Die super amerikaanse namen bij vandie echte kaaskop kids vind ik echt horror... (sorry......) Ik vind van die hollandse namen zoals Pim en Kees weer heel leuk bij donkere kindjes, haha. Ik vind het persoonlijk echt van het kind afhangen en de afkomst of de naam erbij past ofniet.
Ik zit even in de SVB namenlijst te kijken en in 2011 heeft iemand zijn dochtertje J'adore genoemd....Dat vind ik echt wel heel sneu. Ook raar dat die naam geaccepteerd is door de gemeente. Oh en nu zie ik nog een Jeandjeeshelmari en Jerniqueyscha - euh?
Oeh ik las laatst de naam 'Paarth' voor een meisje Ook uit de SVB lijst van vorig jaar. Dat vind ik echt zielig. Hier een ouderwetse naam voor onze dochter. Ken zelf geen oude mensen die zo heten, maar veel mensen hebben er een ouderwetse associatie bij. Wij dus niet. De naam is in scandinavie wel populair voor kleine meisjes: I.da.
Ik lees bij geboren: Jaymee Demyan Daymiën Ik vind het niet mooi, maar dat is persoonlijk, maar het kind zal continu zijn naam moeten spellen. Dat lijkt mij niks. Als je een Engelstalige naam neemt, schrijf hem dan gewoon als Jamie en Damian.
ik vind elvis (voor jongen en meisje) echt heel bizar... en er was laatst iemand op het forum die haar dochter zo wilde noemen. (no offence). geef mij maar simpele hollandse namen... van alle namen die als beetje vreemd bestempeld kunnen worden vind ik lenthe de enige mooie. O en ik ken iemand die 3 meiden heeft april, september en october... dat zijn toch geen namen...
ik had verwacht dat mijn kindjes donker zouden worden (donkere papa) maar ik heb blijkbaar duidelijke blanke genen erin gestopt want ze zijn vrij licht... maar juist daarom vond ik emma en sam wel leuk.
amalia is toch gewoon net als de prinses? wat is daar raar aan? Zullen vast meer zijn die zo heten...
Dan mag je als kind wel veel weten en goed kunnen onthouden bizarre namen? als het zo geknutseld is dat je niet weet hoe je het over je lippen krijgt.
Ik wel. Friese naam, betekent roem. En verder zou ik werkelijk niet weten wat er raar of zielig aan die naam is, behalve dan dat de naam niet zo vaak voorkomt.
Ik hou niet van modenamen zoals Lente en Bente (met -h- rijmt het op Drenthe, zonder -h- rijmt het op Twente). En soms geeft een achternaam gekke combi's zoals Meike Verhulst en Bente Vroegindewei. En ik hou niet van Engelse namen die ouders zelf al niet goed kunnen uitspreken, hoorde pas iemand haar zoon Liam Laai-um noemen en dingen als Djayden enzo. En ik hou niet van knutselnamen zoals Sherryleeniah of Giannyordano.
Levert me een encyclopedie op waar het woord niet in staat, een jongensnaam, meerdere mensen op Facebook en een sekswoordenboek. De vunzige betekenis is me totaal onbekend, en zegt me niets. Volgens mij zijn de 'nette' betekenissen in de meerderheid. En tja je kunt morgen wel beslissen dat je de een of andere seksuele handeling Sofie of Sem gaat noemen. Gebruik je het maar vaak genoeg dan nemen mensen het over, en poeh dan hebben heel veel Nederlandse ouders een probleem.
Grappig, ik vind Bente juist een hele andere naam dan Lente. Het is gewoon een Scandinavische verkorting van Benedikte/Benedicte, "gezegend. Ik houd niet van geknutselde namen en normale namen waarvan bewust de spelling is veranderd om origineel te zijn. Verder vind ik het juist leuk om te zien dat smaken zo verschillend zijn.
Whahaha zit echt smakelijk te lachen hier!! haha inclusief de afbeelding van een RAAF??? Hoe lelijk!! Hier in de buurt heeft een stel hun dochtertje "Pepita" genoemd......... haha ik moet de hele tijd denken aan dat hondje uit Flodder. (Pepita, Pepita... waar ben je nou??)