Welke naam kan echt niet

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkeook, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Kick...echt de stomste naam ooit!

2. Luja

Luja Niet meer actief

Das maar fijn dat iedereen een andere mening/smaak heeft toch!
    De naam die ons zoontje gaat krijgen is hier ook al voorbij gekomen:p

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Chardonnay. Die kan echt niet. Verder zal het me jeuken: ieder mens een naam die bij hem past. Zelf hou ik niet van asonamen en standaardnamen, maar vind ik namen als puck, bloem en mensje best kunnen. Het zegt alleen, in tegenstelling tot wat hier wordt gezegd, minder over smaak dan over de sociale kring waarin je je kind groot wil brengen. Een kimberley en een djayden gaan een ander leven tegemoet dan een jildou en een sietske.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik denk niet dat iemand zijn kind Anus noemt....:):)

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Niks mis mee hoor ;).
    Merijn vind ik ook heel leuk. Maar omdat m'n eerste zoon M.i.lan heet wilde ik niet nog een naam met een M.

Ontopic :
    De meest stomme naam die ik de laatste tijd vaker tegenkom : Boaz of zoiets :). Ik weet niet eens hoe je het uit moet spreken...;)

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zie hier nu in de svb lijst iets wat ik wel echt spuuglelijk vind...
    Namen die beginnen met D'

D'Angelo
    D'Jay
    D'Shawn

;)

7. Dilekje

Dilekje Lid

18 jul 2011
    56
    0
    0
    studente
    alblasserdam
    Of Peter Sellie ... heel apart!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja zeker, dat is maar goed ook. Want als we allemaal onze zoontjes Daan noemen zou het ook zo saai zijn. ;)

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Je haalt me de woorden uit de mond! Boaz....verschrikkelijk!!! Maar ja smaken verschillen. Gelukkig maar!

10. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oooo ja wel.. Ben kraamverzorgster en kom de meest gekste namen tegen en inderdaad mensen die hun kind ANES noemde.. Je spreekt het anders als hoe je het schrijft.. Die mensen waren van geen flauw benul.?????:$ bij de burgerlijke stand is hij niet geaccepteerd :)

De naam Jazzebel!!!! Dat betekent Hoertje..die prof voetballer Huntelaar ofzo?? Heeft zijn dochter zo genoemd... Lekker aardig?
    De rest zal me een zorg wezen van de namen die mensen kiezen voor hun kinderen, maar ik vraag me af of mensen echt goed na denken over de toekomst van het kind met zo'n naam.. Wat als idd dat kind 20 is en gaat solliciteren?? "Hoi mijn naam is mensje, zusje, bloem, katootje"
    Maar ook dat mensen als officiële naam "tje" er achter zetten..
    -> 20 en solliciteren "hoi ik ben Floortje, noortje, Nijntje" noem je kind dan gewoon floor, Noor of nijn.. :p

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wat is hier dan zo raar aan? Er staat dan toch Anas/Anes/Enes, dus geen anus... Kan me ook niet voorstellen dat zoiets niet geaccepteerd zou worden.

12. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Boaz of zoiets?

Nogal raar dat je niet eens kunt uitspreken.
    Dit is een hele normale bijbelse naam. Word al zooooo lang gebruikt!
    Beetje hulp: Bo - as. Net als Joas, Elias etc

Ik ken er zoveel. Van alle leeftijden. Ik vind de naam net zo normaal als Lukas
    En David.

13. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind boaz een leuke naam eigenlijk. Ik vind sommige engelse namen die ineens in het nederlands worden uitgesproken raar of niet klinkeb. Bv rachel ( raaagel) en jade ( jaaade). Verder vind ik bijna alle tje en ke namen niet mooi. Pepijn vind k trouwens ook niet zo lelijk hoor.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het blijft schattig... maar Jade (jaade) is in het Nederlands een heel gewoon woord en dus helemaal geen naam die vernederlandst wordt maar gewoon mensen die weten dat het een mineraal / edelsteen is! :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jade_(mineraal)

15. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ahaah. Wist ik idd niet. Toch vind ik het geen mooie uitspraak

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat mag natuurlijk.. het is ook maar wat je gewend bent.

Hier trouwens een kindje wat Kick heet en wij vinden dat natuurlijk een geweldige naam. Maar als je de associatie 'schop' er mee hebt dan kan ik me voorstellen dat je het niets vindt. Het hangt er zo vanaf wat je om je heen hoort... Ik kan me voorstellen dat leerkrachten het daar soms best moeilijk mee zullen hebben. Ik weet van mijn eigen schoonzus dat zij enorm moet wennen aan de Mesen, Fleurs en Tims na jaaaaaaaaaaaaaaren les te hebben geven in Amsterdam Noord. :D

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hoertje? Jazzebel lijkt me eerder een verbastering van Jezebel/Izebel, kort gezegd een manipulatieve, duivelse geest die in de Bijbel omschreven staat.

Maar alsnog niet erg positief om je kind zo te noemen als je kijkt naar betekenis. Op zich vind ik het best leuk klinken.

18. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik vind Pleun dus ook een heel erge naam! Het buurJONGETJE van mijn ouders heet dus Pleun :) Ik vind dit sneu! Volgens mij is het van oorsprong ook een meisjesnaam, ken nl ook een oudere vrouw die Pleunie heet..

19. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Mensje, Grietje, Zus, Bloem, Pleun, Spijker, Pom, Peer, Beer, Skip, Storm, Maan, Bikkel, Tiger, Destiny, Heavenly etc. (En dan vaak ook nog verkeerd geschreven als bijv. Heavenley...:$) vind ik echt niét oké!!
    Maar ook juist te boerse namen als Sietze, Tjibbe, Joep, Kees en verkleinnamen als Elsje, Elske. Én namen als Shaventaily, Davanisha, Lakyshia. Ook namen als Jadey, Jasey zijn niet m'n smaak.
    Hmmmz, dat was het wel ongeveer denk ik zo....;)

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb niks met namen als Spijker, Pepper, Rover, Wolf enzo.

Vraag me altijd af hoe dat gaat als er voor een van deze namen gekozen wordt. Kan me haast niet voorstellen dat beide partners bij de naam Spijker gelijk roepen: ja, dat is de naam! Zo'n naam is voer voor discussie lijkt me.

Als mijn vriend bijvoorbeeld zou zeggen dat hij onze tweede zoon graag Spijker wil noemen, had ik hem aangekeken alsof hij niet goed wijs was. Je noemt je kind toch niet naar een stuk gereedschap?

Deel Deze Pagina