar. die D is overbodig en het ergste was nog het waren oerhollandse kindjes. Djaylano daar heb ik het beeld bij van een donker kind en geen blond/blauwe ogen kind.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Peer is toch afgeleid van Peter? Bij ons wordt iedere Peter door zijn vrienden Peer genoemd. Ik wist niet dat er ook kinderen geboren werden die echt alleen maar Peer heten. Is ook wat..:$

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja smaken verschillen. Ik vind een naam als 'poepiescheetje' niet kunnen, verder valt over smaak niet te twisten :D (of juist heel goed, zeker als het gaat om je partner en de naam van je toekomstig kind ;))

9. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Namen als djaylano en djalisha krijg ik echt de rillingen van.. En ook voor donkere kinderen vind ik het niks.. Ben zelf donker en moet er niet aan denken om mijn half donkere, half blanke kinderen zo een naam te geven..

Namen als Mensje, Wolf, Ridder etc vind ik ook maar raar. Houd meer van klassieke/engelse namen.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Storm, Splinter.
    Twee van de vier kinderen van Bart Chabot heten zo en de andere twee Maurits en Sebastiaan. Dát vind ik raar.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mee eens! Ik vind namen zoals: Dirk, Jan, Klaas, Guus enz echt vreselijk! Ik snap niet dat je je kind zo kan noemen.
    En namen inderdaad als Sophie, Dana enz. Leuk hoor, maar je hoort het véél te vaak. Daarom houd ik ook van originele namen:) (Maar dan niet Djamillia ofzo)

Kan iemand mij uitleggen hoe KICK afstamd van Cornelius? Ik geloof dat ik die link mis?

En ik denk ook als je dit een irritant topic vind moet je het maar links laten liggen. Ik ben trots op de naam van mijn dochter, en er zijn altijd mensen die het niets vinden. Gelukkig maar moet je maar denken, anders is het zooo saai!

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn man vindt een meisjesnaam heel mooi en zou heel graag willen dat als hij een dochter krijgt zij zo gaat heten.
    Amendien

Echt ik vindt het verschrikkelijk nog erger dan vreselijk,
    nu zou onze zoon eerst een meisje zijn (dit hebben we vanaf 21 weken tot en met 32,5 week geloofd) maar ze zou zo echt niet gaan heten.

voor een jongen had hij ook een vreselijke naam in gedachten (althans vindt ik )
    Jermaine

Ik hou helemaal niet van dit soort namen en als je dan kijkt naar onze achternaam (oerhollandse maaltijd/ lekkernij) dan staat dat helemaal niet.

wij zijn niet zomaar uit een naam zoals je ziet.

13. zogelukkig

Amendien Pannekoek, nèè, dat klinkt idd waardeloos!:D

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

wat dacht je van Jermaine?

15. zogelukkig

Ook mal!:D

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
  17. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Hahah leuk jullie reacties te lezen!
    Ik hou persoonlijk niet van oerhollandse namen als peter ed.
    Een beetje apart vind ik wel mooi maar die Djay namen gaan mij ook iets te ver.
    Bovendien zijn er al zoveel kids die Djaylano, Jamilla ed. heetten.

Ik vind niet gauw een naam echt lelijk, ieder zijn eigen ding.
    Maar zou niet gauw voor een 'voor de hand' liggende naam kiezen.

18. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Neee namen met Djay zijn echt leeeeeeelijk.
    Jayden vind ik op zich wel leuk (heeft iig geen D ervoor) maar dat is weer zo bekend....

Hahahaha Jermaine Pannekoek. Fantastisch:D Ik denk dat die in het rijtje 'Leukste namen van Nederland' komt:):)
    (Sorry man van Marilouise, we lachen je uit)

Ben zelf ook niet zo van die oerhollandse namen. Een beetje apart is wel leuk. Alleen hebben wij nu voor onze tweeling vrij Nederlandse namen in ons hoofd, (gelukkig geen top 100 hoor) maar toch best Nederlands. Maar ja, wij vinden die namen gewoon heel leuk...
    We hadden ook nog een bijzondere naam voor ze, maar bij de ene naam kunnen ze spellingsproblemen krijgen en dat wens ik ze niet toe. Daarom word het wel hun doopnaam. Ook een beetje vernoemd met die naam, dus dat kan mooi als doopnaam.

19. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hihi :D

20. #80 Babyengel, 17 jun 2012
    Laatst bewerkt: 17 jun 2012
    Veel namen zijn absoluut niet mijn smaak, maar zijn nog gewoon namen, ieder zijn eigen keuze :)

Maar Wolf, Storm, Mensje, Trui als naam in hedendaagse tijd.. misschien als je Amish bent :p maar Tiger-Lily is toch wel het ergst :$

Deel Deze Pagina