Welke naam kan echt niet

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkeook, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wat ik persoonlijk niet mooi vind zijn de namen: Pip,Pleun,Fleur/Floor,Kick,Bloem en nog wel meer maar dit kwam als eerste in me op.

En ik hou zelf meer van kakkie namen en namen die je niet zo vreselijk veel hoort. Zou het niet leuk vinden als mijn kind meerdere kinderen met dezelfde naam in de klas zou hebben zitten

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sinds de IKON een documentaire uitzond over Hanna Tokkie.

3. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Namen met een 'hippe' spelling....Cateau, Aimee ipv Amy. (Ik dacht dat ze Emmee heette) Sneu als je kind constant haar naam moet spellen...

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.117
    2.607
    113
    Limburg
    Ik houd zelf niet zo van namen als bloem, maan, sterre of wat dan ook op en rond de aarde leeft/zweeft. Maar ja dat is nou eenmaal een kwestie van smaak en daar ga ik niet van zeggen dat dat echt niet kan.

Wat ik echt niet vind kunnen zijn al die namen waarbij de persoon hoogst waarschijnlijk zijn/haar hele leven moet gaan spellen (allemaal die onuitspreekbare namen uit de lijst van 175 vreemdste namen bijvoorbeeld)
    Creatief met een naam zijn is één ding, maar je kan het ook overdrijven.

Ik houd van korte Engelstalige namen. Mijn zoon heet Ryan. Evan en Owen vind ik ook mooie namen (Evan vindt mijn man helaas niks aan, en Owen staat op de lijst mocht er ooit een 2e zoon komen)
    Qua meisjesnamen... geeeeen idee:D

5. Islah

Islah Niet meer actief

Dat vragen om te spellen komt vaker voor dan je denkt. Mijn zus en ik hebben niet echt "gebruikelijke" namen, maar vooral mijn naam is niet echt een moeilijke ofzo. Je schrijft het precies zoals je het uitspreekt. Toch moet ik zo vaak nog spellen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En de hoofdprijs gaat naar (roffel roffel roffel)...de aardige stewardess bij Garuda met de charmante naam Nutrisia!!!!

Ok ok, wij hebben een prins Friso...da's ook apart :)

7. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bloem, Zomer, Winter, Lente, Storm enz.
    En er is hier ergens een familie Vogel met zoontje Mees en dochter Merel... Waarom?!!!

En laatst was er een Viva geboren.. ?
    Jeetje, heb je 9 maanden om een mooie naam te bedenken, kom je met zoiets?!

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik moet denken aan een ouderwetse, Friese naam die nu heel raar klinkt:

Seike (je zegt in het Fries iets als "sjeeke", nog raar maar herinnert niet aan een toilet-activiteit...)

Ik kende iemand die zo heette maar zich Sandra liet noemen. dat snapte ik best!:p

9. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28

10. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Oh en ik ken een Amaryllis... Nouja, t is niet dat ik vind dat dit echt niet kan, maar ik vind het gewoon drie keer niks.

11. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fieke, Fien, Gertom, Mindert... oh VRESELIJK!!!!!!!

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ken ook een Seike, noemt zichzelf Stella...

13. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik bedenk nog wat: ik ken een gezin met een Govanni. Ze zeggen ook echt Choo-van-ni :$! En een Didier in hetzelfde gezin. Je raadt het al, ze zeggen...Die-dier :$:$:$!

Nouja, volgens mij zijn dat (niet al te slimme) mensen die niet doorhadden dat dit buitenlandse namen zijn die op een bijbehorende "buitenlandse" manier uitgesproken moeten worden. Echt afschuwelijk...

En nu hou ik even op met posten in dit topic :D...

14. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Heel begrijpelijk!

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha ja sommige namen... pfff Ik ken ook een stel met kinderen die ze Storm en Puck hebben genoemd... Waarom?! :( De naam Puck... ;)

16. mek11

mek11 Fanatiek lid

19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Ik vind dj verschrikkelijk

17. adi

adi Niet meer actief

maar A-N-E-S spreek je toch niet uit als Anus of ligt het aan mij?

18. adi

adi Niet meer actief

Tja, mag ik concluderen? ;)

ts vroeg welke namen 'echt niet kunnen', om vervolgens zelf een lijstje te geven van de namen die ZIJ niet mooi vindt.. En de rest volgde..
    ik heb de hele topic gelezen, en kwam onderhand bijna elke naam wel tegen. Van Dirk, Jan-Willem, Jason, Pim, Samantha, Pepijn tot Meisje, Storm, Adolf, Lucifer enz

Een naam is toch gewoon een kwestie van smaak en achtergrond van de mensen. Oh, Dirksmama, bedankt voor die lijst van Tokkienamen!! Hopelijk zal het verhelderend werken voor sommigen ;).

Ik erger me ook aan als mensen een hoop letters bij elkaar gooien en zo hun kind noemen alleen omdat het mooi klinkt of omdat het 'origineel' is. Zonder te kijken wat de naam betekent..

daarom vind ik uit bovenstaande lijst alleen de laatste twee namen 'niet kunnen'. 1 om de associatie en de ander om zn betekenis.

19. adi

adi Niet meer actief

Kijk, dit bedoel ik :))

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat voor de een kan, vind de ander niets.

Mijn zusje noemde haar dochter Lana, bijna niemand vond het een mooie naam. Totdat in gtst een lana werd geboren! Ik ken u een Lana op de psz, zwemles, in de straat etc..... En dat maar een jaar later.

Deel Deze Pagina