Kan Noé-Jakob? Jullie hulp nodig

Discussie in 'Babynamen' gestart door Trotsemama31, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Hoi allemaal, een '''probleem'' mijn man wil graag Ralph-Jakob en ik Noé-Jakob. Jakob moet erbij aan want mijn s vader heet zo,en hij zou het ontzettend leuk vinden als hij benoemd zou worden. Zo erg is het niet alleen niet alles past bij Jakob. Wat vinden jullie een leuke naam bij Jakob? tips Suggesties?

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Is het ook echt een dubbele naam of gewoon een 2de naam?

3. Trotsemama31

Het is de bedoeling er een dubbele naam van de maken. Echt zoals bijvoorbeeld. Jan-Willem (voorbeeld hoor haha)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het niet mooi klinken, sorry..

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Samen met Jakob zou vind ik persoonlijk ook niet echt iets mooi klinken, Jakob is teveel een naam op zich zelf. Is het niet mogelijk het als tweede naam te gebruiken?

6. Trotsemama31

Dankjewel voor je eerlijke mening. Geen sorry hoor wardeer het enorm. Eerlijk gezegt vind ik het ook niet zo mooi :( hebben jullie mischien suggesties voor een naam? Zelf vind ik Noé erg mooi klinken. En jullie?

7. Trotsemama31

Is ook klopt hoor dat is ook een beetje mijn punt. Ik vind Jakob zelf alleen niet zo een mooie naam. Mischien dan toch voor noé alleen. Hebben jullie ideeen ze zijn allemaal welkom meer dan welkom haha

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik dacht eerlijk gezegd "Wat een gekke combi, een meisjesnaam met een jongensnaam erachter", maar ik begrijp dat Noé voor jullie een jongensnaam is? Ik vind het dus iig echt niet mooi. Jakob vind ik eigenlijk ook geen mooie naam. Sorry, ik ben wel erg negatief.

Ik zou dan eerder kiezen voor Jakob als 2e naam.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Weet je zeker dat je vader dat ook zou willen als hij weet dat je het eigenlijk niet echt een mooie naam vindt?

Ik zou er voor kiezen om Jacob als alleen als naam gebruiken met eventueel een losse tweede naam of Jacob als tweede naam. In het laatste geval gebruik je de naam eigenlijk bijna nooit maar heb je wel de vernoeming.

Is Noah een optie dat is naar mijn idee meer unisex dan noé

10. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Noé is een Franse jongensnaam. Het is de Franse vorm van Noah.

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik vind zowel Noé als Jacob beide geen mooie naam. Een combi vind ik dan al helemaal niks. Ik zou sowieso niet Jacob in de roepnaam verwerken omdat het zoals eerder gezegd een naam op zich is. Gebruik het dan inderdaad als tweede naam ofzo. Succes!

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Precies dit. Voor mij is Noe een afkorting van Noelia.

13. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Finn-Jakob
    Sven-Jakob
    Nils-Jakob
    Ties-Jakob
    Joël-Jakob
    Leon-Jakob
    Yannick-Jakob
    Felix-Jakob
    Victor-Jakob
    Timo-Jakob
    Viggo-Jakob

14. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Jakob geen leuke naam om.als dubbele naam te gebruiken. Noé is een jongesnaam (variant Noah) en vond ik.op.zich wel leuk en Jakob kan best als tweede naam, niet als dubbele naam..

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Noe is een franse jongensnaam en mooi ook. Maar in combinatie met Jakob loopt het niet zo geweldig. Jakob-Noe klinkt al veel beter, vind ik...

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij hebben ook vernoemd, maar dan in de doopnaam. Zou je vader dat niet leuk genoeg vinden?

Verder over de roepnaam, mocht je een dubbele naam willen.
    Is dit een idee....
    Leendert-Jakob

Of jakob verbasteren naar Jaap, daar kun je veel meer mee.

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik zou Jakob echt als tweede naam doen, los van de eerste. De naam staat teveel op zichzelf.
    Wij hebben ook vernoemd(gaat al generaties door bij manlief), maar wel bewust gekozen om dit niet als roepnaam te doen of erin te verwerken, gewoon puur als tweede naam.

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind het geen combinatie en zou dan Jakob ook als tweede naam doen inderdaad..

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het niet mooi bij elkaar, sorry..

20. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    287
    63
    En als je Jakob nu ook "verfranst"? Denk dat t vooral raar klinkt omdat t Jakob zo oerhollands klinkt naast Noe.
    Noe-Jacques loopt al beter.......of Jean...

Deel Deze Pagina