Hi allemaal, Ik zou graag willen weten wat jullie van de volgende namen vinden en waarmee jullie dit associëren? Fleur Sarah Jade Anna Elise Faye Veerle Chloé Benthe
Wat in mij opkomt is: typische hollandse hockeymeiden namen. Dat is echt een gevoel erbij! Net zoals de jongensnamen Luuk, Daan, Sem en dergelijke. Neemt niet weg dat ik het allemaal hele leuke namen vind!! Niks mis mee!
Leuk om te horen! Ik ben namelijk ook op zoek naar een "hockeynaam" alleen niet een Fréderique of Claire, Roderick enz. Dat vind ik iets te voor ons gezin. Ik vind Chloé erg mooi maar twijfel of het wel "hockey" genoeg is of dan misschien Anna-Chloé...zo lastig...wil ook dat het een naam is die bij een volwassen vrouw mooi past
Ik vind Sarah (liever Sara), Jade (Nederlandse uitspraak), Anna, Veerle en Chloé (Chloë iets leuker) leuk! Voorkeur voor Sara(h) en Jade. Maar de andere namen zijn ook prima namen. Geen slechte associaties. Faye vind ik trouwens niet echt onder 'hockey' vallen en Benthe vind ik persoonlijk een beetje 'boers' ofzo.
Chloé voelt bij mij ook als hip en modieus, ben zelf niet zo van dubbele namen. Lijkt me ingewikkeld voor iemand zelf haha. Wat vind je van Juliette? Vind ik ook een mooie naam. Net geen Julia, die hoor je erg veel, maar wel hockey Of Vesper, Romee, Livia? Succes met het uitkiezen van een mooie naam!
Ik hoor al een paar keer Jade, die stond niet zo hoog op mijn lijstje omdat ik bang ben dat sommige er juist een asiociale associatie bij krijgen Leuk om jullie reacties zo te horen. Mijn zoontje zijn naam heb ik op deze manier gevonden en gekozen
Zie een standaard blank, dorps, gezin voor me Vind de namen eigenlijk helemaal niet hockey. De namen uit je lijstje zijn regelmatig voorkomende namen in onze omstreken. En dat is geen 'hockey omgeving'
Fleur: vlot, beetje kak Sarah: tijdloze naam, mooi maar beetje fantasieloos. Jade: mooi ,lieve naam Anna: tijdlize naam, mooi maar beetje fantasieloos Elise: mooi, wel erg zachte naam Faye: mooi maar iets te hip, van nu. Veerle: mooie zachte naam Chloé: als is klowie of klowee? Lichte voorkeur voor klowee. Erg leuke naam!! Vlot, origineel, ook pittig. Benthe: wel ok, mij iets te boers. [/QUOTE]
Ik vind klowee wel een hele nette naam. Als je hockey zoekt zou ik er zeker voor gaan!! Hele leuke naam.
Ik vind de meeste helemaal niet typisch 'hockey' eerlijk gezegd. De meeste vind ik wel leuk vooral Anna erg mooi en Sarah.
Ik vind het ook grotendeels wel hockey namen ja. Alleen Chloé niet zo. 2 namen van deze lijst vind ik echt heel mooi. Anna, vroeger altijd m'n favoriete naam geweest, en Sarah, nu al een tijdje m'n favoriete meisjesnaam (samen met Hannah). De naam Jade begin ik ook steeds leuker te vinden, komt misschien ook omdat ik 2 hele leuke, lieve, schattige meiden ken met die naam. Fleur, Elise en Faye vind ik ook leuk. Veerle, Chloé en Benthe iets minder.
Chloé vind ik erg leuk, evenals Sarah, Anna en Fleur. Elise vind ik best wel soft. Anna-Chloé ook erg leuk!
Ik vind Jade ook mooi. Wel met Nederlandse uitspraak. Benthe vind ik ook leuk maar wel wat minder hockey idd. Veerle vind ik ook mooi maar met die naam heb ik persoonlijk een negatieve associatie..
Fleur - mooie meisjesachtige naam, heel vrouwelijk Sarah - ben ik minder weg van maar een prima naam Jade - moet aan edelsteen denken, geen leuke/niet leuke naam voor mij Anna - mooie, klassieke, tijdloze naam Elise - dezelfde als Anna Faye - niet mijn smaak Veerle - totaal niet mijn smaak Chloé - ook een mooie klassieke tijdloze naam Benthe - niet mijn smaak