Wij willen zelf ook graag een Bijbelse naam (of een afleiding daarvan) als wij ooit nog een kindje krijgen. Op ons lijstje staan de volgende namen: Meisjesnamen: Jessie God is verzoenend Eva leven, de levende Maria bitter Noa rust, vrede, troost Fieke (levens)wijsheid Judith geprezen, geloofd Julia jong, jeugdig Sara(h) vorstin Laura laurierblad bladeren, eer, faam, ziel Jongensnamen: Levi samenvoeging, samengevoegd Martijn de kleine krijgshaftige David bemind, beminde, geliefd Nathan door God gegeven Noah vrede, troost Uit jouw lijstje vind ik Micha erg mooi! Groetjes, Josien
Samuël, Benjamin, David, Nathan, Rafaël, Ruben, Daniël, Gideon, ... Van jouw lijst vind ik Esra het mooiste.
Micha, met een G dan hé... Matthias, Simon Marc Lucas Johan Sam Job Daniël Joël Zacharie Jonas, Evaline, Hanna, Sara, Rebecca, Ik weet niet of je ergens een bijbel hebt liggen, maar in het eerste hoofdstuk staan hele stambomen, misschien een handige inspiratiebron? Flientje
Ezra! Mijn zoon heet Isaiah ook een bijbelse naam (spreekt uit als: iesaaja ) Ook vond ik Elijah een supernaam!
ezra en micha alebei erg mooi! er zijn afgelopen jaar 15 jongetjes geboren met de naam ezra, en 30 met de naam Micha. Yair en Tobiya vind ik niet zo mooi (dit omdat ze minder hebreeuws klinken, ik vind hebreeuws ook erg mooi). als ik niet zou kunnen kiezen tussen micha en ezra, zou ik voor de meest zeldzame gaanm in dit geval: Ezra! (wij hebben deze naam oa ook op ons lijstje staan)