Haha helemaal mee eens, als mijn man hiermee aankwam als tweede naam dan zou ik zeggen ja dan is de eerste naam hamer of schroevendraaier
jazzebel vind ik zo'n enge naam. het is indd iets met de duivel uit de bijbel. had niet een van de voetbalspelers van het nl elftal ik geloof heitinga ofzo? zijn dochter zo genoemd. Jazzlynn hoor je ook wel veel maar dat Jazz ervoor vind ik zo raar doet me denken aan muziek, en daarbij als het volwassen vrouwen zijn Jazzlynn hmm beetje kinderlijk.
Ja jezebel is de dochter van john. En jezebel betekend in engeland slet. Dus dat is ook leuk als ze daar wonen.
Nu ik dit allemaal lees, ben ik erg benieuwd naar de namen van jullie eigen kinderen! Een meisjesnaam hebben we al heeeel lang geleden bedacht en is nu een naam in de top tien. Een jongensnaam hebben we sinds kort bedacht en is een engelse naam. Vind de jongensnaam stiekum leuker als de meisjesnaam... moet nog even een poosje geduld hebben voor we ons kindje zijn/haar naam kunnen gaan geven!
K.ick en P.om! Een paar keer genoemd hier! We zijn nog altijd erg blij met deze namen en hoewel ik me best kan voorstellen dat er mensen zijn die het niets vinden, zal me dat worst wezen. Over smaak valt niet te twisten. Om de namen raar te vinden, dat vind ik nou weer raar. Kick is een oud-Hollandse naam.. en Pom is ongebruikelijk maar wel heel simpel... Tom of Pim mag weer wel geloof ik.
Ik houd van korte Nederlandse namen. (julia, Sarah, Nine, Emma, Eva, thijs, tijn, nout, jur, puck....) En ik vind namen als Jizz, Yoni, Siemen echt niet kunnen! Namen als Samantha, Priscilla, Vanity, Destiny, Delilah etc vreselijk, maar als iemand zijn dochter zo noemen wilt, zelf weten.... (dit is voor mij Tokkie) En ik vind voor jongens Gioivanni, Guilaro, Jayvanni, Lorenzo enzo.... Ook vreselijk! (mijn dochter heet Nine)
Helemaal mee eens. Mijn zoons heten trouwens Ties en Sam. Een derde zoon gaat Hugo heten en een dochter Sophie.
L.ynn en J.olie maar als ik het nog kon terugdraaien had ik Jolie Anne-Fleur genoemd. ik irriteer me mateloos omdat iedereen haar naam anders uitspreekt.
Eleny, alleen de meesten spreken de naam verkeerd uit terwijl het niet zo moeilijk is. Geen moment spijt trouwens, het is een echte Eleny
Leuke namen zo samen! P.om zou niet op mijn lijstje staan maar bij K.ick vind ik het erg leuk! Zag net ook Jizz voorbij komen, ook leuk!
Wat een erge erge namen komen hier voorbij! Ik vind namen als Delano, Marciano en Gioivanni echt verschrikkelijk. Verder heb ik ook helemaal niks met namen als Faas, Mensje, Fokje, Hope en Destiny. Oh, en ook alles wat met Dj begint vind ik niet zo leuk... Maar goed. Zo heeft ieder natuurlijk z'n smaak.
Nou de naam Rachel wordt al sinds er bijbels in de lage landen zijn gewoon uitgesproken als Rachel, en Jade, groen gesteente, als Jade en niet op z'n Engels, dat is iets van de laatste jaren. Reetsjel, Djeet leuk als je in Engeland woont hoor, maar in Nederland heb ik zoiets van 'spreek je moerstaal'.
Wel nee. Pleun is de vernederlandste vorm van Apollonius, oude Romeinse naam. Wordt al eeuwen in Nederland gebruikt.
Chardonnat was ik nog niet tegengekomen, wel een Syrah en een Merlot. Dat soort namen geven toch wel te denken over onder wat voor omstandigheden het arme schaap verwekt is...
Lijkt me sterk dat Anes niet geaccepteerd werd, is gewoon een van de vele schrijfwijzen van Annes, Aeneas, Ennes, etc. Naam die in Noordafrika verl gebruikt wordt.
Hier wonen 2 mensen de 1 heet Bob Kop, vind ik ook echt niet kunnen.. De ander J.ahrylinio Walgelijk dat zelf geknutselde! Verder vind ik echt niet kunnen.. Lieve, Wiep, Storm, Flits, Bikkel en dat soort namen. En inderdaad de Dj namen. Zo irritant.
Jizz vind ik ongeacht de betekenis ook erg leuk!! Kick vind ik geweldig prachtig lief en stoer zooo jammer dat ik dezr naam bij ml er nooit door zal krijgen. Pom vind ik verschrikkelijk.