Wat vinden we van deze namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linnaea, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Als namengek heb ik de afgelopen twee dagen de SVB-lijst doorgenomen. Daarbij vielen een aantal namen me op. Twee namen omdat ik had verwacht dat die veel vaker zouden zijn gegeven. En vijf namen omdat ik ze nog niet kende maar die ik zo leuk vind dat ik ze zo op mijn lijstje zou kunnen zetten. En ik ben even benieuwd naar jullie meningen...

Als eerste de twee namen die ik vaker had verwacht.
    - Dianne
    - Molly

Dianne vind ik zelf een hele leuke en lieve naam. Het klinkt bekend en voor mijn gevoel kwam de naam veel vaker voor. In 2016 is Dianne echter maar 2 keer gegeven.
    Molly past perfect in de huidige Engelse-namen-trend maar wil maar niet stijgen, dit jaar is Molly maar 6 keer gegeven.
    Wat vinden jullie van deze namen? En wat is volgens jullie de reden dat deze twee namen zo weinig worden gegeven?

En dan de vijf namen die ik nog niet kende maar wel leuk vind (of wel al eens had gezien maar die toen nog niets met me deden, en nu na het lezen van de SVB-lijst wel):
    - Iven (jongen)
    - Lyron (jongen)
    - Evelie (meisje)
    - Vianne (meisje)
    - Yaren (meisje)

Van deze namen ben ik simpelweg benieuwd naar jullie mening en associaties :)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Molly komt wat ouderwets over. Yaren vind ik niet meisjesachtig. De rest vind ik niet mooi.

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Wat maak je er een werk van! :)

Dianne is denk ik minder gangbaar dan Lianne, Dionne en Diane? Ik vind het best een oké naam maar niet heel bijzonder. Ik zou wel hebben verwacht dat deze vaker dan 2 keer werd gegeven.

Molly doet in het Nederlands misschien denken aan mollig. Anders kan ik geen reden bedenken. Ik vind het een lieve naam.

Iven vind ik niet jongensachtig genoeg.
    Lyron een naam voor een Amerikaanse basketballer.
    Evelie mist gewoon de n op het eind.
    Vianne doet me denken aan Vianen en viande.
    Yaren doet me op schrift denken aan Yarden en uitgesproken is het gewoon jaren.

Ik vind die namen dus allemaal niks, sorry.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hiet sluit ik me helemaal bij aan :) Alleen vind ik Molly persoonlijk niet zo leuk, inderdaad door het mollig. Iven vind ik volgens mij, even wennen, wel leuk!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    De naam van onze jongste scheelt 1 letter met Dianne (Leanne met een d ;)), vind hem wel ok. Ik had hem trouwens wel vaker verwacht inderdaad. Maar men zal eerder voor meer gangbare alternatieven gaan denk ik.

Molly vind ik mwah: beetje te Engels voor mij, maar wel lief.
    Iven vind ik leuk! Misschien net niet stoer genoeg naar mijn zin, maar wel leuk.
    Lyron: erg Amerikaans.
    Evelie: mis ik ook de -n, zo vind ik het niets.
    Vianne: nee, dan vind ik Dianne leuker.
    Yaren: erg hard wat mij betreft en is de uitspraak niet gewoon zoals bij jaren?

6. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Evelie vind ik leuk! En Dianne ook.
    Yaren lijkt me een variant op Yara en maten maar doet een beetje jongensachtig voor vind ik.

7. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Iven heeft nog wel wat maar de rest is teveel geknutseld

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind Dianne heel oubollig! Molly vind ik eigenlijk heel erg leuk, maar niet in Nederland. Hier heb ik teveel de associatie met mollig. In een Engelstalig land vind ik het ouderwets maar juist leuk, een beetje zoals Jet hier bijvoorbeeld.

Iven, Lyron, Evelie, Yaren, lijkt me allemaal dat de ouders lekker aan het husselen zijn geweest met namen om maar zo origineel mogelijk te zijn, en daar krijg ik dan weer een beetje de kriegels van. De klank van Evelie is eigenlijk wel leuk.
    Vianne: zoals in Chocolat? Vond het daar ook geen mooie exotische naam :p
    Bewaren

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Voor zover ik kan vinden zijn de laatste 5 namen bestaande namen die alleen erg weinig voorkomen.
    Iven is een Franse naam.
    Lyron vond ik op Google als variant op de Hebreeuwse naam Liron (bij nader inzien zou ik zelf dan ook liever Liron schrijven).
    Evelie is een variant op Eva.
    Vianne een verkorting van Vivianne.
    Yaren een Turkse en/of Perzische naam.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

- Dianne - vind ik persoonlijk niet zo bijzonder. Je hebt zoveel versies op/met 'anne', Dianne kan er ook nog wel bij.
    - Molly - Ik had ook wel verwacht dat deze naam populairder zou zijn dan het is. Overigens vind ik het geen leuke naam.

- Iven (jongen) - uitgesproken als Ieven of Ie-vèn of Aiven? Ik vind 'm wel geknutseld overkomen.
    - Lyron (jongen) - Te geknutseld. (Kan wel zo Game of Thrones in :p )
    - Evelie (meisje) - Op zich wel een leuke naam.
    - Vianne (meisje) - Ik moet aan Viande denken (vlees in het Frans)
    - Yaren (meisje) - Te geknutseld.

