Hallo, Ik vraag me af hoe jullie hierover denken. Onze dochter heet Nora. Voor een eventueel 2e meisjes hebben we inmiddels al een leuk lijstje gemaakt. Maar de namen die we mooi vinden lijken best op elkaar. Geeft zoiets problemen in de praktijk of staat/klinkt het raar, Boven aan staat op dit moment Vera. Van de 4 letters, 2 hetzelfde. Alleen vind ik het toch echt een andere naam en klank omdat de intonatie op de eerste klank ligt. Dus dat klinkt voor ons als Noora en Veera. Verder hebben we nog Rosa Eva, Sara, Ella, en Anna.
Ik denk dat het smaak is. Er zijn heel veel mensen die graag willen dat de namen qua aantal letters of eind letter bij elkaar passen. Onze dochter eindigd op -e, dat wil ik nu dus juist niet. Maar nora en Vera kan prima. Als dat jullie naam is is het goed toch!
Wij hebben namen gekozen die wij mooi vonden . Het was pas na het versturen van de geboorte kaartjes van de tweede dat een collega zei dat hij het wel grappig vond dat zowel de naam van onze zoon als de naam van onze dochter op 1 letter na dezelfde letters bevatte. Hadden wij dus nooit op gelet. dus gewoon doen.
Ik vind Nora en Vera niet storend hoor. Ik zou er dan wel op letten dat een eventuele derde niet opeens een totaal andere naam krijgt, die moet dan ook in het rijtje passen vind ik. Maar ik ben ook een beetje neurotisch in dat soort dingen haha
Leuke combinatie en niet storend. Maar een eventueel derde kindje zou ik dan wel een hele andere 'uitgang' geven. Maar dat is niet aan de orde nu.
Veerle is op zich best leuk. Maar we hebben een achternaam zoals "de Vries". En vinden het niet zo mooi als de voornaam eindigd op een -e (uh) klank als daarna de achternaam begint met een -e (uh) klank. Fonetisch klinkt dat voor mij als Veerluh duh Vries. Dat bekt niet zo lekker, vinden wij 😊