Welke naam/namen vind je lelijk?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Merell90, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik denk namen zoals delano keano djavino :p

2. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Haha oke een paar kan ik wel opnoemen, dit zijn wel de namen van de 'ouders'..

Julia
    Lucia
    Maria
    Suzan
    Mina
    Dora
    Christina
    Allemaal namen bijna met een -a op het eind :D

Jan
    Gerrit
    Karel
    Jannes
    Enz..

Kindernamen : maria, angelina, cheléne, juliana, mae, laila..
    nick, justin, joey, tony, jan, willem, noah, anthony enz

Dit is ff wat in mij opkomt op dit moment hoor.. Het verschilt enorm qua naamkeuzes overal.. Dus van delano tot roos..

3. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Delano wel :p
    Keano nooit gehoort en die zelfverzonnen namen ook niet.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Oh ik zit vol vooroordelen merk ik al ;)
    Bij deze namen die jij noemt krijg ik een beeld van half bloed kindjes, blanke mama donkere papa...
    Als er al een categorie kamp namen is zou ik eerder richting de Nederlandse (populair in jaren 80) namen denken dan de namen die jij net noemde... hoewel ik beter weet, woon hier naast het kamp en de kindjes van het kamp hebben geen andere namen dan de kindjes in de woonwijk hahaha

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik zat vroeger in de klas bij veel kinderen van t kamp en die hadden juist vaak echte ouderwetse namen, door vernoeming naar opa's oma's of ouders, had ik het idee. Weinig Keano/Dylan/Jason. Wat ik me zo herinner.. Dat soort namen woonden sowieso wel in onze buurt maar niet echt persé van het kamp..
    Kan dat kloppen Jaan?

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Oh ja zoiets schreef je trouwens al zie ik

7. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja klopt! Zie je nog steeds heel veel, al wordt het nu wel steeds minder en komen de modernere namen tevoorschijn :D

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Chayenna, charity, jaylinn en dat soort namen

Mats vind ik vreselijk.

En inderdaad delano, giovanni en ander vaag Italiaans klinkende namen.

9. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Woehahaaaa, ik zag mijn eigen naam hier net 1x bij staan!

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

- Oer hollandse namen
    - Namen zoals Jason die dan als Djason geschreven worden -.-
    - namen als Beer, Storm, Lente, Bloem etc
    - geknutselde namen

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #51 2mam2, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Nikee, Mila, Marrit, Nina, Pien, Pleun, Jip, Hanne, Lotte
    Zomaar wat namen waarvan ik nooit begrijp wat mensen er in zien.
    De rest spreekt eigenlijk wel voor zich (geknutselde namen, woord namen). En ook de oer hollandse namen.

12. Islah

Islah Niet meer actief

- Kaknamen zoals Diederik en Roderick, Stijn
    - Namen in de categorie Bloem, Lente, Storm
    - Namen die ikzelf ordinair vind (Giovanni, Destiny
    - Niet-uitspreekbare namen zoals Juëquinaisheley
    - Namen als Ashley voor een jongen
    - Ouderwetse namen zoals Dingeman of Foppe

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Alle engelstalige namen.
    Alle namen eindigend op een -o of -a.
    Natuurnamen
    'Verkeerd' gespelde namen.

Overigens kan ik niet spreken van lelijke namen, maar meer 'Ik zou mijn kind nooit die naam geven' of 'niet mijn smaak'. Ik neem namelijk aan dat iedereen met liefde de naam van zijn/haar kind uitzoekt, daar is niks lelijks aan :).

14. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Die van mij ook, heb er daarom ook heel erg lang over nagedacht, maar ik vind hem leuk:).

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het jammer dat ik zijn naam zo vaak in een (naar mijn mening) onterecht hokje geplaatst zie worden, zeker omdat hij dan altijd in hetzelfde rijtje staat met namen die helemaal niet mijn smaak zijn. Ik heb de naam gekozen vanwege de klassieke geschiedenis die het heeft, het is echt een oude naam en daar houd ik van. En dan staat hij hier steeds als lelijk tussen de hippe moderne natuurnamen genoemd. Vind ik wel jammer.
    Maar dat ik het ondanks dat nog steeds de mooiste jongensnaam vind zegt wel wat, namelijk dat ik hem gewoon zo moet noemen :)

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tja, mijn kids hebben Engelse/Ierse namen, veel mensen houden daar ook niet van. Jammer dan.

Ik denk niet dat je mensen er op kunt aankijken dat sommige namen bepaalde associaties oproepen. Ik moet toegeven dat ik soms ook bij het horen van een naam meteen aan een bepaalde doelgroep denk. Vaak klopt dat beeld, soms ook niet.

17. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik vind de naam van jouw zoon juist prachtig!
    Smaken verschillen. Maar ik snap je wel, het doet toch altijd een beetje pijn als de naam van je kind wordt afgekraakt he.
    Ik lees ook wel eens negatieve reacties op de namen van mijn kids. Maar ik ben ook niet overal enthousiast over. Ook niet leuk voor een ander om dat te lezen.

18. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet nog goed dat ik in juni net bevallen op bed lag met het raam open. mijn schoonvader had de naam op een bordje geschilderd in de voortuin. Er liepen toen mensen langs die zeiden: Jeetje! Je noemt je kind toch niet zooo?!!:D
    Ik stond en sta er zelf helemaal achter dus kon er wel om lachen. De wat apartere namen zijn toch altijd meningen over. of ze vinden het fantastisch, of ronduit lelijk. het zij zo

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Dan ben ik wel benieuwd naar de naam haha

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Dat snap ik, ik heb ook een beeld bij bepaalde namen. Maar vind het dus wel jammer dat deze naam een beeld oproept wat helemaal niet klopt met wie ik ben en wat ook helemaal niet mijn bedoeling is geweest. Dat is niet iets wat ik ze kwalijk neem maar wel iets wat ik wel wat zonde vind en waarvan ik vind dat de naam het niet verdiend om zo te worden gezien.
    Maar de tweede naam is ook een oudere klassieker (vind ik, weet niet hoe anderen dat zien) dus ik hoop maar dat mensen wanneer ze beide namen samen horen dat beeld bijtrekken en zien dat ik niet een hippe Amsterdamse bakfietsnaam heb bedoeld.

Deel Deze Pagina