Binnen nu en maximaal 5 weken zal dat inderdaad zijn naam zijn, al gebruiken we hem binnen de familie al sinds we weten dat hij een jongen is
Ik vind het een toffe naam! Ik heb een collega van in de 30 die ook Wolf heet. Van Wolfgang komt die naam.
Klopt, en Wolfgang is een hele oude Germaanse naam, er was zelfs een heilige in het jaar 972 die zo heette. En het was ook de naam van Mozart. De verkorting Wolf is iets minder oud maar komt ook al een paar honderd jaar voor. Daarmee valt Wolf voor mij absoluut niet in dezelfde categorie als bijvoorbeeld Vlinder en Storm, wat wel echt namen van nu zijn (Vlinder pas sinds 2005, Storm sinds de jaren 90 en beiden pas de laatste jaren veel gegeven).
Dat vind ik geen verkeerde naam, leuk juist! Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik houd van andere soorten namen.
Miranda, Claudia, Puck, Jip, Cato, Milou, Pippa (in Nederland), Jennifer, Bibi,Kiki, Gigi, Gijs, Xavi, Bram, Keano, Arno, Dylano, eigenlijk alle Engelse namen in NL en namen die eindigen op -que.
Wolf vind ik juist een supermooie naam en helemaal niet in het rijtje van Vlinder ed horen! Ik vind Wolf een krachtige naam! Heel erg mooi!
Namen die weinig voorkomen.. Zijn naar mijn mening te uniek en apart.. Maar ik hou enorm van namen die veel voorkomen... (Heb zelf een aparte naam en vond/vind ik vreselijk! Zeker als kind!) Puck, pien, pleun, kik, bing, teddy, ot, ole Destiny, kagleigh, devony, charity, beautiful, precious, jaylen, Jayson, delano, romano, milano, Diego, Sergio Kan nog wel een tijdje doorgaan... Maar dit is een kleine greep uit de selectie 😉
Ik vind veel namen die voorbij komen juist heel leuk. Ik hou van Hollandse korte namen. Ik hou van natuurnamen en de top namen. Dat maakt het juist fijn dat niet iedereen er van houd. Mijn dochter heet julia. Stond op nummer 2 van vorig jaar. Boeiuh!! Voor ons de mooiste naam. Dat is het aller belangrijkste. Dat je als ouder er blij mee bent en dat het bij je past. Wat ik niet mooi vind: djason, dilon, kimberly, Wilma, chanaya, en nog veel meer. Ik kan ze niet eens schrijven. Ik vind hele lange namen niet mooi en ook namen die niet uit te spreken zijn of lastig te schrijven. Namen zoals taeke taekema. Jan jansen, bram bramson.
Eentje die nog niet genoemd is: dubbele namen. Anne-Sophie, Mara-Lynn, Lola-Lily dat vind ik allemaal echt overkomen alsof je niet kon kiezen en daarom maar allebei de namen hebt genomen. En hoe vaak wordt die dubbele naam nou echt in zijn geheel uitgesproken? En dan is Anne-Sophie nog wel een prettige combinatie om uit te spreken. Maar een combinatie als Fleur-Noortje lijkt me niet makkelijk uit te spreken.
Mee eens! Heb een "ver" nichtje die Rosa-Anne heet, zij wordt altijd gewoon Rosa genoemd. Waarom dan niet gewoon Rosa of Rosanne bovendien lopen die 2 A's na elkaar niet lekker vind ik.
Namen zoals: Jayden Jaycey Jordi Mauro Gianni Van die aan elkaar geknutselde namen die je onmogelijk kan uitspreken. Bijv. Kyareightly Diastneley En namen zoals: Beautiful Hope (hoe verzin je ze) En voorwerpen en dieren -Vlinder -Lente -Storm -Splinter -Bloesem
Bijna alle Engelse namen! Klinken vaak zo ordinair! Op nummer 1 staat bij mij echt met stip Damian😨 Verder ook: Kelsey, Britney, Giovanni, Jayjay, Kimberley😝