Wel grappig, mijn zoon heeft dus een naam die voor sommigen associaties oproept met een lagere welstandsklasse, en mijn dochter heeft een naam die bij de hogere welstandsklasse zou horen. O o wat verwarrend voor sommigen Wel grappig artikel, dat stuk dan over het aannemen van de naam van je man en salaris. Zou dat ook echt zoveel invloed hebben? Maar da's offtopic. Het is zo jammer dat mensen obv een naam gaan oordelen over een persoon. Jayden en Kyano kunnen toch ook heel slim zijn en het ver schoppen.. Maar als het we het voor de gein eens de andere kant opgooien: zien jullie bij een Thomas of Anne ook een héél saai persoon tegenover je?
Nee, geen saai persoon maar wel heel erg saai ouders die hun kind een "prachtige" veilige naam geven.
Thomas en Anne zijn veilig? Een Keano dus niet, als hij later chirurg word, hoop ik dat dit topic nog bestaat
Grappig.. in het artikel staat heel duidelijk dat de keuze van de naam niets zegt over de toekomst van het kind maar in veel gevallen wel iets over de achtergrond van het kind.
Nee hoor leuke namen haha en laat t even weten als ie later topadvocaat is ofzo Ik zal ook wel bij de aso's horen dan met mijn naam en die van mn zoontje
Kweenie: waarom ordinair? Valt Thomas onder ordi en saai? (sorry heb niet alles gelezen) Ik respecteer ieder zijn keuze en bedenk bij een nieuwe baby-naam die ik hoor niet of de ouders van aso's of geite wollen sokken zijn.
Ik vind Bentley eigenlijk wel héél leuk! Neem mijn eerdere opmerking over merken dus weer terug, ook al vind ik Mercedes nog steeds niks
Mercedes komt voort uit Daimler, een Duits automerk, opgericht door Gottlieb Daimler, dat tussen 1886 en 1900 auto's bouwde onder eigen naam. Daarna bleef de Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) wel bestaan, maar produceerde men onder de in 1902 door DMG gedeponeerde merknaam Mercedes. Deze is geïnspireerd op Mercédès Jellinek, de dochter van de Oostenrijks-Hongaarse consul Emil Jellinek, een van de eerste grote klanten van DMG die in 1900 36 auto's bestelde, met de gezamenlijke waarde van 550.000 Duitse Marken. Mercedes is gewoon een meisjesvoornaam. Als je je dochter zo noemt, vernoem je haar dus niet naar een automerk. Het automerk is vernoemd naar het meisje.
Whaha daar hebben we nu al zoooooveel discussies over gehad zit even te bedenken he. Stel, ik vind iets uit. Dat noem k Piet of Jan. Dat zou best zielig zijn he, voor al die Jannen/Pieten! Krijg je net zoiets als bij mercedes! wedden dat niemand zn kind meer zo noemt... zo kan je wel mooi alle lelijke namen uit de wereld verbannen haha
Dit is ook mijn ervaring hoor. Ik woon in een volksbuurt en ik moet de 1e Valentijn of Roderick nog tegen komen. Het barst hier van de Jaydens, Shania's en Dylano's. Op mijn werk ( winkel) zijn er de afgelopen jaren behoorlijk wat collega's tienermoeder geworden met de namen: Damien, Shania, Djady en nu pas is er weer een mama geworden van een Jayden. En een collega heeft een Kaylen en een Teagan.
Ik vind Zara trouwens echt heel leuk.. Nu trouwens in het bevallingstopic een Sylvano broertje van Jaylano, dan denk ik wel, kon ook niet anders haha.