Maar zie dat je nu wel in verwachting bent, gefeliciteerd! Oprecht uit nieuwsgierigheid: stel jullie krijgen een meisje, zouden jullie haar dan zomer, lente of autumn noemen? Ik ken iemand met een dochter l.una en een dochter zo.nne. Ik vind dat persoonlijk iets te veel planeten.
Haha leuk topic Mijn dochters heten Sterre en Fee. Love it or hate it Ik moest ook zo lachen toen ik legitimaties ging halen voor de dames, bij het gemeentehuis liep de vrouw die ons hielp naar haar collega en zei kijk, wat een gave namen! En haar collega keek echt alsof ze poep rook hahaha Maar ik las ergens dat iemand Sterre indeelde bij de zelfstandig naamwoord namen, er stond bij, je noemt je kind toch ook geen Tegel? Maar uh, wat is een Sterre dan precies?
Wij hebben kennissen en hun dochter heet Luna, die zeiden toen ohhh Sterre en Luna, ze passen helemaal bij elkaar. Tja, ik vind Luna een verschrikkelijke naam, en bij Sterre denken wij zelf ook al lang niet meer aan sterren ofzo
Nooit verwacht van mezelf maar ik vind de naam van je zoontje best leuk! Lenthe vind ik bijvoorbeeld ook heel mooi, dus die kan er nu bij komen? Zomer en herfst worden alleen lastig... Alleen in t Engels te doen: Summer en Autumn
Ik ben van mening dat een naam met liefde wordt uitgekozen en voor iedereen persoonlijk is. Dus het kan nogal beledigd zijn als een ander de naam van jou kinderen echt niet vind kunnen. Maar jij stelt deze vraag dus geef ik daar antwoord op. Mijn persoonlijke mening is dat namen zoals Jayden, Delano, Chayenne etc niet kunnen. Ik associeer het met associaal. De zogenoemde 'tokkies namen'. Net als Bloem, Mensje en Sterre. Te geknutseld en namen die je niet eens kan uitspreken. Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen de namen van onze kinderen ook niet vinden kunnen. Dus wat overblijft is gewoon een kwestie van smaak.
Moeilijk hoor, wat de een prachtig vindt, vindt de ander foeilelijk of niet kunnen. De namen die wij aan onze kinderen hebben gegeven worden ook niet door iedereen mooi gevonden (Iers, hun vader is van Ierse afkomst). Namen waar ik trouwens echt even bij heb moeten slikken toen ik ze hoorde/ las: Romantica en Haring.
Haha, nee zo ver gaan we niet in het seizoenen gedoe Als het een meisje is, dan willen we haar graag naar één van onze grootmoeders noemen. Dan wordt het ofwel Ditte (van Edith) of Lut (van Lutgard). Eén seizoen is meer dan genoeg Ik ben trouwens toch veel meer een wintermens dan een lente, zomer of herfstmens
zo heb ik een zwager en schoonzus die drie kids hebben, waarvan nr. 2 Anita heet en nr. 3 Johnny! echt té erg!
Gouden naamketting-namen: Angela, Chantal, Jessica, Jennifer, Kelly, Kimberley, Larissa, Mandy, Melissa, Melody, Natasha, Nikita, Priscilla, Ramona, Samantha (uitgesproken als Sementa uiteraard), Sharon(Sherren), Stacey, Stephanie(Steffenie) Amerikaanse namen voor nl meisjes: Angel, Ashley, Caitlyn/Katelin, Destiny, Eden, Felicity, Jamie-Lee, Jessie/Jessy, Jill, Kaylee/Kayleigh, Maureen, Ruby, Skye Andere leennamen: Cheyenne, Lakeisha, Luz, Raya, Solane, Soraya Namen die met beginnen met een dj- of sj-klank, verzinselnamen en namen die fonetisch worden geschreven: Chanel/Chanelle, Jailey, Jeslynn, Mailynn, Sharity Te buitenlandse namen: Christiano, Giovanni, Jamal, Laszlo, Leonardo, Leroy, Rafael/Raphael Korte namen: Kick, Finn, Mexx, Sep/Sepp, Wes, mensje En de welbekende bloemen, seizoenen en planeten
Er was een jongentje bij mij in de winkel afgelopen week. Super schattig jongentje.....Maar toen zijn moeder hem riep: JENT(H)E! Ielgh....Voor een meisje leuk. Maar voor een jongen nee! Jakkes.
Klopt, dit zijn allemaal meningen. Maar ik dacht dat het ging over namen die jij echt niet vindt kunnen. Dan is dat wel een hele lang lijst. Volgens mij zijn dat namen die zij niet mooi vindt. Ik vind bvb Jessica ook geen mooie naam maar ik zie niets waarom die naam echt niet zou kunnen (niet vernederend, spottend, ...)
Tja, bij veel mensen denk ik toch dingen/mensen waarmee zij die naam associeren. Echt niet vinden kunnen vind ik dan ook misschien niet de goede benaming.
Dat ga je toch niet bij iedereen roepen he Het zijn namen die ik niet (meer) vind kunnen, ik geloof dat dat de vraag was..
Dat er nog namen bestaan die jij WEL leuk vindt zeg!! Vind het trouwens erg grappig dat ik een 'gouden naamketting naam' heb haha! Die ken ik nog niet! En voor sommige mensen, vat de reacties hier toch niet zo persoonlijk op, hier bestaat nou eenmaal de kans dat je de naam van jouw kindje tegenkomt. Als je hier niet tegen kunt, kijk hier dan niet. Scheelt een hoop frustraties
Ik heb er trouwens ook weer 1 die ik moet delen. Vorige week in de stad rende er bij de Hema een vet lief jochie voorbij, type blonde krullen blauwe ogen. Hoor ik opeens een schelle gil " Brutus kom hier!" ...... Brutus.... Leuker voor een pitbull dan voor een jochie als je t mij vraagt
De vraag was inderdaad welke namen echt niet kunnen bij een kind, niet welke namen mensen wel of niet mooi vinden. Er zit nogal wat verschil tussen deze twee.