namen jongen en meisje

Discussie in 'Babynamen' gestart door senta, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Wij zitten alvast wat te speculeren over namen en hebben best wat ideetjes, leuk maar ze staan mijlenver uit elkaar.

Onze achternaam begint met een P. en is oerhollands we willen geen letters die al voorkomen gebruiken, R,N,M vallen dus af.

Ik heb een naam in mijn hoofd voor een eventuele jongen en ik zei hem net tegen mijn man en die moest heel hard lachen, hij had hem ook in zijn hoofd, zo grappig, die staat dus ook op ons lijstje, maar kan het wel en verder inspiratie kan geen kwaad natuurlijk.

De naam is : P.elle

We houden van niet te nederlands, maar ook niet te buitenlands, (ja heel duidelijk)
    Op ons lijstje stonden ook:
    Sven, Bram, Owen, Jens,
    Dit is hem dus nog niet.

Voor een meid hebben we ook wel een idee,
    F.leur maar alle kleindochters hebben al een naam met een F er is er weer 1 onderweg ik denk dat die dame deze naam gaat krijgen, daarnaast is dat voor mij een reden er juist niet voor te gaan.

Mijn man komt net met Tanja, ik ben niet overtuigd al vindt ik de ja klank wel heel erg leuk.

Kom eens met ideeen, als het straks echt nodig is ga ik uiteraard niet polsen uit angst voor herkenning

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Mijn zoontje heet P.elle en past hem heel goed :) leuke naam dus! Tanja vind ik alleen van een heel andere categorie...erg ordinair eerlijk gezegd. Manja vind ik leuker. Of Ronja ( tweede naam van mijn dochter) eerste naar is F.iene, misschien ook leuk in de lijn van kleindochters met een F.

3. senta

senta Niet meer actief

Ik ben het geheel eens Tanja vindt ik ook niet geweldig maar ik vindt de -ja klank wel leuk, maar Manja is het ook niet dat is te nederlands ofzo ik weet niet zo goed.
    en de letter F willen we juist niet daardoor.

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Je bent dus niet zwanger maar wel al aan het overleggen over baby namen? ??

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Pelle vind ik meer een naam voor een papegaai,vreselijk..
    Tanja vind ik niet mooi en ook passé..

6. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik vind P.elle een hele leuke naam. Wij hadden de naam F.edde op ons lijstje, omdat ml P.elle niks vond. Tanja vind ik eerlijk gezegd niks, beetje een hondennaam. Wat vind je van Janne, Mila, Lot(te)??

7. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

+1

Vind janne, mila en lotte wel leuk!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat doen wij ook hoor. Zou niet weten waarom niet.

Ts: ik vind Pelle erg leuk! Onze achternaam begint met een V, lijkt me ook leuk dat de voornaam met V begint.
    Tanja vind ik niet zo, maar ik las over manja en ronja, en dat vind ik wel leuk.

9. senta

senta Niet meer actief

Mila valt af is al bezet, was mijn nummer 1 naam, maar familie heet al zo, Ronja kan niet want wil dezelfde letter niet gebruiken, Manja, vindt ik echt helemaal niets. Lotte weet ik niet, tot nog blijft het bij F. leur

Dat Tanja passe is maakt niet zoveel uit, gelukkig is onze achternaam ook uit de vroegere jaren en ook onze zoon heeft een naam die 50 jaar geleden hip was. Maar dat gaat hem niet worden, want het heeft het voor ons beiden niet.

En P.elle staat heel hoog nu het is echt de naam die we misten ofzo.
    Gelukkig heb ik alleen een hond en katten heb ik geen concurrentie;)

Dat we er nu over bezig zijn, mag toch wel neem ik aan? Als je bezig bent zwanger te worden? Ik heb nu meer inspiratie dan dat ik bij onze zoon had hoor, toen vergat ik het al voor ik het uitgesproken had.:D

10. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Het komt ineens bij me op, maar ik suggereer voor een meisje:
    Selma

Deel Deze Pagina