Wij gaan voor een 2e kindje, en ik kan het niet laten om alvast over een naam te denken. Nu weet ik dat er op dit forum een heleboel creatieve dames zitten, dus ik daag jullie uit. Als we een dochtertje zouden mogen krijgen, dan zouden we haar heel graag willen vernoemen naar haar oma's. We willen hun voornamen combineren tot één naam met twee, hooguit drie lettergrepen. Namen liever niet beginnen met een 'e' of 'j'. Oma 1 = M.aria E.lisabeth, roepnaam M.arlies Oma 2 = J.ohanna C.atharina, roepnaam A.nneke Ikzelf ben nu gekomen tot onderstaande rijtje, maar jullie komen vast verder: - Lise - Linne - Lian - Leann - Leah - Liske - Mara/Marrah
Hoi, Wij willen dat ook doen, dus ik vind het een super leuk idee. Wel leuk als je wel ziet dat het een combi van die twee namen is. Lian vind ik daarom erg mooi. Linne vind ik ook leuk, speels. Ligt een beetje aan de naam die er voor komt
Persoonlijk houd ik alleen van duidelijke vernoemingen zoals bijv. op basis van hun roepnamen: Annelies Lieseke Lian(ne) Lisan(ne) Mara(n)/Mare Marian Marieke Of iets minder: Arianne Aranke/Aranka Of uit hun eerste naam de eerste letters bijv: Marjo. Of combi eerste en laatste letters: Joia
Ha, zo komt er een aardig rijtje! Het hoeft van ons niet perse een combinatie van de roepnamen te zijn, we moeten het vooral mooi vinden en het is gewoon voor ons allemaal het idee dat een mogelijke dochter naar haar oma's is vernoemd... Ik merk toch wel dat namen met twee lettergrepen mij het meest doen. Ik had er nog niet aan gedacht om de naam met een S te laten starten, dank voor de suggestie Stelle84. Als er nog meer dames creatief met namen zijn, hoor ik dat graag!
Marina, Martha, Rian, Rianne, Marianne, Eline, Elianne, Caroline, Annemarie, Annemarije, Lisanne, Lisa-Marie, Annelise, Carina
S.anne of T.essa: onze dochter heet ook A.nna E.lisabeth ( naar oma) met als roepnaam S.anne. T.essa was voorkeur nummer 2.