Benieuwd naar jullie mening

Discussion in 'Babynamen' started by Mw1980, Jan 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mw1980

Mw1980 Actief lid

Jan 15, 2017
    341
    191
    43
    Persoonlijk ben ik helemaal fan van namen zoals in Game óf Thrones, Lord of the Rings en Vikings.

Zoals

Arwen
    Eowyn
    Sansa
    Arya
    Khaleesi
    Ygritte
    Melisandre
    Missandei
    Cersei
    Lagherta
    Aslaug

Daario
    Jorah
    Tormund
    Loras
    Ragnar

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zouden jullie jouw kind vernoemen naar een personage? Ik vind deze namen prachtig, maar als het personage mij in de serie niet aan staat, zou ik mijn kind er nooit naar vernoemen.

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Een aantal vind ik wel mooi, zoals Arwen, maar ik vind ze niet allemaal passen in het echte leven ;) dus daar hangt het vanaf.

3. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

Oct 18, 2016
    2,476
    885
    113
    Ik zou m'n kind nooit bewust noemen naar een personage denk ik, maar als ik een naam tegen kom die om een of andere reden blijft hangen, dan wel, maar dan is het misschien eerder onbewust.. En inderdaad, bij een negatieve associatie met een personage zou dat er eerder voor zorgen dat ik hem absoluut niet zou geven.

Van jouw lijstje zou ik het van de volgende namen niet raar vinden om ze tegen te komen:
    Arwen, Eowyn, Sansa en Arya
    Jorah, Loras en Ragnar
    Waarvan ik Arwen en Loras wel echt mooi vind!

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Als je fan bent en de naam mooi vindt, waarom zou je het dan niet doen?

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik ben fan van de naam Ivar maar mijn man van vikings dus dat gaat 'm niet worden want ik begreep dat Ivar daarin geen leuk personage is.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het een normaal uit te spreken naam is, zou ik het wel doen. Ik bedoel; of het nu een boekpersonage is - of de naam van het kind van je nicht of een BNN'er. Een naam komt ergens vandaan.
    Prima als dat uit een serie is.

Maar hij moet wel een béétje passen in de maatschappij denk ik (en dan is er veel goed genoeg denk ik, maar toch :p )

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Prima om een naam te kiezen die je mooi vindt, waar deze ook op gebaseerd is. Van jouw namenlijst zou ik bij driekwart alleen niet weten hoe deze naam uit te spreken.

8. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Persoonlijk vind ik ze stuk voor stuk vreselijk.

9. Mw1980

Mw1980 Actief lid

Jan 15, 2017
    341
    191
    43
    Nee, ik heb wel namen in die trend op mijn lijstje, maar toch liever niet uit een serie. ;)

10. Mw1980

Mw1980 Actief lid

Jan 15, 2017
    341
    191
    43
    Dat mag....iedereen zijn/haar smaak. ;)

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik vind alleen Arwen en Jorah mooi.
    Vind het eigenlijk gewoon sneu om je kind bijvoorbeeld Khaleesi te noemen.

12. Nimue

Nimue Niet meer actief

Zelf zou ik het niet doen maar ik kijk ook geen films/series oid dus van de meeste genoemde namen zou ik niet eens weten hoe je het uitspreekt.
    Loras vindt ik trouwens wel leuk maar zou het als nadeel zien dat die naam dan ook in een film ofzo gebruikt is, dan vind ik het zo overgenomen en weinig orgineel (extreem voorbeeld; de Elsa babyboom door Frozen). Zo vond ik Ludo altijd een leuke naam maar toen ik achter kwam dat iemand van gtst zo heette viel die af.

13. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

Sep 4, 2016
    156
    1
    18
    Female
    Buitenland
    Arwen, Eowyn, Sansa en Arya vind ik nog wel kunnen, maar de rest vind ik niet mooi en zou daar dus ook nooit voor kiezen. Anna en Elsa worden tegenwoordig ook vaak gegeven inderdaad, dus waarom niet een naam uit GOT etc? :)

Share This Page