Wat zijn dan namen waarbij je denk 'mwah, dat gaat'? Geeft een beetje richting om in te denken... Maar nog een paar ideetjes: Delynn Maelynn Marlin Avalon Jindra Liante Laurenske Laurente Marinka/Marinke/Marenka Marent(h)e Jelina/Jalina Linora Janora Jolisa Maylina Jalina Malin(a) Elianne Ellemijn Elodie Annelot Milotte Marlotte Johanne Deanne Yauron/Jauron Roman Ferron Ilmar Marenko Matys/Matiss Mikai Wie weet kun je er zelf wat van maken.
@ Niekekris: je namen zijn over het algemeen toch wel hollands klinkend en dat vind ik niet zo goed passen bij de naam van ons meisje Tja alle namen waarvan ik denk dat gaat wel of die vind ik wel leuk maar geeft niet het "wow-gevoel" zijn in principe allemaal opties... en daarom wil ik die dus liever niet noemen op een openbaar forum. namen die ik wel leuk vind maar die het zeker niet gaan worden: Mila (te populair en een beetje teveel i-a met D.imara) Luca (kan voor jongen en meisje maar ik ken al iemand met een D.imara en een L.uca) qua jongensnaam hebben we er 1 en die is dus nog wel echt kanshebber
hmm misschien is het daar dan mis gegaan ik bedoel meer dat er geen namen als Shaquisha o.i.d. genoemd gingen worden want dat klinkt in mijn oren weer niet hollands. maar zoek ook niet iets als Evelien ofzo, dat klinkt mij weer TE hollands. de naam mag dus wel een "tintje" hebben, Dimara klinkt ook niet oerhollands, maar is wel hollands uit te spreken (gewoon zeggen zoals je t schrijft)
komt al meer in de buurt Aimar is idd ook erg apart. ow namen beginnend met een klinker zijn btw niet zo handig ivm achternaam die ook met een klinker begint en daar krijg je hele rare combi's van haha
Ik doe nog een poging: Niobe (misschien iets te apart aangezien je het uitspreekt als Naiobi) Noralie Novalie Laila Janita Romée Noé Amé Milo Mauro hmmm...jongensnamen vind ik lastiger....
@ Eva1983: meisjesnamen zit je wel een beetje in ons straatje ja... Jongensnamen vinden wij ook errrug moeilijk! @ Mamamars: Melisa link ik toch aan melissa en dat vind ik echt niks sorry!
Ik snap het! Dacht wel een beetje een mix te hebben gemaakt, maar misschien was het inderdaad toch wel erg Nederlands (wellicht ook omdat ik daar zelf dan weer meer een klik mee heb ). En al doe je er maar ideeën door op: Anissa Maika Djura Adinda Aviva Inaya Isra Ivana Alvera Amora Calinda Aurora Indira Jelena Tabitha Talysha Jedidja Jemima Rihanna Karianne Dionis(a) Elena Florita Idoya Ileanna Elianne Jimena Jovina Jemisa Julina Kesara Laurana Lareyna Loyola Romina Sarella Zamora Lilia Mirjana Neorah Reza Santino Dominic Leandro Devlin Matteo Kylian Sylvan Jaylen Hayden Fender Rohan Dario Odin Rayen Fabio Amato Carmelo Chano Dantel Dante/Danté Elvio Elian Fermon Isandro Jairo Jenaro Mareno Neron Orlin Rodas Robino Zenon
Thanx! dat is idd iets meer in de richting, al zijn sommige namen wel weer erg apart, maar met dit lijstje kan ik wel wat suggesties zijn nog steeds welkom
misschien een hele domme vraag... maar ik vraag me steeds af waarom je Dimara schrijft als D.imara.... waarom schrijf je het met een punt... of vraag ik nu iets heel geks...?
Omdat ze dus niet gegoogled wilt worden ... Dus misschien even je bericht (laten) aanpassen! TS, Ik kan je niet echt helpen, ik ben niet goed in namen.. De enige naam die bij me naar boven schiet is Danisha! Klinkt wel leuk bij D.imara! (vind ik dan he )
aha!! ik vroeg het me ook al af! Dacht, wie noemt zijn kind nou d.imara????blond he.... had niet gezien dat het in je onderschrift wel goed stond...zo zonder punt vind ik em wel leuk!! ik zag het al eerder dat mensen een spatie er tussen deden, en snapte dat ook niet.... Wel een briljante oplossing zeg!!
hihi.. ben gelukkig niet de enige dan ... ik d8 ook al... maar dan snap ik het... kzal mijn berichtje wel aanpassen
ja idd ivm het googlen.. het is nou niet een naam die 200 keer per jaar gegeven wordt @ Leliana: Hmm Danisha klinkt een beetje hetzelfde dus een beetje jut en jul effect en nóg een naam met een D liever niet. @ Skatje: die kennen wij 1 en namen met een klinker vind ik niet zo voor ons, achternaam begint ook met een klinker en klinkt dan gek. @ Nancy: Thanx voor je rijtje, staan ook wat namen tussen die hier al de revue zijn gepasseerd!