Jongensnaam 'Enzo'?

Discussion in 'Babynamen' started by SuzUK, Dec 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    De naam Enzo is erg leuk in het Italiaans (mijn man is Italiaans) en wordt ook in Engelssprekende landen leuk gevonden (we wonen in Engeland) maar ik vraag me af hoe het in Nederland overkomt.

Doet het je enkel en alleen aan een afkorting voor "enzovoorts" denken of herken je het ook als een naam (geen idee hoe bekend het is in Nederland, ben al lang weg)? En zou je het als EN-dzoo uitspreken of als en-ZOO?

Bedankt!

2. misa

misa Niet meer actief

#2 misa, Dec 28, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 28, 2009
    Ik vind het wel een aparte naam! Ik zou de klemtoon dan ook op het eerste deel leggen: EN-zo.

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het uitspreken als Enzo, zonder d en met de klemtoon op de EN. Ik vind het wel een leuke naam, ik denk niet meteen aan enzovoorts maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel doen.

Er was een paar jaar geleden een jongen in Temptation Island die zo heette.. een Belgische jongen. Vandaar dat ik de naam ken, verder heb ik m nog nooit gehoord.

4. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Het is ook een heel zachte 'd' maar ik vind het niet eens erg als het puur met een -z- wordt uitgesproken zolang de klemtoon maar goed ligt!

5. Amle

Amle Niet meer actief

Ik vind het wel een stoere naam. Heb het wel eens eerder hier in Ned. gehoord.
    Zou het uitspreken met een hele zachte D, dus ENdZO

6. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ja dat is precies de bedoeling! Ik had de hoofdletters op EN gezet om duidelijk te maken waar de klemtoon ligt maar de d is inderdaad heel zacht. Leuk te horen dat het ook zo "gelezen" wordt.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Ik ken ook een jongetje wat Enzo heet, je spreekt het ook zo uit en met de klemtoon op de 'En'. Leuke naam hoor, vind ik.

8. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Zelf vind ik jongensnamen die op de "O" eindigen niet zo. Andere ongevraagde ideeën:

Ennio
    Enno

beiden vind ik leuker dan Enzo, sorry.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind Enzo (op welke manier je het ook uitspreekt) niet leuk.. Denk dan ook gelijk aan enzovoorts. Sorry!

10. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

Oct 3, 2009
    1,009
    0
    36
    hey hey!!!

Ik vind het een super leuke naam, heeft ook hoog in ons lijstje gestaan!! (maar het word een meid). Maar vriend lief heeft het nog steeds over deze naam voor een eventuele 2e (in de toekomst)

Ik zou het het alleen zonder D uitspreken gewoon Enzo (klemtoon op de EN)

succes!!!

liefs

11. misa

misa Niet meer actief

Met zachten d is mooi, maar zonder vind ik ook mooi!

12. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ik vind het wel een mooie naam maar het ligt ook een beetje aan je achternaam
    Als je nooitmeer heet moet je het niet doen ;)

13. misa

misa Niet meer actief

@takhen: hahahaha!

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik vind Enzo (ENzo) een erg leuke naam!

15. Lumea

Lumea Fanatiek lid

Nov 16, 2008
    1,508
    0
    0
    Hoi!

Ik moet toch wel een klein beetje aan enzovoorts denken. Helemaal omdat ik steeds vaker restaurantjes of winkeltjes zie met namen als: 'Vis en zo', 'Kleertjes en zo'.

Maar als je het mooi vindt, moet je het gewoon doen.
    En een naam went voor iedereen met verloop van tijd. Bovendien denk ik niet dat het een zogenaamde 'pest' naam is.

Maar je vroeg naar de associatie met enzovoorts en dat heb ik dus wel een beetje.

16. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Helaas ben ik niet echt gecharmeerd. Denk dan gelijk aan en zooo... en enzovoort. Mogelijk wordt ie later mee gepest. O ja, ik moet ook nog aan Enzo Ferrari denken!

17. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe... ook voor de negatieve! Het 'fijne' is dat we waarschijnlijk nooit in Nederland zullen wonen dus de pestfactor is niet echt relevant. Toch interesseert het Nederlandse perspectief me omdat het me een idee geeft van wat mijn Nederlandse familie en vrienden er van gaan vinden!

18. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    ik heb 1 keer eerder een jongen gehoord die zo heet.. vind het wel een leuke en apparte naam.. hoor tegenwoordig gekkere namen..

19. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Dan zou ik het gewoon doen! Het is niet mijn smaak maar dat vind ik irrelevant.

20. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb ik te veel Top Gear gekeken dat ik dan meteen aan de Ferrari denk bij het horen van die naam?

Share This Page