Hoi, Wij krijgen een 2e zoontje. Bij onze eerste hebben wij als 2e en 3e naam de opa's vernoemd. Als dit een meisje was geweest zou ze vernoemd worden naar de oma's. Nu wil ik ook de 2e zoon een 2e en 3e naam meegeven, maar hoe lossen we dit dan op? Iemand die hetzelfde had? Groetjes Littleme
Willen jullie in de toekomst nog meer kindjes proberen te krijgen? Zo niet, dan zou je kunnen overwegen of je de oma's dan toch kunt vernoemen, maar dan in een jongensvariant? Of naar de overgrootvaders???
mijn eerste neefje heet naar de opa's (met zijn 2de en 3de naam) mijn tweede neefje heet naar zijn oma's (met zijn 2de en 3de naam) vind dat goed kunnen.
Bedankt voor de reacties, ik vind het moeilijk om van 2 vrouwen namen, die overigens veel op elkaar lijken leuke jongensnamen te maken. M.aria en M.arianne... Alle suggesties zijn welkom.
Marius Jan of Marinus Jans Of een naam marius dan kun je misschien ook je man vernoemen als derde naam
Om niets aan de eerste vier letters te doen heb je: Marian Mariano Marici Marijn Marik Marin Marino Marinus Marius
Wat het eerste in me opkomt; vernoemen naar de vaders. En anders doe je iets met de namen van de oma's Maric Mari Oid Succes!
Maria en Marinus zijn prima (katholieke) namen om als 2e of 3e aan een zoon te geven. Anders kun je misschien vernoemen naar andere mannelijke familieleden: vader, ooms, overgrootvader.
wij hebben onze oudste dochter vernoemd naar de oma's en onze jongste dochter vernoemd naar de dames in het gezin. (dus doopnaam van mijn oudste dochter is haar 2e naam en mijn doopnaam is haar derde naam) Misschien dat iets voor jullie alleen dan in de jongensvariant dus Een meisje met vernoeming met jongensnaam vond ik niet leuk dus hebben wij het zo gedaan. Voor jongen meisjesvernoeming vind ik ook niet zo mooi, Maria zou ik dus niet zo snel gebruiken. Marius of Martijn of iets dergelijks wel, Marius vind ik dan wel dichterbij de echte namen komen. Succes! Is lastig!
Wij hebben uiteindelijk gekozen mijn broer te vernoemen. Dat is het enige overgebleven mannelijke biologische familielid. De oudste heeft in zijn 3 namen zowel beide opa's, 2overgrootvaders en zijn vader vernoemd. De tweede mag dus meer naar mijn kant, maar ik ken maar 1 van mijn opa's en heb niet specifiek warme herinneringen. Ook geen slechte, maar gewoon niet veel. Dus dan heeft een naam geen lading en dat vind ik wel een beetje de clou. Mijn broer heeft een mooie naam en hij vindt het ook een eer. Maar we moeten er nog 1 bij verzinnen, dus een mannelijke versie van Elisabeth is welkom
geen broers misschien? is ook leuk om dat te doen. wij hebben voor onze 2e dochter overgootoma haar naam en de naam van mijn schoonzus gebruikt.