Welke naam(en) vind jij gek/lelijk te bizar voor woorden

Discussie in 'Babynamen' gestart door babyjoolz, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Bijna goed, Rafael is niet mijn biologische kind;)
    Ennuhh Niek en Otniel, Roos en Soraya zijn dezelfde he... Dat zijn gewoon hun volledige namen. Zou er idd niet bij passen omdat het gewoon nederlandse kindjes zijn. Daarom hebben we die namen, omdat we ze toch graag wilden meegeven, als doopnamen gebruikt. Die gebruik je toch alleen op officiele papieren.

2. Purk

Purk Niet meer actief

WhahaHaha leuk om te lezen! Had ik dus helemaal verkeerd begrepen en niet goed gelezen

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind de namen niet mooi (te exotisch zeker voor gewoon Nederlandse kinderen) en heb het ook nooit begrepen waarom je niet gewoon de namen geeft zoals het kind genoemd wordt. Eerlijk gezegd zou ik geen hoge verwachtingen hebben (ongefundeerd dat weet ik maar het is niet anders...)

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

#944 Elvinia, 15 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2012
    Cygnet, dat bedoelde ik dus duidelijk te maken... Ik heb vanaf mn zesde tot mn twintigste in het buitenland gewoond, praktisch daar dus opgegroeid. Ik heb voor de duidelijkheid ook helemaal NIETS met NL.
    Na mijn trouwen zijn we in Zuid-Amerika gaan wonen en we zijn eigenlijk alleen terug gekomen omdat ik niet daar wilde bevallen van een tweeling. Alleen maar omdat de gezondheidszorg daar slecht is.
    Mijn moeder is daardoor bijv al een kind kwijtgeraakt omdat ze eenvoudig gewoon geen zuurstof konden geven!
    Dus ik ben hartstikke blij dat ik hiervoor naar NL ben gegaan, omdat Roos bijna dood ging bij haar geboorte! Vanwege zuurstofgebrek!
    Ben afzienbare tijd zullen we ook weer teruggaan. De kindrren hebben dus praktisch geen banden met NL.

(en dan krijgen we weer zeker de discussie waarom ik mn kinderen toch echt nederlandse namen geef...:))

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zooo hee heb ff terug gelezen, over de keano namen enz.. En dan noemen jullie ons aso's?!

6. Purk

Purk Niet meer actief

Spuit 11....we proberen het hier weer een beetje op normaal geciviliseerd niveau te krijgen, let it go! :cool:

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou ja; discussie niet, maar ik vraag me wel af waarom je dan oer-Hollandse namen als Niek en Roos gebruikt die trouwens in de verste verte niet klinken als Otniël en Soraya. Otniël is een Joodse naam en Soraya een Iraanse en jullie gaan terug naar Zuid-Amerika (=groot, welk land?).
    Lijkt mij nogal verwarrend allemaal. Als ik helemaal niets met NL te maken had en mijn toekomst in een ander land zou liggen, waar ook nog eens met een heel andere klank gesproken wordt, zou ik namen kiezen die dáar gewoon zijn.

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hallo heb vandaag weer voor de eerste keer gewerkt hoor haha :p

9. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ik ben niet van plan om weer heel uitgebreid te gaan reageren...
    Alleen maar dat het ook namen uit mijn jeugd zijn.
    En ik heb de afgelopen 6 jaar in Zuid Amerika gewoond, dat klopt. Maar daarvoor woonde heb ik in de Balkan gewoond, Azië en Afrika.
    Wij zijn wereldreizigers ja, so what?
    Niek wordt daar Niku, Roos wordt Rosa en Raf blijft gewoon Rafael.
    En omdat mijn man wel nog echt een beetje een nederlander is, en omdat ze toch van oorsprong nederlands zijn: nederlandse namen!

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

#950 lioness74, 15 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2012
    ------

11. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Jongens, niemand hoeft zich toch te versntwoorden hoe ze hun kind noemen zeker? Lekker BELANGRIJK

12. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Waarom moet je perse je kind een naam geven dat hoort bij je land?
    Waar gaat dit over?
    Iedereen heeft een andere smaak en mening.
    Ik houd niet van die oer-hollandse namen en een ander niet van buitenlandse namen zo is het.
    Mijn kind krijgt ook geen nederlandse naam simpelweg omdat ik dat niet mooi vind en ook nog eens saai vind.

13. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Oohh pff diepe zucht DANKJE! :D

ik kan er op zich wel tegen, maar het is heel persoonlijk... De namen van mijn kids zijn namelik ook gerelateerd aan mensen die ik heb verloren, dus als je dat ook nog eens moet verantwoorden...
    En ze hebben ook een speciale betekenis voor me, omdat die namen me zo een beetje verbinden aan de landen waar ik mijn hart achter gelaten heb;)

14. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Maar nou trek ik me hier terug;)

Ik houd van mijn kinderen en wij hebben ze hun namen met liefde en vol herinneringen gegeven.

(sorry voor de sentimentaliteit;) normaal ben ik niet zo hoor haha)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vroeg het me gewoon af, je hoeft dus niet zo aangefikt te reageren! Ik val jou niet aan, je hoeft je dus niet te 'verantwoorden'!

Je zegt zelf dat je helemaal niks met Nederland hebt en je kinderen gaan er dus niet opgroeien, dan mag ik toch wel vragen waarom je dan voor oer-Hollandse namen kiest?

Wat een gezelligheid hier zeg, I'm out.:x

16. Within

Within Niet meer actief

Pfff hormonen....

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nou, nou.... lieve schat, volgens mij heb jij je hormoonhuishouding de afgelopen paar dagen niet helemaal oké... Ik ruik geen brand hoor alleen de opmerking 'geen zin om het heel uitgebreid uit te leggen'... Geschreven taal komt over zoals JIJ het wilt lezen he? Ik geloof niet dat het zo bot bedoeld was....

@Elvinia: Ik vroeg me al een poosje af hoe het toch zat met jullie namen. Niek, Roos of toch Otniël en Soraya. Leuk om te lezen hoe het in elkaar steekt. Ze heten dus in de volksmond 'gewoon' Niek en 'Roos' maar in de officiële documenten dus Otniël en Soraya?

Nog klein vraagje. Wat als ze bijvoorbeeld afstuderen wat staat er dan op hun diploma? Niek of Otniël? Echt puur nieuwsgierigheid op een leuke manier hoor (even voorzichtig doen vanavond hihi)! De roepnamen wijken namelijk behoorlijk af van de doopnamen (ja toch?) dus vandaar dat ik me afvraag hoe dat dan werkt op 'officiële' momenten. Worden ze dan naar voren geroepen met 'Niek en Roos' en tekenen ze dan met Otniel en Soraya?

xxx

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    P.s. Misschien moeten we een nieuw topic oprichten 'Allemaal dezelde peipeltjes bij elkaar' hahahaahaha (wat zijn peipeltjes trouwens??? Anybody???)

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    I like your schrijfstijl! Kort, bondig en allesomvattend :D.

20. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Eindelijk positief...

Kweenie, tja hun volledige namen zijn dus Otniel Jevan Raul en Soraya Sefanja Iulia.
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze die allemaal gaan gebruiken voor zoiets officieels, dat is zo'n mond vol:D
    dus ik denk inderdaad dat het Otniel en Soraya wordt.
    Eigenlijk wilden we wel gewoon de roepnaam er in, maar dan kregen we 4 namen, dat vonden we toch te veel.
    En in Otniel zit het 'nie' van Niek en als je een stukje van 'Sooraya' omdraaid heb je Roos.
    Heel vergezocht, maar ja;)

Deel Deze Pagina