Zelfde derde naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jo86, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Wij denken er aan ons tweede kindje dezelfde derde naam te geven als onze dochter (als het een jongetje is, wordt het de mannelijke versie, dus niet echt hetzelfde, maar als het een meisje is hebben ze dus dezelfde derde naam.

Zijn er hier meer mensen die dat zo gedaan hebben en hoe werd er op gereageerd?

Wat is jullie mening?

De derde naam is hetzelfde als die van mij en is ook de vrouwelijk versie van de derde naam van mijn man, dus het heeft wel betekenis voor ons (het is niet gewoon een naam die we zo leuk vinden dat we hem elk kind willen geven ofzo).

groetjes

2. Tess00

Tess00 Actief lid

12 jul 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke leuk en, voor jullie, bijzonder dus ik zou zeggen DOEN!
    Uiteindelijk gaat het erom wat jullie als ouders ervan vinden dus zou me niet druk maken over de eventuele reacties van derden. Daarbij is het een 3e naam.... is toch heel anders als dezelfde voornaam hihi.

Succes

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Als jullie het willen gewoon doen. Derde naam is toch meer een formaliteit. In het dagelijkse leven heb je er niks mee.

Ik heb zelf ook 3 namen en gebruik alleen mijn roepnaam. Dus lijkt mij juist alleen maar een mooi idee als het een speciale betekenis heeft.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor een 3e naam zou ik het ook doen. Tenminste, ik zou me geen zorgen maken om de reactie. Die 3e naam gebruik je amper.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het eigelijk maar raar. Kun je er geen variant op maken xzodat het toch een andere naam is?

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Doen hoor. Vind het wel bijzonder, vooral omdat er een betekenis achter zit.

7. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook gewoon doen! Het is ook wel een mooie gedachte dat de kinderen op een bepaalde wijze aan elkaar gelinked zijn.

8. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad , ik vind het juist heel mooi . Iets van jullie gezin .

9. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Prachtig idee! een meisje krijgt jouw derde naam en een jongen jouw ventje zijn derde naam en de kindjes onderling dan ook dezelfde naam (of variatie) > echt speciaal!!

DOEN!!

10. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we gewoon toch dezelfde derde naam gaan doen, het is inderdaad toch maar een derde naam en toch ook wel bijzonder, als ze zo ook nog verbonden zijn!

11. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ik denk dat toch alleen de roepnaam blijft 'hangen' bij mensen, dus met zo'n speciale betekenis gewoon; DOEN!:D

Deel Deze Pagina