Toen ik zwanger was van mijn zoontje (wist ik nog niet dat het een jongen was), Hadden we heel sterk een gevoel bij een jongensnaam.. meisjesnaam was minder, nog niet echt gevonden. Het werd ook een jongetje. Nu weer zwanger en heel goed gevoel bij een meisjesnaam en de jongensnaam nog zoekende. Kan je onbewust weten dat je een meisje krijgt of zou als het zo is het gewoon toeval zijn? Ons maakt het geslacht helemaal niks uit hoor, tis meer een soort gevoel door een sterke voorkeur voor een naam. In mijn omgeving heb ik ook vaak gehoord dat ze maar een naam hadden en dan werd het net het kindje van dat geslacht. Ik was gewoon even benieuwd wat jullie ervaring hier mee is Ik zal zo een poll toevoegen.
Wij hadden bij de eerste echt een heel sterk gevoel voor een jongen en hij zou Damian gaan heten.We wisten het geslacht niet en toen bleek het dus een dochter te zijn! Ik was helemaal verbouwereerd maar wel superblij hoor. Toen hebben we haar Demi genoemd.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat we twee meiden zouden krijgen. We hadden ook al een hele poos een meidennaam en daar had ik ook het meeste gevoel bij. Hopelijk gaat die tweede er nog komen, al zijn we met een jongetje net zo blij! Een voorkeur hebben we niet, het was alleen een voorgevoel.
Bij zoon hadden we snel de naam voor hem. Bij de bevalling stonden er twee opties voor een meisje. We werden het niet eens... Ook hadden we ook als eerste het jongenskaartje gemaakt en had ik extreem de neiging een muur blauw te verven... Tja, voorgevoel, echt niet bewust had geen idee. Droomde juist veel roze... Nu weer geen gevoel. Wel een meisjes naam! En twee opties voor de jongen!
vanaf t moment dat ik zwanger was had ik sterk het voorgevoel dat het een meisje was. aan het eind van de zwangerschap ging ik twijfelen. maar bij de geboorte bleek dat het een meisje was! mn eerste gevoel was toch juist. had ik niet voor niets roze sokjes gekocht! terwijl we eerder een jongens naam hadden dan een meisjes naam...
Ik had bij beiden sterk het gevoel wat het was en ik had gelijk. Mijn man echter niet en ook qua namen pas na de 20 weken echo bij beiden dat we DE naam hadden.
Bedankt voor de reacties! Over een week of elf zal ik mijn antwoord van deze zwangerschap kunnen geven.
Was het maar zo... helaas hebben we hier flink moeten zweten op een jongensnaam, terwijl we al een prachtige meisjsnaam hadden (ik bedoel niet dat we helaas een jongen krijgen hoor!).
Bij ons hadden we het 2x mis!! We hadden bij de eerste een jongensnaam, heel snel en deze naam was helemaal goed! Maar het bleek bij 20 weken een meisje te worden!! Bij de tweede hadden we weer die zelfde jongens naam die helemaal bij ons past en bij de naam van ons dochtertje, maar dit word ook weer een meid!!! De meiden namen kwamen alle 2 in week 25, en de jongens namen al voor de zwangerschap!!! Dus ons gevoel klopten niet!
Ik kan eigenlijk niet stemmen. De eerste keer hadden we als eerste een meisjesnaam waar we het over eens waren (en tig meisjesnamen die we ook aardig vonden), maar over de jongensnaam moesten we veel langer nadenken. Dit was een jongen. Tweede keer hadden we de meisjesnaam nog. Bij 35 weken nog steeds geen jongensnaam (uiteindelijk nog net op tijd een bedacht) en dit was een meisje. De eerste keer 'klopte' het dus niet, de tweede keer wel.
Ja, ik herken het erg! Bij de eerste hadden we tot de 20 weken echo echt geen idee van een mogelijke meisjesnaam, terwijl het lijstje met mogelijke jongensnamen maar groeide en groeide. Nu bij de tweede heb ik mezelf er echt toe moeten zetten om meisjesnamen te bedenken, maar ik was opgelucht toen het een jongen bleek want geen enkele meisjesnaam was het echt.
Wij hadden al een meisjes naam voor dat ik zwanger raakte. We wisten nog geen jongensnaam. En we kregen een meid.
Hier was mijn gevoel 2x verkeerd, maar met betrekking tot de namen klopte het wel: we konden absoluut geen jongensnamen bedenken die we leuk vonden en juist wel de meidennamen. Kregen 2 meisjes (gelukkig! Met betrekking tot het namenprobleem in ieder geval ).
Hier had ik de eerste keer een absolute 'ja' bij een meisjesnaam en bleek het een meid te zijn. Deze keer neigde ik veel meer naar de jongensnamen (terwijl ik voor deze zwangerschap juist fantaseerde over twee meiden en hoe die dan zouden heten) en het is ook echt een jongen!
Bij de eerste wisten we de jongensnaam al in het begin van de zwangerschap, en over een meisjesnaam raakten we het absoluut niet eens. Bij de tweede zwangerschap hadden we de naam pas op het eind vast staan. Volgens mij waren we het dat keer ook niet eens geworden over een meisjesnaam. Wij hebben dus gelukkig (anders hadden we nu misschien wel twee naamloze kinderen ) twee keer een zoon gekregen. Voor een eventuele derde vinden we meisjesnamen juist makkelijker om te verzinnen.
wij hebben al 6 jaar een meisjesnaam... toen ik zwanger was voelde ik gewoon dat het een jongen werd! na de 20 weken echo hadden we de jongensnaam en die namen kreeg ons zoontje!
Ik was er bij mijn eerste zwangerschap al meteen van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Ik keek alleen maar naar roze kleertjes en we hadden het alleen maar over meisjesnamen. Bij de 20 weken echo bleek dat we inderdaad een meisje kregen (al had ik het zonder echo ook al zeker geweten..). Nu ben ik er van overtuigd dat ik zwanger ben van een jongen. Tjah, over 3 weken weten we het.. (overigens vraag ik me af of je dit als moeder echt aan kunt voelen, of dat het gewoon onzin is en een kans van 1 op 2 dat je het goed hebt..??).
Ik herken het absoluut wel!! Wij hadden beide keren al snel een jongensnaam, maar geen flauw idee voor meisjesnamen. We hebben twee jongens gekregen. Wat namen betreft mogen we wel weer een jongen krijgen, want voor een derde ligt de jongensnaam al weer vast en hebben we voor een meisje (wederom) geen flauw idee. Daar komen we écht niet uit...
Ik heb juist sterk het gevoel dat we een meisje krijgen, ik kijk in babywinkels ook voornamelijk naar meisjeskleren, heel gek... maar qua naam waren we er voor een jongetje eerder al uit omdat we een naam hebben die we beide leuk vinden en voor een meisje is dat nog even ietsje lastiger. Maar dat kan ook toeval zijn. De jongensnaam staat overigens nog niet vast, maar toch ben ik eigenlijk alleen maar aan het 'zoeken' naar meisjes namen.... misschien zegt dat toch wat? Nog vier weekjes wachten, dan weten we het