Welke naam(en) vind jij gek/lelijk te bizar voor woorden

Discussie in 'Babynamen' gestart door babyjoolz, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    usanavie

ouders hadden het op vakantie gezien en vonden het erg leuk.
    even voor de duidelijkheid, ze hadden het op een boot gezien

U.S.A. Navie!!!!

whaha, en zo heet je dan, vind het erg sneu voor het kindje maar wel grappig stiekem ;)

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    owja je spreekt het trouwens uit zoals je het schrijft ;)

3. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Rimmer hoorde ik laatst. Éen keer raden waar ik aan moet denken :D

Mee eens. Brrrr..Zoals Djimm:$

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Riemer is toch echt al een naam die hier eeuwen gegeven wordt!

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ow wat sneu! doet me gelijk aan een verhaal denken wat ik ooit es op school gelezen heb, De hoofdpersoon heette Nosmo King en ja het ging over No smoking

6. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Maar geloof dat zo'n voetballer weet niet meer of dat nou Heitinga was zijn dochter Jezzebell / Jezzbell . heeft genoemd. Maar geloof dat dat toch kind van de duivel is? (of iets duivels uit de bijbel)

7. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    (voor- en achternaam) Roos Visee
    (beiden voornaam) Summer Solane, Kayleigh Aleid, Sem Wilmar

Tja, lelijk misschien niet... Maar wel bijzonder... Mijn smaak zou t niet zijn... Maar die van n ander (blijkbaar) wel...

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    hier heet een meisje in de buurt d.evelin.. en haar zusje heet a.ngel.

ook apart, maar niet mijn smaak ;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    maakt toch niet uit als je niet gelooft...

Dan bestaat God of de duivel niet.

Ik vind het niet zo raar eigenlijk

10. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Echt hilarisch zoiets :D

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahahahaaaa

12. Mamaliefde

2 apr 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig dit topic!! Ik kan me soms ook zo verbazen over namen die kindjes krijgen. Hele gesprekken heb ik er voor de geboorte van onze zoon en dochter met mensen over gehad. Ook omdat sommige mensen hier op het namenforum ideeen aandroegen waarvan je dacht..het bestaat gewoon niet.

Ik ken ook een stel dat hun kind Peer hebben genoemd. Ze wonen in het buitenland dus daar is het uniek.

Hier in het zuiden kom je overigens steeds vaker oude opa's en oma's namen tegen die je alleen als Limburger goed kunt uitspreken. Denk aan Bair (je spreekt het uit als behrr; beh als een schaap en een lange r erachter), Faas, Sjeng, enz. En wat je ook wel hoort zijn namen zoals Maegdje (meisje in het Limburgs), dat is voor veel mensen nieteens uit te spreken!

En op zich is er helemaal niets mis met die namen, je hoort ze steeds meer. Waarom ik zelf niet voor zulke namen kies is echter heel simpel; 1. ik denk meteen aan dat oude opa'tje ;), en 2. zodra je kind de provinciale of landelijke grens overgaat is het voor veel mensen niet meer uit te spreken. Denk aan Sjeng Schalken..je spreekt Sjeng uit als Zjeng..hoor je dat ooit? Nee, echte hollanders maken er een verwrongen Siejeng van, en dat is zo jammer.

Ik hou zelf ook niet van namen zoals Djaidan (want Jayden hoor je al zovaak..). Je kunt bij dit soort geschreven veranderingen vaak niet meer onthouden hoe je de naam moet schrijven. Ik ken een kindje dat Amy heet, maar je schrijft het dus anders en ik kan gewoon niet onthouden hoe..maar je zegt gewoon Amy..

Vaak zie je namen die wel bij een bepaald type gezin passen..Djaylinn of Cheyenne zul je niet snel in het Gooi tegenkomen, terwijl Isabelle of Antoinette daar weer mee op z'n plaats zijn. Ik zou daarom nooit voor de eerste namen kiezen, omdat ze in de regio waar wij wonen een bepaalde verwachting scheppen. Die verwachting heb ik zelf ook bij kids die; Colin, Ricardo, Kevin, Joey, Brian, en Mike..op de een of andere manier "mankeren" kinderen met deze namen gedragsmatig altijd wat...maar dat is mijn ervaring in de omgeving waar ik woon...

En wat ik wel humor vind, maar zelf nooit of te nimmer zou doen is mijn kind Xam noemen....Xam, broertje van Max (heb het deze week voor de 2e keer gezien!).

Maar ach..doe wat je leuk vind, zolang het maar bij jullie past. Wij hebben ook lang moeten denken en zoeken en hebben nu 2 namen voor onze kids die echt bij ons en bij hen passen. Het zijn namen die niet al te veel voorkomen, maar toch bekend genoeg zijn om niet continue uitspraak uitleg te hoeven geven.

