hallo wij zijn nog steeds druk bezig met het bedenken van een mooie jongens en meiden naam. De eerste naam zijn we wel over uit. Alleen voor een tweede naam zouden we graag de oma's en opa's willen vernoemen. Meisjesnaam: oma's heten: Karin en Sietske. Jongensnaam: Opa's heten: Rients en Clemens Hebben jullie een idee wat we hier van kunnen maken??? alvast bedankt!!
Karin / Sietske Cisca? (Cis van Sietske / ca van Karin) Aranke (aran van Karin / ke van Sietske) of Arinke Sita
Wij hebben gewoon de namen daadwerkelijk gebruikt. Dan heeft het kind drie namen. Als we toch aan het vernoemen waren dan echt.
Ik vind vernoemen gewoon de naam gebruiken dus vernoemen naar Jan dan gebruik je ook Jan. Geen hele parodie op een naam dan snap ik het vernoemen niet helemaal meer?
Wil je voor een meisje gelijk beide oma's vernoemen en voor een jongen gelijk beide opa's? Vind vaak dat als je twee namen tegelijk vernoemt in 1 naam...dat het dan wat ver gezocht is. Inke een optie voor een meisje?
Meisjesnaam: oma's heten: Karin en Sietske. Jongensnaam: Opa's heten: Rients en Clemens Inke voor een meisje, zou t anders echt niet weten
Zijn dit de volledige namen of is bijv. Rients nog ergens van afgeleid? Karina Kerina Carina Catharina Katharina Katharine Catharine Sira Syra Wietske Gewoon Sietske? (niets mis mee!) Rinus Reinoud Marinus Clem Voor een meisje is Clementine trouwens wel leuk.
Lastig! Meisjesnaam: Rinske Sarine Kieke Katinke Kirsten Kaatie, Kaatje Silka Jongensnaam: Riemer Cris Tiemen Rykle Rinke
namen samenvoegen om te vernoemen vind ik helemaal niks. Soms is er zoveel geknutseld dat je de naam er amper zelf uit kan halen Zo heet mijn schoonvader Jan en is hij ook vernoemd onder namen zoals: Johan, Johannes nou ik vind het niet eens meer op de naam Jan lijken. Ik zou of de naam kiezen van een oma of opa zonder te knutselen of anders niet.
dank jullie voor het meedenken ben er zelf ook niet zo'n voorstander van om de namen helemaal te gaan veranderen. Is meer dat de eerste naam een Friese naam wordt, andere namen zijn niet echt fries en vind de combinatie niet zo mooi van een Friese en een nederlandse naam, met name Karin en clemens vallen er wat buiten.
Dan misschien ... Sietske Karine ... Mense Rients ? Met dus op de puntjes de eerste naam (en tevens roepnaam)? Andere (Friese) namen voor Clemens misschien: Mente, Kleis, Knillis, Mendert, Menke, Menkes, Menne, Mennelt, Mennert, Menulf, Metse, Monse, Meinse, Meintse, Melis, Lemke, Lemme.