Ik twijfel onwijs over een naam en hoop dat wat reacties van onbekenden helpen om een besluit te nemen. Ik ben bijna 29 weken zwanger en nogal een twijfelkont dus wil graag binnenkort de knoop doorhakken over de naam voor ons kleine meisje, anders blijf ik twijfelen en erover nadenken. Mijn man en ik houden beide van unieke namen, maar het moet ook weer niet te zijn. De naam waar ik over twijfel is adaveN (omgedraaid). We vinden het een prachtige naam (en staat), maar ik ben bang dat het te apart is. Mijn man ziet dit absoluut niet zo. Wat vinden jullie van deze naam? Ik weet dat Neva steeds populairder wordt, maar die naam zijn we dan weer niet enthousiast over.
Ik vind het mooi genoeg om te geven hoor! Anders Niva of Vaeda/Veda nog een optie misschien? PS: ik denk wel meteen aan de Sierra adaveN (omgedraaid), maar dat zou me niet tegenhouden om het te geven verder. Is ook geen slechte associatie dus ik zou het gewoon doen
Ik vind het prachtig! Heel stoer. In Grey's Anatomy zit een personage dat Arizona heet, wat ik ook gelijk heel mooi vond. Ik denk niet dat het te apart is hoor. Dakota hoor je bijvoorbeeld ook steeds meer en Carolina, Georgia, Indiana, Montana en Virginia zijn al veel langer gebruikelijke meisjesnamen. Gewoon doen! Denk dat je spijt krijgt als jullie nu voor iets anders gaan.
Ik vind het ook een mooie naam! Ik hou van langere namen die goed te schrijven en uit te spreken zijn.
Als jullie het beiden een mooie naam vinden zou ik er niet van afwijken omdat anderen daar een mening over zouden kunnen hebben. Het is later ook nog eens makkelijk uit te leggen, zoals de staat
Hele gave naam! Stoer, uniek en liefelijk tegelijk. Ga ervoor! Ik ken een Dakota trouwens, ook zo tof. Ik houd van dat soort namen.
Bedankt voor de reacties, de twijfel wordt al minder Ik weet dat het een naam is die niet ieders smaak zal zijn en dat hoeft ook zeker niet. Dit geldt ook voor de andere namen op ons lijstje. Het gaat mij er echt om dat het niet te ‘out there’ is.
Ik vind het geen rare naam en zie een klein meisje voor me met deze naam. Is een duidelijke meisjesnaam, ik heb niks met unisex namen. En je vraagt je bij deze naam ook niet 3x af, wat zeg je? En hoe ga ik dat in vredesnaam opschrijven.