Welke naam kan echt niet

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkeook, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Engelse namen die echt stom klinken in het Nederlands uitgesproken:
    Truth
    Hope

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    1 van de weinige leuke meisjesnamen eindigend op een -a

:)

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ze zeggen die dier? Hele domme mensen dan denk ik .. Diedier spreek je uit als Dj

4. Islah

Islah Niet meer actief

5. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ach zo zijn er zoveel namen die ik niet mooi vind. Maar blijkbaar kunnen ze wel want zo heten ze toch echt. Haha waar ik en een collaga wel een keer hard om moesten lachen was toen we in de winkel een moeder haar zoon hoorde roepen. Het begon met Hanni!! Hanni kom eens hier... maar zoonlief luisterde niet dus toen was het HANNIBAL nu kom je heel snel hierheen.. hmm ja totaal niet mijn smaak

En waarschijnlijk zijn er ook genoeg mensen die onze namen voor de kids niet mooi vinden. En wij vinden het wel mooi en daar gaat het om.

Onze kids heten

Lynn
    Rose
    Vigo

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind zelf de discussie "kan echt niet" wel een andere dan "is mijn smaak niet." Het topic gaat nu over het tweede en tja dan kan iedere denkbare naam wel voorbij komen natuurlijk :)

7. lies276

lies276 Niet meer actief

wat ik écht niet vind kunnen is : berlinetta:p

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ons kindje heet Sylvano ook buitenlands, volgende kindje jongetje: Jaylano en meisje Fay , Jazzlynn of Joycelynn.
    Hier erg populair maar zal vast per streek verschillen?
    Vindt namen als Johan , harry Henk echt verschrikkelijk. Ben zelf fan van lange buitenlandse namen :)

9. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    De kinderen van mijn vorige baas heten Vlinder, Bloem en Brik. Heel netjes gezegd is dit nietbmijnnsmaak;)

Wij weten sins gisteren dat we een jongetje krijgen en hij krijgt de naam Colin!

10. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jizz is Engels voor kwakje, als in sperma..... :)

11. SophieJosephine

SophieJosephine Actief lid

24 sep 2012
    187
    0
    16
    Leiden
    Heb n leerling in de klas die p.recious J.ason heet... Vind ik NIET kunnen.. Ook hoorde ik laatst de naam m.okkel.... :$

Dit doe je je kind toch niet aan:(

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik vind tokkienamen nogal een breed begrip.
    iedereen heeft een eigen opvatting wat een tokkienaam inhoudt en welke namen daaronder vallen

Het rijtje dat Dirksmama noemde vind ik wel een goede!;)
    ik vind zelf echt oer/oud hollandse namen ook echt niet mooi, maar dat wil niet zeggen dat ze niet gebruikt kunnen worden

13. glimworm

:D proest! tja inderdaad! gevalletje van de klok horen luiden maar die klepel he? waar is die nou toch?

14. glimworm

afgezien van wat het (in engeland) betekent
    ik zou hier heel snel jezebel, snottebel van maken :):D
    dus de naam is wel pestgevoelig

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik sluit me hier helemaal bij aan.

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Ik ken iemand die heeft haar zoon stoere genoemd dat vind ik geen naam.
    En zou ik ouders van nu mikkel staan vind ik ook geen naam.
    Maar goed iedereen zn eigen keus.
    Sommige mensen vinden dan mn dochter een hondennaam heeft, en naam voor evt zusje ook. (Al eens gepolst hier) maar goed wij vinden het mooi.

17. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    ghhi mbtc. ze heet toch geen Senna of Kaya oid.? Senna is een typische hondennaam. maar ach zo heetten toch wel weer veel kinderen.

maar Felix blijf ik wel apart vinden dan moet ik denken aan kattenvoer of aan Felix de kat

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De naam Felix betekent geluk, en is heel wat ouder dan een merk kattenvoer...

19. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik vind vooral de duidelijk buitenlandse namen bij blonde kinderen niet echt mooi. Maar ik ben ook wel wat bevooroordeeld. Kom ik een andere Jayro tegen... oer-hollands... tegenover mijn half braziliaanse mannetje... tsja... dat vind ik het beter passen bij mijn halfbraziliaantje ;) En Kenji... "ohh naar die van de belgen?"... Belgen?? Uhh nee geen idee, wij wilden een aziatische naam (mijn ex is braziliaans, maar met aziatische invloeden) en dit betekent Tweede Gezonde, Sterke Zoon... En dan vind ik het bij mijn halfbloedje wederom beter passen... ;)
    Als ik hollandse kinderen had gekregen had ik waarschijnlijk voor hele andere namen gekozen, ik vind Wouter bijvoorbeeld erg leuk, of Thomas.... maar dat vond ik nu gewoon niet passen.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind bepaalde buitenlandse namen die in het Nederlands iets heel anders betekenen ook niet echt kunnen. Zo had mijn man vroeger een meisje in de klas die Besmet heette.

Deel Deze Pagina