@Elvinia....Moet even kwijt dat ik vind dat jullie er een mooi verhaal omheen hebben.Het is een keer wat anders dan tegen gekomen in de aftiteling van een film of tja mijn man kon die naam ook onthouden(deze gevalletje van mijn ex en mij haha).
Tuurlijk joh! Vind t rete interessant!! En ja, ook enorm ingewikkeld hahahaha. Persoonlijk kies ik toch voor een wat simpelere naamgeving. Maar we kunnen bij jullie niet zeggen dat je blindelings een naam hebt aangeprikt in het 'grote voornamenboek' . Vind de combi ook wel humor hebben trouwens (tevens in zeer positieve zin!!). Sooraya Safia Iulia en we noemen haar ... Roos! Maar bovenal vind ik het verhaal wat er achter steekt erg leuk om eindelijk eens te hebben gehoord. Conclusie: Als ik een prijs mocht uitreiken voor originaliteit dan zou deze naar jou gaan! xxx
Whahaha kweenie dat heb je he, als je toch geen baan hebt dus je hele zwangerschap moet uitzitten thuis... Dan ga je lekker originele namen bedenken haha maar ik denk dat we bij een eventuele volgende toch wel zijn of haar roepnaam erin gaan verwerken De rest van de meiden, bedankt voor al jullie positieve en/of negatieve reacties!!
Leuke namen Elvinia, ik vind het heel leuk dat je/jullie eigen verleden/achtergrond in de namen van je kinderen terugkomen! Zij hebben straks op school ook nog een leuk verhaal te vertellen zo Ik zelf ben Nederlands, mijn man is van Turks/Koerdische afkomst. Wij hebben gekozen voor de naam Azad voor ons zoontje-onderweg! Ik vind zelf de standaard Turkse namen niet zo mooi, maar wilde wel iets met een Oosters tintje. Daarbij komen de meeste Turkse namen al wel voor in de familie/vriendenkring (familie is echt heeeel groot hehe).. Een Nederlandse naam zou totaal niet bij ons passen en absoluut niet samen kunnen met de achternaam. Azad is van oorsprong een Perzische naam, de betekenis in het Koerdisch is echter hetzelfde: vrijheid. Koerdisch spreken of je kind een Koerdische naam geven was vroeger in Turkije verboden (kinderen kregen op papier een Turkse naam en Koerdische roepnaam, lag vaak ver uit elkaar zoals bij Elvinia ), en heel grappig kwamen we er laatst achter dat schoonpapa en mama de naam Azad vroeger ook op hun lijstje hadden staan maar het niet aandurfden vanwege dat verbod. Ik heb de naam zelf uitgekozen trouwens, mijn man was het ermee eens en gooide zijn lijstje maar meteen weer weg.
Weer zo'n leuk verhaal Sinem.....! Zo krijg je ook gelijk een heel leuk beeld bij iemand zijn naam! Xxx
En de achternaam is Jansen.. Hahaha.. je bent wat in je paspoort staat. Je geeft je kinderen de namen die je mooi vindt, daar mag iedereen wat van vinden maar daar trek je je toch niets van aan? Je vroeg alleen wat mensen er van vinden en ik zei dat ik het niet mooi vind.. en begrijp ook niet dat kinderen met hun trouwen opeens Sooraya zijn maar in het dagelijs leven Roos... Maar ik snap het ook niet dat kinderen eigenlijk Johannes heet maar Roy genoemd worden Wij hebben vanwege onze internationale insteek gekozen voor namen die gemakkelijk uit te spreken zijn in het grootste deel van de wereld.. zo kan je het ook benaderen Maar wat in hun paspoort staat, wat ik roep in de speeltuin, hoe familie en vrienden ze kennen, hoe ze later misschien aan het altaar staan.. dat is wel hetzelfde. @Azad.. mooie naam
... Ik heb heeeel lang gezocht naar een rake opmerking om hierbij te plaatsen, maar ik moet echt mijn meerdere erkennen: dit niveau is zo diep dat ik er écht niet bij kan. *druipt af*
Zullen we het weer gezellig houden hier! Iedereen kiest een naam die bij hem of haar past. Mensen zijn verschillend, hebben een andere komaf en de een is laag opgeleid en de ander hoog. Betekent het dan dat je kind een betere wereldburger is en meer zou bereiken als hij Stijn heet ipv Djayden? Ik denk het niet. Ik ben het er mee eens dat een opleiding, afkomst er mee te maken kan hebben hoe een kind gaat heten, maar dat zegt niks over hoe een kind later eindigt. Ik ken iemand die mensen hadden nooit geld, geen diploma's veel relatie problemen en er was sprake van huishoudelijk geweld. Er liepen veel instanties over de vloer en de kinderen hebben bijna niks mee gekregen van huis wat je een kind hoort mee te geven. Dat kind heeft ook een "aso" naam. Dat kind heeft geknokt heeft mbo, hbo en daarna de universiteit gedaan en heeft nu een top baan. Een baan met een salaris waar de meeste mensen hier van zouden dromen. Hij is gelukkig getrouwd heeft twee kids (met volgens jullie kak namen) en is super gelukkig. Als ik jullie verhaal moest geloven was er niks van hem terecht gekomen om zijn naam/komaf. Oordelen over een ander is erg makkelijk, maar of een kind nou Jan of Djayden heet het is aan JOU om te zorgen dat je kind een goed/net persoon wordt en de juiste normen en waarden mee krijgt. Oh en mijn kind heet Max. En hij heeft een prachtig hoofd met de mooiste glimlach dat ik ooit heb gezien. Hij heeft armen en benen en ik weet 100 procent zeker dat hij geen hond is (want Max was een honden naam toch?) Max is een lief en makkelijk mannetje en ondanks mijn naam (Laila en ik ben Nederlands) zonder diploma toch het ontzettend goed ben terecht gekomen. Ik ben intelligent genoeg (en dat zonder een diploma) om te zorgen dat ik (samen met zijn vader) Max een prima basis kan mee geven. Wij zouden er alles aan doen om te zorgen dat hij kan zijn wie hij wil zijn. Of dit nou als vuilnisman is of als directeur van een miljarden bedrijf. Als hij gelukkig is ben ik dat ook. En dit was niet anders geweest als zijn naam Djayden of Dilano had geheten.
Oh my... ik moest het even terugzoeken (overheen gelezen.. zelfbescherming denk ik) maar het staat er echt ik geloofde het gewoon niet... shocking
Ter informatie: in de VS wordt 'native American' gezien als een specifieke doelgroep (minderheid) en heb je bijvoorbeeld recht op beursen (en ook wat minder leuke dingen...). Helaas worden native Hawaiians hier niet toe gerekend
Ik merk dat het er best inhakt. Zo ken ik mezelf niet... *trillend lipje* Ik bedoel... ik kon altijd, ALTIJD op mezelf rekenen... *snik* ... ALTIJD had ik een woordje klaar. Mensen kenden mij niet anders. Zo was ik... daar was mijn hele ZP-persoonlijkheid op gebaseerd... *huil* ... maar nu... ik ben mezelf... *hik* me-zelluf HE-LE-MA-HAAAL KWIJ-HIJJJJJJT!!!!!! *WEEEEEEH* [gierende uithalen & snot]