Ik had 1 wens en dat was dat ons kind niet een naam had waar er nog zoveel van in zijn klas zouden komen. Ik wil niet dat ze later met de voor en achternaam genoemd worden omdat er meerdere kids met dezelfde naam in de klas zitten. Hoewel je dat toch nooit helemaal zeker weet. Mijn broertje heeft een heel aparte naam, komt heel weinig voor in de omgeving. Laat hij nu in de klas komen bij een ander jongetje die notabene naar hetzelfde kind als mijn broertje vernoemd is..puur toeval want ze zijn allebei uit een ander jaartal en zouden eigenlijk nieteens in dezelfde klas zitten...desondanks zijn er nooit problemen geweest.

13. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    He mamaliefde, dat heb je mooi verwoord, sluit me aan bij jouw stuk tekst!
    Het is idd zo dat je als je een naam hoort, je gelijk een beetje bevooroordeeld bent. Bijvoorbeeld Jeremy, Kevin en Mikey....tsja dan denk ik direct: laagopgeleide ouders, wellicht afkomstig uit een achterstandswijk en gedragsproblematiek..........tsja eigenlijk best erg. Kids die Maxim of Valentijn heten, ja daar heb ik een heel ander beeld bij.
    En in 9 van de 10 gevallen klopt dat beeld.
    Zelf gaan we voor de tussenweg, niet te kak, niet te ordi of te Engels.
    Maar gewoon Sven of Thomas, Sanne of Tess,..... zoiets

14. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ben ik het ook mee eens. Als ik Wesley, Nathalie, Melanie, Chantal , Samantha, Leroy oid. hoor denk ik ook direct oke vast ouders die laaggeschoold zijn en in mijn omgeving waarvan kinderen deze naam hebben hebben het bevestigd. Ouders die geen opleiding hebben, lekker peukje roken met een biertje erbij en daarbij een uitkering hebben. Eigenlijk wel erg, maarja iedereen heeft commentaar op een naam.

15. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ik ken een meisje en je schrijft: Aimée (dan denk je: Ajmee) maar nee hoor, je spreekt het uit als Amy. Dus een franse en engelse variant door elkaar. Uberlelijk en zielig:p

Helemaal mee eens. Matthijs&Floris&Quintijn&Ralphine, raararara uit wat voor gezin komen die???
    Offe... Bob&Barry&Bruce&die hele handel;)

Max en Xam? hoe zielig! Ook gewoon voor die kinderen, alsof die ouders geen andere naam konden bedenken...

Mn kind zou ik bijv ook echt geen Anders meer noemen, of Joran of Barack....

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Zelfs Adolf is nog steeds not done volgens mij.

Ik keek vandaag naar DrPhil en daar zat een Shaquanda, BRRRRRRR :)
    Wij gaan weer voor een redelijk simpele naam die bij voorkeur niet in de top 20 staat en die ook in het buitenland nog normaal kan worden uitgesproken. Dat is met Simone aardig gelukt geloof ik :)

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus....echt zielig. :)

18. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dus echt niet waarom mensen de naam Djayden of Jayden niet mooi vinden ... ik vind dat helemaal niet bij de andere namen vinden die jullie opnoemen .

Maar idd meningen verschillen.

Jongetje hier in het dorp heet Hemme . en daar het zusje van Fliera ... vreemde namen ...

verkleinnamen hou ik niet zo van zoals Kaatje of keesje trijntje ,enzovoor . Pip of olle , Jip , vind ik ook niet zo leuk

19. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hihi rimmer!! :(

Ik vind niet zo snel iets raar, of het mooi is is een ander verhaal. Toen we ons zoontje aan gingen geven was er een buitenlands stel waarvan het dochtertje Salami heette. Vind het geen lelijke naam, betekenis is alleen wat minder.

Ben zelf niet zo'n fan van overdreven gespelde namen, waar voor de originaliteit 4 extra letters tussen gepropt zijn. Of dingen als angel, princess, prince, angelica en veel wat eindigt op een y vind ik ook niks. Of Kevin en Melvin. Weet niet waarom maar vind t werkelijk geen pan.

Maar dat is zo persoonlijk. Lees net dat veel dames een buitenlandse naam voor een nederlands kindje niet mooi vinden. Ons zoontje is oerhollands met blonde krulletjes en blauwe ogen, en hij heeft een turkse naam als 2e naam. Pfoe wat hebben we dat vaak moeten verantwoorden. Ligt er denk ik ook aan waar je woont hoe een naam valt. Wij woonden op dat moment in een klein dorp waar welgeteld 1 (!!) buitenlands kindje woonde (geadopteerd). In amsterdam of een grote stad zullen ze het minder vreemd vinden.

Ook vind ouderwetse hollandse namen meestal niet zown succes; denk aan Harmanda of Zwiertje. Dan veel liever een naam als Ravsah of Pinar.

20. RIMMEN.. Ofwel baffen.. Gatver.

Deel Deze Pagina