Ik heb Xavi gestemd, maar dan wel uitgesproken als Tsjavi. Ik ken iemand die zo heet en vind dat vele malen mooier dan een andere Xavi die ik ken en waarbij je het uitspreekt als Ksavi.
Xavi vind ik niet echt bijzonder. Hoor m wel vaker. Rivas mwah, niet mijn smaak. Voel er niks bij. Komt op mij over alsof er een jongensvariant van de meisjesnaam Riva is bedacht. En vind m ook buitenlands over komen (dat doen de twee andere ook, maar deze het meest). Verwachten jullie een kindje met een kleurtje of hebben jullie spaanse roots? Figo doet me denken aan Figaro, Figaro en aan een vijg (figue). Wèl mooi als Vigo maar zie nòg liever Viggo. Van deze drie dus geen één de leukste voor mij.
Bedankt voor je reactie! Hier geen spaanse roots hoor. We hebben echt een totaal andere smaak dat dit tot nu toe de ‘beste’ opties waren wat mij betreft. Hij gaat inderdaad voor namen als; Fabio, Savio, Asenio.. Helaas niet mijn smaak.
Hier ook direct de associatie met de zorggroep in onze regio. Dus daarom klinkt Rivas niet echt als een jongensnaam voor mij. Xavi is stoer en lichte voorkeur voor Vigo ipv Figo. Ook leuke naam hoor! Rivan/River/Rivon/Rivo zie ik nog via zeevannamen.nl