11. Emmaly

Emmaly Actief lid

20 aug 2016
    453
    144
    43
    Als eerste de twee namen die ik vaker had verwacht.
    - Dianne
    - Molly

En dan de vijf namen die ik nog niet kende maar wel leuk vind (of wel al eens had gezien maar die toen nog niets met me deden, en nu na het lezen van de SVB-lijst wel):
    - Iven (jongen)
    - Lyron (jongen)
    - Evelie (meisje)
    - Vianne (meisje)
    - Yaren (meisje)

Van deze namen ben ik simpelweg benieuwd naar jullie mening en associaties :)[/QUOTE]

Dianne: ik ken alleen een meisje van 15 met deze naam. Ik vind het best een leuke naam, maar door de d wel een beetje hard ofzo. Lianne vind ik dan bijv mooier. Maar ik zou wel verwachten dat de naam vaker gegeven zou worden! Past goed bij andere Hollandse namen.

Molly: Engelse naam met een lieve klank! Met al die Engelse namen van tegenwoordig had ik hem vaker verwacht! Maar ik snap opzich wel de associatie.met mollig en misschien is dat voor mensen een reden om de naam niet te geven.

Iven: leuk! Mooie klank!

Lyron: leuk. Wel als Liron. Ik vind Hebreeuwse namen op de één of andere manier echt wat hebben. Iets bijzonders!

Evelie: hele mooie klank, maar heb wel het gevoel dat er iets mist. Het heeft een lieve klank.

Vianne: nee niet zo. Ik denk aan Vianen.

Yaren: ik zag hem ook staan op de lijst en ik dacht gelijk: wat mooi! Ik hou gewoon van namen die eindigen of -en. Maren vind ik bv prachtig! Yaren klinkt idd wel een beetje Perzisch, maar daar hou ik wel van.

12. Dianne vind ik wel okay, maar dan wel voor een oudere vrouw, niet voor een meisje wat nu geboren wordt.

Molly vind ik echt verschrikkelijk. Het klinkt een beetje dommig, vind ik. Net als 'Poppy' in Engeland prima kan, vind ik het gewoon écht geen naam voor hier.

Iven vind ik heel tof. Lyron.. Mwoah, niet heel denderend.

Evelie vind ik wel redelijk, Vianne vind ik wel mooi (maar ik zie toch liever Viënna ;) ) en Yaren vind ik een beetje raar.. Spreek je dat uit als 'Jaren', maar dan geschreven met een Y? :)

13. Aries

Aries Niet meer actief

Dianne vind ik suf klinken, dat vind ik om de een of andere reden vaak van namen die met een D beginnen, dan vind ik Vianne mooier.
    Molly doet me inderdaad aan mollig denken en ik vind de klank niet fijn, erg kinderlijk.
    Evelie vind ik wel leuk, Lyron en Yaren zijn niet mijn smaak, hoewel ik Lyron nog wel leuk vind klinken.
    Iven is mijn favoriet, ik hou wel van Franse namen.

14. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Dianne vind ik gewoon okè, maar niet bijzonder mooi ofzo dus ik snap dan wel dat die naam er niet echt uitschiet als DE naam. Ik ben trouwens ook noet echt bekend met die naam ofzo..

Molly vind ik 10x niets omdat het mij toch echt gewoon aan een mol doet denken.. Molly, net als kippetje..

De rest van het rijtje vind ik wel leuk.
    Yaren ken ik als Turkse meisjes naam (Uitgesproken als Ja-rèn).

15. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Molly komt in Scandinavie wel wat vaker voor, zelf vind ik het geen mooie naam. Maar het is ook een woord voor MDMA (ecstasy) in Amerika.

Iven en Evelie zijn leuk. Vianne en Dianne ook wel, maar wat minder. Lyron en Yaren, daarbij val ik over de uitspraak en inderdaad Jaren?

16. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Namen uit Game of Thrones zijn veelal Scandinavisch en dus gewoon bestaande namen. Vind het juist daarom een hele mooie naam, net als Loras (ook een naam uit GOT). ;)

17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Dianne: ik zie een 60jarige vrouw voor me
    Molly: leuk (holly net iets leuker) maar niet in Nederland, lijkt te veel op mollig
    Iven: bekende naam toch? Of ben ik hem gewend omdat er een bij mijn kinderen op school zit? Gewoon neutraal, niet echt een mening over
    Lyron: volkse associatie.
    Evelie: wel aardig
    Vianne: ik moet denken aan de plaats Vianen; en viandellen
    Yaren: tijdsindicatie met een spelfout.

18. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Misschien is Molly te kinderlijk? Dianne lijkt me een kwestie van 'te oud'. Ik vind het ook heel saai klinken.

- Iven (jongen): Met uitspraak: ie-vuhn vind ik hem leuk..
    - Lyron (jongen): Vreselijk
    - Evelie (meisje): Klinkt heel bekend, zoals Rosalie of Amelie. Maar beetje saai ook naar mijn mening..
    - Vianne (meisje): Nee, niet zo leuk! Ik ken ook een Xianne, nog een andere variant.
    - Yaren (meisje): Leuk!

19. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik ken een hondje , pony en een geitje (tja echt) met de naam Molly, voor mij dus geen kindernaam.
    De andere namen doen me weinig, heb er geen associaties bij maar spreken me ook niet echt aan.

Deel Deze Pagina