Veel voorkomende naam of toch een andere?

Discussie in 'Babynamen' gestart door zonnestraal83, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Wij zijn al maanden aan het twijfelen tussen 2 namen en komen er maar niet uit. De ene naam is Eva. Ik vind dit zelf de mooiste naam, maar hij komt zoveel voor en dat vind ik dan weer een nadeel.
    En de andere naam is Niene, veel minder voorkomend, maar voor mij net iets minder leuk.
    Onze twee andere kinderen heten Luka en Jesse trouwens, dus daar moet het ook een beetje bij passen.
    Wat vinden jullie van deze namen?

2. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Eva vind ik veel leuker. Nina nog leuker btw.
    Ik vind eva geen populaire naam. Meer tijdloos.

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik zou kiezen voor de naam die je het leukst vind.
    Mij maakt het niet zoveel uit of een naam nou populair is of niet.
    Ik ken trouwens geen een Eva hier in de omgeving ;)

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als jij Eva echt het mooist vindt, zou ik daarvoor gaan. Het is niet het meest voorkomend en ik vind het mooi passen bij je jongens. Niene is ook heel leuk hoor, maar het is vooral jouw gevoel erbij wat belangrijk is!

5. misa

misa Niet meer actief

Eva, heel leuk!! Jamer dat ie zveel voorkomt ja.
    Niene, niet zo mijn smaak.

Wat vind je van nova, ella, mila, leah, noelle?

6. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Eva is mooi. Ik ken geen eva's hier trouwens. Evy/echie kan ook. Of ivy.

Niene niet mijn ding.

7. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Moeilijk! Vind ze allebei heel erg leuk!
    Heb je niks aan, aan dit antwoord haha

Ik zou denk ik voor Niene gaan. Puur op gevoel omdat die naam wat aparter is. Maar Eva vind ik niet heel erg veel voorkomend hoor

8. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ava is veel minder populair en spreek je zo goed als het zelfde uit.
    Ik ken zelf alleen volwassen Eva's.

9. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Eva vind ik ook veel leuker!
    Gewoon voor gaan!
    Mijn nichtje heet Emma en dat hoor je echt mega vaak!
    Maar onze Emma blijft gewoon de leukste! Haha
    Dat zal bij Eva ook zijn!
    Jullie Eva zal altijd de leukste zijn!

10. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ik vind eva ook leujer en idd niet echt populair meer tijdloos. Veder ben ik ook nog geen kleine eva's tegen gekomen.:D

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik vind Eva een prachtige naam, en idd juist tijdloos (wel heel populair natuurlijk, maar ik vind het geen modenaam of zo).

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Bevestigt mijn gevoel dat ik toch voor de mooiste naam moet gaan. Stom dat je dan zo twijfelt, terwijl onze middelste ook een veel voorkomende naam heeft en daar heb ik nooit over nagedacht of ik dat wel wilde.
    Ik heb het er gisteravond nog met mijn man over gehad en hij vond Niene ineens helemaal niet zo leuk meer, terwijl hij met die naam op de proppen kwam, dus de keus lijkt nu gemaakt te zijn. Ben er helemaal blij mee, bedankt voor jullie hulp!

Onze oudste, Luka, is trouwens een meisje ;).

13. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed dat jullie er uit lijken te zijn. Ik zou zelf ook voor Eva gaan. Niene spreekt mij persoonlijk niet aan. Eva vind ik wel een mooie naam.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat jullie er uitgekomen zijn :) .
    Eén van mijn favorieten was altijd Nynke ;) . Niene vind ik toch wat vreemd staan, hoewel ik de naam wel mooi vind. Maar Nine - is helemaal geen optie ;) .

Ik moest overigens wel gelijk denken aan een combinatie: Neva -dat vind ik zelf ook érg leuk. Iets aparter, maar nog wel een mooie naam...

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Eva is een heel mooie naam. Zelf ken ik maar 2 Eva's, de ene is 29 en de andere 25 ... dus geen mini Evaatjes in de buurt;)

16. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik zou altijd kiezen voor de naam die je leuk vind... Vind het niet belangrijk of de naam veel voorkomt...

Ik heb een naam die heeeel weinig voorkomt... En toch heb ik mijn hele leven bij een naamgenootje in de klas gezeten... Vreselijk toevallig... Zij is pas op 3 jarige leeftijd een paar deuren verderop komen wonen...
    Zijn een van de weinige in Nederland die zo heten en dan woonde we ook nog eens bijna naast elkaar...

Persoonlijk vond ik het ook vreselijk om een naam te hebben die weinig voorkomt, mensen spraken hem altijd verkeerd uit. Keken je even raar aan als je je naam zei... Daarom wilde ik voor mijn kinderen 13 in een dozijn namen... Vond ik ook nog eens de leukste namen...

17. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Joh wat maakt het uit als een naam veel voorkomt, of dat mensen er een bepaald beeld bij hebben of.... *vul andere reden om het niet te doen in*. Als jullie dat de mooiste naam vinden, dan vinden jullie dat de mooiste naam en dan moet je er gewoon voor gaan!!

Deel Deze Pagina