ook nog leuk als je 40 bent?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door msuus, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msuus

msuus Lid

19 apr 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    mensen bedenken leuke namen
    maar is die naam ook nog leuk als je kind 40 is?:(

denken jullie daar aan?

ik vind Fay een leuke naam maar is dat nog wat als je 40 bent?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik vind Fay nog wel kunnen voor als je wat ouder bent!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    maar vind het zelf niet echt een mooie naam

4. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap je punt, maar ik denk dat je vaak aan een naam gewend raakt en dat het dan helemaal past bij die persoon.

Fay vind ik heel goed kunnen als je 40 bent.

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Bij de keuze van de naam hebben wij absoluut rekening gehouden met het gegeven dat deze naam nu en ook later leuk moet zijn. Bij Nils konden wij ons een klein kereltje voorstellen, maar ook een volwassen man. Een relatief normale (tijdloze) naam, waarmee hij zich ons inziens zonder schaamte kan voorstellen aan anderen.

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik houd daar wel rekening mee in ieder geval.
    Zo vind ik Madelief schattig voor een klein meisje (overigens niet mijn smaak qua naam), maar voor een vrouw van 60 vind ik het toch...mwah..

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik hou er ook zeker rekening mee.

Kan me niet voorstellen mn zoon Bink, Bikkel, Storm oid te noemen. Dat vind ik nu al niks maar als je 40 bent al helemaal niet.

Ook niet 25, hij gaat solliciteren en moet zich voorstellen als Bikkel Jansen. Nee kan ik zelf niks mee, wil ik mn kind niet aan doen

8. emje

emje Niet meer actief

ik zou er wel rekening mee houden. al vind ik fay wel kunnen

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Jip, Puck en dat soort namen is wat moeilijker voor te stellen voor een volwassen vent.
    Maar ik denk dat de meeste namen een kwestie van gewenning is.

10. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Storm heb ik persoonlijk geen moeite mee,vind het een supernaam. Ik heb meer moeite met bijvoorbeeld Vlinder..;)

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Oh ja Vlinder, afschuwelijk! Of Bloem...
    Nee Storm vind ik daarentegen wel stoer. Bikkel, Binck e.d. vind ik niets.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Faye vind ik prima kunnen voor alle leeftijden!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind vind Fay ook tijdloos/leeftijdloos eigenlijk. Hier in nederland iets minder, omdat de naam nog niet zo lang populair is zeg maar. Maar in Engeland of Amerika is het een naam die ik ook bij volwassen personen voorbij heb zien komen.

Faye Dunaway is een bekende bijvoorbeeld en die naam vind ik prima bij haar passen.

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Tegenwoordig zijn er zoveel Bloem / Bikkel / Binck enz. namen dat het over een jaar of 60 niet zo gek meer is als je zo heet, denk ik. Persoonlijk vind ik het echt afgrijselijke namen en zal ik er nooit aan wennen.....

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Een naam past op een gegeven moment gewoon bij een persoon. Dus ook als diegene 40 jaar of ouder is.
    Vind Fay ook prima kunnen voor iemand die 40 jaar is!

17. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Wilde ik ook zeggen :) Met als noot: ik vind het geen vreselijke namen, maar het is niet mijn smaak :)

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik vond mijn eigen naam als kind echt een kindernaam, weet echt dat ik me probeerde voor te stellen dat als ik dan mama zou zijn dat ik dan nog zo zou heten, dat leek me zo'n kinderachtige naam! Maar ik ben juist heel blij met mijn naam, vrij aparte naam en hij is echt helemaal mee gegroeid met mijn leeftijd :D

Nu voor onze kinderen probeer ik er wel op te letten, zo vind ik namen met een vast -(t)je erin nu erg leuk als ze klein zijn, maar voor later lijkt me dat toch minder. Josje, Kaatje, Treintje etc.

Bij mijn dochter hebben we een hele mooie roepnaam gekozen maar daar een zeer aparte 2e naam bij gezet, nu denk ik wel eens achteraf of dat inderdaad nog wel zo leuk is als ze straks wat ouder is :) Het waren wellicht de zwangerschapshormonen van toen ;)

19. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Snoozie: Ik ben nu wel heel benieuwd wat jouw naam is ;) Overigens kan ik aparte namen leuk vinden, maar Vlinder, Bikkel e.d. vind ik echt afschuwelijk.

20. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mijn eigen naam of de 2e naam van mijn dochter? Ik blijf nog maar even lekker anoniem :D

Deel Deze Pagina