Hallo allemaal, Ik ben zwanger van een jongen en wij vinden de naam Joël al heel lang.leuk. Nu is mijn broertje 5 weken geleden vader geworden van Jolie.. Ik vind het wel op elkaar kijken al gekeken voor andere namen maar die voelen niet goed.. Even voor de duidelijkheid je spreekt uit: Djolie en Djoël kan dit?
Nee hoor, ik vind het zeker niet teveel lijken! En anders kan je het altijd nog uitspreken als Joël (Nederlandse uitspraak) als je er echt moeite mee hebt. Maar ik vind het compleet verschillende namen!
Ik zou het persoonlijk niet doen als het vriendin was wel staat verder weg maar als het mijn broertje is niet
Misschien dat je het met je broer zou kunnen bespreken. Ik vind dat het goed kan hoor en ik kan me niet voorstellen dat mijn broer het vervelend zou vinden. Misschien is het wel leuk zelfs.
En als het uitgesproken wordt in het Nederlands zoals chocoladekoekje zegt? Vinden jullie het dan nog steeds storend? Dus Djolie en Jooël?
Ik vind het wel teveel op elkaar lijken, sorry. Een andere naam zoeken is moeilijk, maar ik zou in dit geval toch een andere naam geven. Wat een voorganger ook al zegt; het is niet een kind van een vriendin maar een kind van je broer (dus volle neven en nichten). Te hoog Knabbel en Babbel gehalte voor mij...
ik vind het zeker kunnen storend lijkend op elkaar doet het niet (maar dat is mijn mening) dan zou Joey meer op haar naam lijken
Hoe zeg jij chocoladekoekje? Jokoladekoekje? Je bedoelt denk ik dat het dan Zjooël wordt? Jolie en Joël; ik denk aan een variant van Suske en Wiske. Maar op zich kan het wel. Het zijn 'maar' neef en nicht, zij zullen toch niet hun leven lang samen in één adem genoemd worden. Ik zou het dan wel allebei op dezelfde klank houden (dus dj); anders wordt de verwarring erg groot, gaan ze Jolie ineens ook Zjolie noemen terwijl dat niet de bedoeling was. Voor alle zekerheid zou je het met je broer en schoonzus kunnen bespreken (vooral met je schoonzus, mijn ervaring is dat moeders hier meer moeite mee hebben dan vaders).
Ik vind dit ook gewoon kunnen, zeker voor nichtje/neefje. Voor broertje/zusje zou ik het dan weer liever niet kiezen .
@Bri: chocoladekoekje is een nickname en de persoon met die nickname schreef dat je Joël ook op z'n Nederlands uit kon spreken. Ik vind Jolie en Joël wel erg op elkaar lijken, maar op zich best kunnen voor een neefje en een nichtje. Ligt er ook een beetje aan hoe dicht jullie bij elkaar wonen ed...bv. als buren en de kans 100% dat ze bij elkaar in de klas ed komen, dan zou ik toch verder zoeken, maar anders zou ik het gewoon lekker doen.
Ik vind het ook niet echt op elkaar lijken,tenminste kwa uitspraak... de klank is zo anders van beide namen, Ik vind het gewoon kunnen hoor ... joël een hele leuke naam hoor...
Waarom zou het niet kunnen? Zijn toch 2 verschillende namen. Ons nichtje heet Cindy en ons meisje krijgt de naam Sylvie qua schrijven lijkt het niet op elkaar maar de uitspraak ligt wel dicht bijelkaar. Schoonzusje vond het zelfs wel mooi bij elkaar passen. Dus gewoon de naam Joël aanhouden als jullie dat mooi vinden!
Ik vind het prima kunnen. Namen lijken wel een beetje op elkaar maar niet zoveel dat je dit niet kunt maken vind ik